Ze dna takřka na vrchol!
To, v co v sobotu večer nevěřili zřejmě ani nejskalnější členové fan klubu Davida Vršeckého, se stalo v neděli realitou. David má za sebou nejúspěšnější den letošního šampionátu.
Zatímco ještě v sobotu večer dumali mechanici nad tím, zdali se jim vůbec podaří zprovoznit Janiecem sešrotovanou Buggyru, další den se v depu nejúspěšnějšího českého týmu slavilo první pole position této sezóny.
Přitom zpočátku to nevypadalo na velký výsledek. Těsně před měřeným tréninkem začalo nad okruhem drobně pršet. Pro „milovníka“ mokrých okruhů Vršeckého informace z kategorie velmi nepříjemných. Záhy si ovšem David pojistil super pole bez větších problémů šestým časem. V souboji elitní desítky pak šokoval hned v prvním kole, kdy zajel druhý nejrychlejší čas. „Byl jsem samozřejmě spokojený, nicméně okruh začal osychat, takže jsem čekal, že konkurence zrychlí.“ Leč nestalo se, a roudnický trucker se mohl začít chystat na start z první řady vedle Albaceteho. Nakonec ale bylo všechno jinak. Po několika desítkách minut byl Antonio na základě překročení maximální povolené rychlosti diskvalifikován ze super pole. První pole position od Le Mans 2011 se stalo realitou. „Kdyby mi to řekl někdo včera večer, měl bych ho za blázna. To, že vedle mě pojede Jochen mi zatím až tak moc nevadí. Doufám, že si uvědomí, že Antonio startuje z páté řady, takže nemá cenu se pouštět do brutálních manévrů. Hlavně, že pojedu na vnitřní straně,“ řekl David v reakci na své postavení na startovním roštu pohárového závodu.
Cup Race 3: Dobrá věc se podařila
Skvělé nedělní představení Davida Vršeckého pokračovalo i v pohárovém závodě. Dvojnásobný mistr Evropy dojel druhý, poprvé v této sezóně se tak spolu s celým týmem mohl radovat z pohárového umístění na stupních vítězů. „Mám strašnou radost. Včera to vypadalo na hození ručníku, dnes zatím sbíráme, jeden úspěch za druhým,“ tvrdil David po dojezdu.
Jeho druhé místo se nerodilo vůbec snadno. V důsledku kolize se již tradičně opakoval start, po něm se David ocitl na druhém místě za Hahnem, třetí jel Lacko. „Cítil jsem se velmi dobře, ve třetím kole jsem dokonce zajel nejrychlejší čas celého závodu. Prioritou ale byla bedna,“ prozradil David v cíli, když úvodních osm kol musel odrážet ataky Adama Lacka. V devátém kole se před Adama dostal Antonio Albacete. „Svedli spolu hodně tvrdý souboj, odhaduji, že jsem na tom vydělal tak tři sekundy. Závěr byl pekelný, Antonio mě stáhnul na půl sekundy. Nakonec to ale dopadlo snad nad očekávání.“
Cup Race 4: Sázka na jistotu
V posledním závodě vybojoval David šest bodů za páté místo. Ziskem jedenadvaceti bodů tak vybojoval letošní jednodenní maximum. „Neděle byla skvělá, na sobotu raději zapomenout. Vzhledem k okolnostem, jsem se svým vystoupením na Nürburgringu ale spokojený,“ hodnotil David těsně po dojezdu.
Na posledním výsledku Davida Vršeckého se podepsal paradoxně nejvíce Gerd Körber. Nejdříve spolu vyučili Adama Lacka, poté však vsadil Gerd jedoucí na třetím místě na defenzivní taktiku. „Moc dobře mě zná. Brzdil s předstihem, musel jsem se mu přizpůsobit a cítil, jak pomalu v důsledku přehřátí odcházejí pneumatiky,“ vysvětlovat David. Nakonec přišel o čtvrté místo po nástupu Hahna. „Jochen doslova letěl, kvůli bodu nemělo cenu se s ním přetlačovat. Vsadil jsem na jistotu. Skalp Albaceteho taky potěší.“