Aktualizováno: Michal Indi Dokoupil na Isle of Man Tourist Trophy 2012
Populární motocyklový závodník Michal „Indi“ Dokoupil opět (startoval zde v roce 2009 a 2010) vyrazil na ostrov Man na legendární road racingový závod Tourist Trophy. Tento silniční závod je považován za jeden z absolutně nejtěžších motoristických podniků na světě. Okruh „Mountain Course“ měří 60.7km! Vede kolem celého ostrova a nevyhýbá se jak městům tak i horám. Jezdci startují po jednom, v časových intervalech a jedou na čas. Při závodě pak absolvují několik kol včetně tankování. Nejlepší střelci dosahují průměrné rychlosti nad 200km/hod! Nechybí i skoky.
O tom, jak je tento závod nebezpečný svědčí i fakt, že přinesl více jak dvěstě obětí během své stoleté historie. Šílené!
Výsledky středečních volných tréninků. Michal se nestratil a zatím figuruje na 21. místě z t=měř čtyř desítek účastníků v kategorii supersport:
Supersport – conditions dry
1 15 William Dunlop 600 Honda / Wilson Craig Racing 2 17 56.43 126.184
2 9 Michael Dunlop 600 Yamaha / Ard na Mara Holiday Homes / McAdoo Racing 2 18 10.80 124.521
3 8 Dan Kneen 600 Suzuki / Marks Bloom Racing 1 18 30.08 122.359
4 7 Gary Johnson 600 Honda / CallMac Scaffolding/Lincs Lifting Honda 1 18 38.10 121.481
5 2 Ryan Farquhar 600 Kawasaki / KMR Kawasaki 1 18 40.26 121.246
6 14 Ian Lougher 600 Kawasaki / ILR Kawasaki 1 18 44.49 120.790
7 11 Dan Stewart 600 Honda / Wilcock Consulting 1 18 53.84 119.795
8 38 Ivan Lintin 600 Kawasaki / R and D Sheet Metal 2 18 57.27 119.433
9 13 James Hillier 600 Kawasaki / Bournemouth Kawasaki Pr1mo Racing 2 19 05.71 118.554
10 37 Stefano Bonetti 600 Honda / Speed MotorCastro 1 19 08.12 118.305
11 26 Rob Barber 600 Honda / Block Solutions 2 19 10.02 118.109
12 48 Daniel Cooper 675 Triumph / Centurian Racing 1 19 12.62 117.843
13 12 Ben Wylie 600 Yamaha / Brenin Bikes 1 19 15.01 117.599
14 52 Grant Wagstaff 600 Yamaha / Ducks Cross Racing 2 19 16.61 117.436
15 16 Adrian Archibald 600 Yamaha / AMA Racing Team 1 19 18.19 117.276
16 22 Davy Morgan 600 Yamaha / CSC Racing 1 19 18.31 117.264
17 18 Roy Richardson 600 Yamaha / Barnes Racing 2 19 23.67 116.724
18 44 Daniel Hegarty 600 Kawasaki / Cross Lane Garage / Hego Racing 1 19 25.25 116.566
19 39 Paul Shoesmith 600 Yamaha / Ice Valley by Motorsave 2 19 33.12 115.784
20 53 Scott Wilson 600 Yamaha 1 19 33.26 115.769
21 42 Michal Dokoupil 600 Yamaha 3 19 37.48 115.354
22 70 Dave Moffitt 675 Triumph / JHS Racing 3 19 37.98 115.306
23 66 Chris Petty 600 Yamaha / Dave Milling Motorcycles 2 19 38.61 115.245
24 76 Billy Smith 600 Suzuki / AFC Motorsport 2 19 39.84 115.124
25 72 David Mulligan 600 Yamaha / Team Mulligan 3 19 42.60 114.856
26 65 William Davison 600 Honda / Hill Contracts 2 19 45.78 114.547
27 17 Mark Parrett 600 Yamaha / Vixen Racing 1 19 53.23 113.832
28 59 Phil Harvey 600 Yamaha / GOKART ELECTIC GOLF 3 19 57.63 113.414
29 87 Alan Bud Jackson 600 Suzuki 3 20 07.77 112.462
30 56 Eric Wilson 600 Honda / Mike Smith Racing 2 20 08.37 112.406
31 67 Jimmy Vanderhaar 600 Yamaha 1 20 10.27 112.230
32 80 Nuno Caetano 600 Kawasaki / KS Team of Portugal 2 20 10.52 112.206
33 75 Adrian Cox, MBE 600 Honda / Topgun Racing/RAF 2 20 11.85 112.083
34 78 Daniel Frear 600 Yamaha 3 20 21.99 111.153
35 60 Dan Sayle 600 Yamaha 1 20 25.30 110.853
36 79 Timothee Monot 600 Yamaha / Team of Paris 3 20 26.80 110.717
37 73 Lee Vernon 600 Yamaha / #18Hundred club 2 20 30.78 110.359
38 81 Chris Sarbora 600 Yamaha / DocuSign Racing 3 20 36.81 109.821
39 84 Gary Graves* 600 Yamaha / Exclusive Hair 3 21 31.06 105.207
Tento týden závodníci absolvují tréninky a kvalifikace, které se jedou v podvečerních hodinách, kdy se cesty na ostrově uzavřou pro účely závodění. Závody přijdou na řadu příští týden. Buďte s GripTV u toho a držte Indimu a celé výpravě palce! Na našich stránkách budeme přinášet čerstvé novinky z Manu přímo od Indiho a Veroniky!
První report od Indiracing:
28.5.
