Test Audi A4 2.0 TDI (2012): Spokojenost zaručena!
Chcete menší sedan od prémiové značky, který nebude mít příliš najeto a bude stát pod půl milionu korun? Pak byste se mohli poohlížet po Audi A4 čtvrté generace po faceliftu, které se vyrábělo ještě před rokem. Autem, které splňuje nyní řečené podmínky, je například i černá A4 z Auto ESA. Tu si bazar cenní na necelých 450 tisíc korun. Za tyto peníze dostanete téměř nové auto, jelikož tento kousek má najeto jen 60 tisíc kilometrů. A je třeba dodat, že se nejedná o auto v základní verzi. Teoreticky to vypadá na perfektní koupi, že? Rozhodli jsme se toto Audi A4 otestovat, abychom zjistili, jestli ve skutečnosti má tato koupě nějaká uskálí.
Jak už jsme si řekli, jedná se o A4 čtvrté generace po faceliftu, který sice změnil pouze detaily, ale vnějšek přesto díky němu vypadá výrazně moderněji. Nová generace je zvenku velmi podobná. Designéři se při faceliftu snažili A4 přiblížit větší a novější A6, což se skutečně povedlo. Zejména u sedanu karoserie v určitých místech A6 opravdu připomíná. Audi A4 je prostě dobře vypadající sedan, který svým vzhledem ale nijak nevybočuje, což bude hodně lidem vyhovovat.
Pod kapotou naší A4 se skrývá dvoulitrové TDI naladěné na 105 kW a 320 Nm, které splňuje emisní normu Euro 5. Naftový čtyřválec je spojen s automatickou bezestupňovou převodovkou Multitronic. S převodovkou s plynule proměnným převodem mělo Audi trable. Zákazníci si na ní poměrně hodně stěžovali. Většinu chyb opravila softwarová aktualizace, ale jedna bohužel zůstala. Automobilka Multitronic prezentovala jako převodovku, která umožňuje dynamiku jízdy a ekonomiku provozu aut s manuálem při uživatelském komfortu automatu. Což je pravda. Už ovšem zapomněla dodat, že rozjet se do kopce na zpátečku bez alespoň mírného sklouznutí je téměř nemožné. Řešením je při každém takovém rozjezdu použít elektronickou parkovací brzdu, která nedovolí autu sjet dolu. I tak je parkování do těsného místa v kopci nekomfortní. Po čase se to s převodovkou naučíte, ale od prémiové značky by člověk takovou komplikaci, která vás bude štvát poměrně často nečekal. I prvních pár rozjezdů dopředu nebude zcela plynulých.
Samotná jízda je přitom s touto převodovkou velmi příjemná. Nikdy se nedočkáte cukání a reakce jsou rychlé. Jen si je potřeba zvyknout na netypický průběh otáček motoru. Se spotřebou Audi skutečně nelhalo. Na okresce dokáže při klidném tempu jezdit A4 s dvoulitrovým dieselem pod 4 litry na 100 kilometrů. Na dálnici pak čekejte spotřebu mezi 5,5 až 6 litry. Ve městě se pak s klidem vždy vejdete do 8 litrů. Spotřeba je nízká i díky naladění vozu, které vybízí k plynulé a pohodové jízdě. Od pohledu A4 nevypadá jako opravdu komfortní auto. Ale věřte, že je. Ostatně ona ani dynamická jízda s tímto autem příliš nejde. Na klidnou jízdu má motor dostatek výkonu, ale na divoké ježdění to není. A řízení nedává žádnou zpětnou odezvu, i když je přesné.
Ve výbavě nechybí bi-xenony, tempomat, automatická klimatizace či zadní parkovací čidla. Ve výbavě je zkrátka vše, co člověk k životu potřebuje. Chybí akorát navigace. Tu dokáže ale zastoupit chytrý telefon, který dnes má každý. Samozřejmě nečekejte nejmodernější asistenty. Je třeba mít na paměti, že se jedná o model, který byl představen v roce 2008.
Jestliže v exteriéru nová generace příliš posun neudělala, tak interiér udělal obrovský pokrok. Tady námi testované auto hodně zaostává. V interiéru je prostě stáří vidět. Zpracování je sice i ve minulé generaci perfektní, ale například materiály jsou dnes již jinde. Je ale třeba říct, že ergonomie ovládání je skvělá. Až na ovládání palubního počítače, které je prostě u starších koncernových aut z mého pohledu pekelné. Nejnovější Audi mají již ovládání o dost lepší. Sedadla jsou velmi pohodlná. Vpředu je dostatek prostoru, vzadu je to již o něco horší. Zvyknout si je potřeba také na horší konektivitu. Vlastní hudbu si pustíte pouze z CD nebo přes AUX. Kufr má slušných 480 litrů. A nádrž pojme 70 litrů paliva, což zaručuje velmi slušný dojezd.
Potvrdil test vyhlídky dobré koupě? Ano! Zvenku vypadá A4 téměř jako nová. Pokud netrváte na nejmodernějším interiéru a nepotřebujete jizdní asistenty, ale naopak chcete komfortní, dobře postavené a spolehlivé auto se solidní výbavou, tak budete maximálně spokojeni. Zcela jistě se vám také bude líbit, že každá věc funguje přesně tak, jak očekáváte. Doporučujeme si auto před koupí vyzkoušet a to zejména kvůli bezestupňové převodovce. Pokud byste se s ní nebyli schopni sžít, tak šáhnetě raději po manuálu.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Audi, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 105 kW |
Max. točivý moment | 320 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.7 |
Mimo město | 4.4 |
Kombinace | 4.8 |
Výkony | |
Max. rychlost | 210 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.1 s |
Převodovka | |
bezestupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 703 mm |
Šířka | 1 826 mm |
Výška | 1 427 mm |
Rozvor | 2 808 mm |
Objem zavazadelníku | 480 l |
Provozní hmotnost | 1 460 kg |