Drift King Hradec Králové – Gumy, Gumy Everywhere…
Rozlámanej lezu z postele. Budík drnčí. V 8 hodin razíme směr Hradec Králové – Czech Ring, Drift King… Jsem na celou akci zvědavý, na driftech jsem nebyl ani nepamatuji. V Hradci se ptáme jednoho chlápka, kudy se dostaneme na Czech Ring. Odpovídá, že neví že tu nějaký okruh vůbec mají. Ou maj gát. Když se zorientujeme a dorážíme na místo, tak závodníci už to praží. Gumový opar se pomalu začíná vznášet nad okruhem a závodníci se snaží vychytat každou zatáčku na okruhu.
Je ovšem zvláštní, že při tréninku jezdí všichni naplno. Publikum se tomu diví, ale já ne. Je to ryze chlapská záležitost. Vím sám, že když se mi povede drift, tak ho držím co nejdéle, co to jde. Bohužel jezdcům překáží betonové zábrany, do kterých často naráží a není snad auto, které by je aspoň nelízlo. Dostáváme se do prostor pro media a setkávám se tam s Patrickem, který natáčí materiál pro drift video. Je celý ověšen stativy, foťáky, kamerami a jiným harampádím. Ovšem místa pro natáčení vybírá ta nejlepší z celého okruhu. Stojíme blízko betonové zábrany. Patrick pořizuje skvělé záběry a já koukám na fenomenální drifty. Gumy lítají pěkně, dokonce i za sluneční brýle si našli cestu a kamarádovi kus hořící gumy přistál na krku. Tomu říkám cejch driftu.
Nyní nastal čas se přesunout jinam. Ještě že jsme tak udělali. Po pár minutách náráží do betonové zábrany BMW E30 s Láďou Bezouškem. Zábrana je převrácená a auto je v místech kde jsme stáli. Jaké štěstí. Bohužel Láďa už nemůže pokračovat. Nezakrývá smutek. Jediná možnost byla, aby závodili ve svém druhém autě. Bohužel u toho odešel kompresor. Jízdy se pomalu dojíždějí a i zahraniční drifteři z Polska o sobě dávají vědět. Teď přišel náš čas. Začala přestávka a trať je prázdná. Bereme naše služební auto – Subaru Impreza Wrx Sti, od našeho spřáteleného projektu Plný Plyn, a zkusíme to zajet co nejrychleji. Patrick si na to oprášil i svoje závodnický botky, takže to asi myslí vážně. Po zahřátých gumách v prvním kole nastavuje diferák co nejvíce na zadek a drží plnej plyn. 3 kola se nezastaví. Subaru je naprosto fenomenální. Po chvilce v kabině začíná smrdět guma po těch ostrých zatáčkách. Nakonec musíme zastavit a dát Subaru oddech. Brzdová kapalina teplem změnila objem a auto skoro nebrzdí.
Když Subaru vychladlo, tak následovaly již ostré jízdy. Můj favorit ? Nejvíce řvoucí, nejlépe vypadající a i nejsilnější – Nissan Skyline GT-R v podání Honzy Baláže je hodně český. Má na spoileru českou vlaječku, ale hlavně má volant vlevo. Skyline se vyráběl pouze s pravostraným řízením. Tohle je velká raritka a Honza předvádí fenomenální jízdy. Naštěstí v ostrých kolech žádné vážné nehody nejsou. Čas od času se někdo přetočí. Polská delegace na Čechy poměrně tlačí a dokonce i Poláci si zajíždějí zahřívací kola, aby jejich gumy měli ideální teplotu. Nicméně to nestačí. Honza Baláž a Skyline utrpí ujmu na kufru, když ho naboří, ale nezastaví je to v tom vyhrát. Dav jásá. Honza předvádí vítězné drifty. Blahopřejeme !
Po závodech mám možnost se svézt v jakémkoliv driftovacím speciálu. Samozřejmně, že jdu za Honzou, aby mne svezl. Skyline s levostraným řízením a ještě ke všemu ho řídí vítěz. To musím mít ! Rozjíždíme se a převodovka drnčí, jako v každém závodním speciálu. Následuje odstartování a Nissan s téměř 600 koňmi to pálí opravdu slušně. Jeden drift za druhým. Ještě že mám helmu, tolik ran od trubek jsem snad nikdy nedostal. Sekvenční převodovka lítá pěkně, ale než si to stačím uvědomit, je to další zatáčka. Perfektní jízda. Děkuji za svezení a kráčím k našemu autu. Dnes to byl dobrý den. Spálené Gumy jsem cejtil ještě doma, ale zážitek to byl fenomenální.
Váš Petr ,,Grip Stig“ Horáček
foto by Filip Fabián