Přivítalo nás opět krásné počasí, na zdejší poměry až nezvyklé. Tentokrát čekala Indiho jen jízda na Yamaze R6 v rámci Supersportů. Na motorce jsme nedělali žádné velké změny, protože byla dobře připravená už z K2 moto z Nové Paky a jediné, co jsme trochu změnili, byly převody, kde jsme vycházeli z poznámek z roku 2009. Indi najel do prvního kola a zajel čas s pevným startem cca dvacet a půl minuty. Nezastavoval a rovnou dal i druhé kolo, které bylo za 20:03 a vrátil se do depa. Další kola už nenajížděl, protože měl přední pneu už hodně přes 400km a zadní přes třista a další den měl v plánu na tom ještě dvě kola odjet.
„ Soustředil jsem se hlavně na trať, podvozek, převody…je toho hodně co se musí vyzkoušet a co samozřejmě nesedí. Nastavit vše tak, aby to vyhovalo po celé délce trati 60km, je opravdu náročný. Musím říct, že se mi ale celkově jelo hodně dobře a to i přes to, že tu máme opravdu stockovou motorku se 118 hp, což je oproti špicce slušný rozdíl.“
Po tréninku jsme řešili problém s transpondéry, protože jsme „vyfasovali“ jen jeden, ale na druhý den jsou tréninky obou tříd, a přes přejímku musí mít transpondéry oba motocykly. Naštěstí to vyřešil kamarád Chris, který má transpondér doma a zítra ho přiveze. Večer jsme vyrazili na jeden cider do hospůdky „Cat with no tail“ (Bezocasá kočka) a na večeři k Podobským. Na další den čekala Milana ještě práce na Twinu a Indi musí shánět tlumič řízení nebo nějaké řešení na ten náš stávající.
29.5.
To snad už není ani možný, ale zase nás ráno přivítalo sluníčko a teplo. Dopoledne jsme jeli do Douglesu, kde si Indi koupil místní simkartu do telefonu, aby tolik neprovolal, a taky jsme sháněli čísla na motorky, protože měli den předtím na technické připomínky k tvaru čísel. Jak jsme se vrátili, začal Indi po depu shánět tlumič řízení na Twina. Konečně už přijel kamion K-Tech a tak se byl Indi zeptat tam.
„Jen co jsem se tam ukázal, tak mi borec řekl, že na mě nemá čas, protože mu na stole leželo asi dvacet vidlic, ale že si ho mám teda najít sám a otevřel skříň. Tak jsme se v tom začali s Milanem hrabat, něco vybrali, napsali jméno a šli to zkusit na motorku. Musela se vyndat jedna vidlice, na kterou se dala objímka, a uchycení Milan vyřešil k rámu, tak uvidíme.“
Ani jsme se nenadáli, a už jsme zase tak tak stíhali odjet na technickou. Tentokrát jsme prošli bez připomínek, i když my sami jsme o jednom restíčku věděli. Taky jsme nechali přezout alespoň přední gumu na R6 na náhradní ráfek s tím, že se kdyžtak přezuje v boxech.
Jako první trénink byly Supersporty, společně se Superbikama a s litrovýma Stockama. Indi zajel hned v prvním kole s pevným startem čas 20:02 a druhé kolo za 19:59.
„Do prvního kola jsem najel v rychlejším tempu, abych si vyzkoušel podvozek, ale v úseku za Sulby Straight, kde jsou hrboly, jsem nemohl jet naplno, tak jako ostatní, i když jsem to zkoušel. Zadek byl o dost měkkčí než předek, a celá motorka dost uskakovala do stran, takže jsem v druhém kole v těchto místech raději zvolnil, protože i gumy už nejsou nejnovější. Změnili jsme trochu převod, ale vrátíme se k původní verzi. Celkově jsem ale spokojený, cítím se dobře a hlavně mě nebolí noha, která mě loni trápila snad víc, než záda.“
Další dvě kola jel Indi na Twinu, na kterém byly ještě stále původní gumy Dunlop 207 už v dosti „zajímavém“ stavu. Na přejímce se na to moc netvářili, ale prošli jsme. Tentokrát dokonce odebírali všem i vzorky benzínu na kontrolu.
„Sesednout ze šestky na Twina je skoro jako na kolo J. První kolo bylo důležité si odzkoušet tlumič řízení a pohlídat, jestli to nebude dělat nějakou neplechu, nic takového se ale nedělo a tlumič řízení zafungoval přesně tak, jak měl, paráda. Změnili jsme převody a to byla chyba, protože do kopce se motorka už téměř neuvezla. Den předtím jsem měl maximálku alespoň 210 a teď jsem se nedostal nad 180kmh.Zadní guma už klouzala tak, že jsem musel všechny zatáčky brát hodně zeširoka a nechávat motorku co nejvíc na rovno. V rámci tréninku ale jinak dobrý.“
Závod se pojede na tři kola, a většina jezdců má větší nádrže, takže mám obavu, že pojedou tři kola v kuse. Pokud budeme stavět na tankování, bude to další ztráta půl minuty minimálně, takže budeme řešit nejen to, jak popohnat 64 koníků, ale i jak zvětšit obsah nádrže.
Večeře byla opět v režii Podobských, takže co se týče stravy, jsme tu jako v bavlnce. Zakončení dne jistil ještě jeden cider s Tondou a Mirkou Kuřimskými a kluci pak ještě ve stanu přemítali, co by se dalo ještě v rámci možností tady s Twinem provést. No ale to se uvidí až další den.
Zdroj: Veronika – Indiracing