GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoAutonovinkyGrip TVGrip VideoNovinkyTuningVeterániZajímavosti
Home›Auto-moto›Trabant 1.8 Turbo Quattro: 271koňový Trabant 4×4 umí zrychlit z 0 na 100 za 4,5 s

Trabant 1.8 Turbo Quattro: 271koňový Trabant 4×4 umí zrychlit z 0 na 100 za 4,5 s

By Dominik Vlk
22.11.2015
2912
1
Sdílet:

4Fqb5Tj

Trabant 601 je opravdu pomalé auto. O pohon většiny vyrobených exemplářů se stará dvoutaktní vzduchem chlazený dvouválec o výkonu 26 koní. Ten dokáže bakelitové auto rozhýbat na stovku za dlouhých 41,5 vteřin a maximálka je 104 km/hod. Exempláře vyrobené po květnu 1990 označované jako Trabant 1.1 mají pod kapotou již čtyřválec 1,1 l z VW Polo, který nabízí 40 koní. Zrychlení z nuly na sto tak kleslo na 22,8 vteřin a maximální rychlost se zvedla na 130 km/hod. Kromě nového motoru dostala verze 1.1 také řadící páku na klasickém místě, kotoučové brzdy vpředu a nádrž přesunutou do zadní části vozidla. Došlo i na pár optických změn.

Verzi 1.1 vlastní 14 let i polák Artur Owsiany, kterému od začátku výkon původního čtyřválce nestačil. A tak do auta namontoval další čtyřválce od VW. Konkrétně 1,3litrový, pak 1,8 l a nakonec 2,0 l z Golfu GTI. I to ovšem bylo Arturovi málo. A když se tedy v roce 2013 objevila možnost koupit bourané Audi TT (1. gen.) s motorem 1,8 20V Turbo o výkonu 225 koní, který v TT putuje na všechny čtyři kola skrze šestistupňový manuál, tak bylo jasné, že Trabant zažije velkou proměnu.

Celá stavba musela být velmi náročná, ale výsledek stojí za to. Výkon 1,8 z TT polák ještě zvednul na 271 koní a 369 Nm. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo za pomocí nového turba K04, větších vstřikovačů, upraveného sání i výfuku a nového řízení motoru. Zdůraznit je také třeba, že přesunut do Trabantu byl i pohon všech kol Quattro a šestistupňová manuální převodovka.

Z nuly na sto umí Trabant zrychlit za 4,5 vteřin a maximální rychlost je neznámá, ale 200 km/hod jede Trabant zcela v klidu. Zrychlení 0-100 km/hod se zlepšilo více než 5x. Nevybavuji si jinou úpravu, která by vícenásobně zlepšila zrychlení než tato. Pohotovostní hmotnost auta je 1 120 kg a Trabant je vybaven dokonce ABS či ESP. S motorem se zlepšily i brzdy – vpředu nalezneme 312mm kotouče a vzadu 256 mm. Trabant jezdí na 16palcových „plecháčích“, které mají obuté pneu Toyo T1R 195/45 R16. Uvnitř nalezneme sedačky Bimarco, přístrojovou desku z TT a ochranný rám.

Zdroj: adrenalinemotorsport.pl, imgur.com, Artur Owsiany

Tags1.8QuattroTrabantTurbo
Previous Article

Dámský test Nissan Qashqai 1.6 DIG-T: Pohodlné ...

Next Article

Cadillac CTS-V s úpravou od Hennessey může ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také