Aliance Renault-Nissan vykazuje růst, prodala 425 000 elektrických vozidel
Aliance Renault-Nissan v roce 2016 dosáhla výrazného růstu s celkovým počtem 9,96 miliónů prodaných vozidel. Skupina rovněž dále posílila své vedení v oblasti vozidel s nulovými emisemi s kumulativními prodeji téměř 425 000 elektrických vozidel od představení modelu Nissan LEAF v roce 2010, po němž následoval Renault ZOE.
Prodejní čísla Aliance zahrnují prodeje společnosti Mitsubishi Motors v celkové výši 934 013 vozidel. Mitsubishi Motors se připojila k Alianci loni na podzim, když Nissan koupil 34 procent akcií společnosti.
„Kombinace Skupiny Renault, Nissan Motors a Mitsubishi Motors vytváří v rámci globálního automobilového průmyslu novou sílu,“ řekl předseda a generální ředitel Carlos Ghosn. „Síla tohoto inovativního partnerství, jež začalo před 18 lety, nám umožnila udržet si naše vedení v oblasti vozidel s nulovými emisemi a posílit inovace s cílem vytvořit vozidlo budoucnosti.”
Značky Aliance vyrobily v loňském roce zhruba každé deváté celosvětově prodané vozidlo.
Prodej Skupiny Renault se v roce 2016, tedy posledním roku plánu „Drive the change“, zvýšil o 13,3 procent na 3 182 625 vozidel. To znamená zvýšení prodeje již čtvrtý rok v řadě a rekordní meziroční nárůst o 374 000 kusů.
Značky Renault a Dacia dosáhly ročního rekordu v objemu prodejů a prodeje společnosti Renault Samsung Motors vzrostly o 38,8 procent. Podíl na trhu i objem prodejů rostou ve všech regionech, přičemž v Evropě se značka Renault stává číslem 2.
Nissan Motor Co. Ltd. prodal po celém světě rekordní počet 5 559 902 vozidel, což je nárůst o 2,5 procenta. Ve Spojených státech a v Číně dosáhla společnost nárůstu prodeje o 5,4 a 8,4 procenta, na obou trzích tak zaznamenala nový rekord. Společnost Infiniti prodala více než 230 000 vozidel, nárůst o 7 % oproti předchozímu roku. Jen v prosinci Infiniti prodalo 27 000 vozidel, což představuje 18% nárůst oproti stejnému období předchozího roku.
Mitsubishi Motors prodalo po celém světě 934 013 vozidel, což představuje pokles o 13 procent. Prodeje vzrostly ve Spojených státech a Austrálii, poklesly však v Brazílii, Rusku a na Středním východě. Ovlivněn byl také prodej v Japonsku, a to následkem nižší důvěry zákazníků kvůli otázce spotřeby paliva.
Díky partnerství s Mitsubishi Motors Nissan očekává dosáhnout výhod ze synergie ve výši 24 biliónů jenů ve fiskálním roce 2017, 60 biliónů jenů ve fiskálním roce 2018 a tak dále. Tyto zisky přispějí k navýšení ceny akcií o cca 4 jeny za akcii ve fiskálním roce 2017 a o 10 jenů za akcii ve fiskálním roce 2018 – kromě dalšího navýšení příjmů spojeného s celkovým podílem Nissanu ve společnosti Mitsubishi Motors.
Společnost AVTOVAZ, která nabízí vozidla pod značkou LADA, prodala 284 807 vozidel. Aliance Renault-Nissan prodává společně se společností AVTOVAZ v Rusku cca každé třetí vozidlo.
Udržené vedení v oblasti elektrických vozidel
Aliance Renault-Nissan prodala do roku 2016 celkem 424 797 elektrických vozidel, což z ní činí nesporného lídra v oblasti bezemisní mobility.
Nissan LEAF, první mainstreamové masově prodávané elektrické vozidlo, zůstává celosvětově nejprodávanějším elektrickým vozidlem s více než 250 000* prodaných vozidel od svého uvedení na trh v prosinci 2010.
Kromě modelu LEAF vyrábí Nissan také e-NV200, lehké užitkové vozidlo distribuované od roku 2014 zejména v Evropě a Japonsku.
Renault prodal od roku 2011 po celém světě více než 112 000 elektrických vozidel, mezi která patří Renault ZOE, Kangoo Z.E., SM3 Z.E. a Twizzy
Renault byl v loňském roce lídrem na evropském trhu s elektrickými vozidly, kdy zaznamenal navýšení prodeje o 11 procent na 25 648 vozidel (kromě modelu Twizzy). ZOE je s 21 735 prodanými kusy v čele žebříčku v oblasti elektrických vozidel. Renault Pro+ nedávno oznámil rozšíření své řady o dvě nová lehká užitková vozidla na elektrický pohon: nové Kangoo Z.E. a Master Z.E.
V roce 2016 prodala Aliance Renault-Nissan, včetně řady i-Miev od Mitsubishi Motors, 94 265 elektrických vozidel, což představuje oproti roku 2015 navýšení o více než
8 procent.
Rozšíření inovací pro vozidla budoucnosti
V roce 2016 podnikla Aliance Renault-Nissan několik kroků k urychlení vývoje vozidel budoucnosti, ať už elektrických, autonomních nebo připojených.
Aliance plánuje uvést na trh do roku 2020 minimálně 10 modelů s funkcí autonomního řízení. Vývoj a testování konektivity a technologií autonomního řízení probíhají ve spolupráci s několika partnery, mezi které patří Microsoft a NASA.
„V roce 2010 jsme byli první, kdo uvedl na trh cenově dostupné elektrické vozidlo. I další velcí výrobci nyní považují elektromobily za nejefektivnější bezemisní řešení,” řekl Ghosn. „S autonomním řízením a připojenými službami se plně soustředíme na vývoj vozidla budoucnosti.“
10 top trhů Aliance
Země – Celkový prodej – Podíl na trhu
- USA – 1 660 690 – 9,47 %
- Čína – 1 472 588 – 5,48 %
- Francie – 738 344 – 30,52 %
- Japonsko – 625 409 – 12,58 %
- Rusko* – 494 073 – 34,64 %
- Mexiko – 449 406 – 28,02 %
- Spojené království – 336 533 – 10,96 %
- Německo – 319 739 – 8,89 %
- Itálie – 262 167 – 12,99 %
- Španělsko – 247 661 – 18,71 %