Škoda RS 2000: Škoda 120 s motorem z Fordu Escort RS 2000




7574_2011-11-17_21-10-45_59

Jeden český automobilový nadšenec se rozhodl, že si postaví závodní škodovku s neškodováckým motorem umístěným uprostřed. Jako důvod na profilu svého speciálu na portálu skoda-virt.cz uvádí, že se o nic podobného nikdo nepokusil, tak se do toho pustil on. Koupil tedy starou Škodu 120GLS a začal s přestavbou.

Je třeba uznat, že auto skutečně velmi radikálně upravil, což dokazuje níže uvedený kompletní seznam úprav. Mezi nejzajímavější úpravy patří motor, který pochází z Fordu Escort RS 2000 a spolupracuje s převodovkou též z Escortu či přední brzdy z Porsche 911 (964). Kromě kompletního seznamu úprav naleznete níže i fotky a videa. Na autě se evidentně stále pracuje, což dokazuje seznam probíhajících prací, ale již nyní vypadá skvěle.

Karoserie:
– Zbavena plastizolu,odhlučnění,gum osfaltu
– Přední část kompletně přepracována a vše potřebné vyrobeno z trubek
– Uchycení přední nápravy předěláno pro širší nápravnici
– Vše spojeno s vnitřním rámem
– Rám,alespoň zhruba,vyroben dle přílohy J
– Zadní část rámu včetně uchycení motoru dle vlastního návrhu
– Přepracován mechanismus stěračů,táhla vyrobeny z stěračů z hliníkových trubek
– Předělány B sloupky včetně uchycení zadních dveří
– Benzínové nádrže jsem přemístil těsně za sedačky a co nejníže to šlo.Objem jedné nádrže cca. 8 litrů
– Hrdlo nádrží posunuto do zadních dveří
– Víčko nádrží z Trabantu
– Karosérie v oblasti hlavního oblouku odřezaná a pevně spojená s hlavním obloukem
– Trubky na rozvod vody vedeny středovým tunelem.
– Kompletně srovnaná podlaha vzadu přecházející v difuzor, v podlaze pod motorem umístěny malé nasávače pro přívod vzduchu
do motorového prostoru.
– Zadní velká kapota včetně hliníkové malé kapoty a světel váží cca 35 Kg
– Zadní hliníková kapota výztuhy vyřezané – váha zadní kapoty cca 4,5 Kg
– Přední kapota laminátová upravené ocelové výztuhy prozatím neodvážena
– Přední hliníkový spojler s integrovaným splitterem ve spodní části vyrobeno nasávání k brzdám

Prostor pro posádku:
– Sedačky OMP ARS carbon a OMP RS-P.T
– Držáky sedaček posunuty a cca 150mm dozadu a 70mm směrem k podlaze,samotný držák spojen s rámem vlastní návrh
– Sloupek řízení posunut o cca 200mm směrem řidiči a o 100mm dolů
– Sloupek řízení přepracován tak aby šel výškově nastavit
– Prodloužená volantová tyč
– Konzola řazení dle vlastního návrhu posunutá co nejblíže k volantu
– Bowdeny řazení vyrobené na zakázku
– Rychlospojka volantu vlastní konstrukce
– Palubní deska vyrobena podle vlastního návrhu – váha paluboky včetně elektroinstalace 5Kg

Elektroinstalace:
– Otáčkoměr Sandtler se nastavitelnou signalizací max. otáček(tři diody)
– Motorek stěračů z Felície
– Řídící jednotka Wolf Racing

Nápravy:

Přední:
– Nápravnice rozšířená o 150mm ve střední části
– Držáky řízení uzpůsobeny šířce nápravnice
– Přední stabilizátor průměr 18mm, uchycen v tvrdé gumě nad mostem nápravy uchycen k nápravě pomocí táhel kterými lze
upravovat stabilizační účinek ( tak tedy praví teorie)
– Pružiny od Tunera_2 (zatím)
– Tlumiče Gaz

Zadní:
– Rameno vlastní konstrukce
– Samotná náprava použitá z vozu Ford Escort
– Navrženy a vyrobeny vlastní kloubové hlavice pro pružné uchycení ramena do rámu
– Výškově nastavitelné tlumiče HP
– Horní uložení vlastní konstrukce s možností nastavení odklonu kola

Motor a převodovka a chlazení motoru:
– Motor včetně převodovky a poloos pochází z vozu Ford Escort RS 2000
– Uchycen v rámu
– Externí palivové čerpadlo Tlak 5 barů
– Chladič použit z neznámého typu Mercedesu (seděl rozměry tvarem i váhou a hlavně netekl)
– Plastový ventilátor uchycen na chladiči s vrtulí průměru 16″
– Hliníková expansní nádobka
– Škrticí klapka Weber
– Prodloužené hliníkové sání pro uchycení volnoběžného ventilu
– Expansní celo nerezový tlumič výfuku

Kola:
– Braid winrace 16×8 přední ET25 zadní ET0

Pneu:
– 210/605 R16 suchý slick výrobce Matador (zatím)

Brzdy:
– Přední brzdiče a kotouče použity z vozu Porsche 911 typ 964
– Zadní brzdiče a kotouče použity z vozu Ford Escort RS2000
– Brzdová kapalina DOT5
– Pedáková konzola včetně pedálů dle vlastního návyrhu
– Vahadlo brzdového pedálu
– Dva brzdové válce pro každý okruh jeden
– Rozvod brzd nerezovou opletenou teflonovou hadicí

Probíhající práce:
– Chystám karoserii na lakování
– Rozebírám a dolaďuji detaily,vrtám, vyřezávám nepotřebné části
– zvažuju výrobu předních podběhů
– Dopasované okapničkové nerezové líšty

Takhle vypadala Škoda 120 původně…

A takto vypadá nyní.

Videa

Zdroj: skoda-virt.cz