GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

  • První jízda Dacia Sandero: Revoluční generace

Grip Stig
Home›Auto-moto›Grip Stig›Cestou necestou, tři Hummery jedou

Cestou necestou, tři Hummery jedou

By GripStig
6.8.2012
554
1
Share:

 Hummer – když se toto slovo vysloví, přijde mi, že se řeklo všechno,co o autě do terénu bylo potřeba. Výkonné auto do terénu se všemi klady i zápory. Auto co vyjede v terénu prakticky cokoliv a nezastaví ho záplavy, bláto ani sníh. Hummer je legendou a tak si nejdříve řekněme, jak Hummer vzniknul.

 Hummer byl původně vojenské vozidlo HMMWV-M998. Nepředstavujte si ale žádný komfort. Byl to děs. Auto mělo jediný úkol a tím byl sloužit americkým vojákům. Takže dokázal pojmout pár zelenech mozků a odvézt je terénem na základnu. Jak originální. Pak se ovšem objevilo jedno video z války, kde jede skupina HMMWV a jeden z nich najel na minu. Mina explodovala, HMMWV vyletěl do výšky, dopadl na zem a v klidu pokračoval dál. Tohle zkuste udělat s nějakým autem. Lidem se líbí show. Tohle na válku byla nečekaná show. Lidé ho chtěli a také ho dostali. V roce 1992 začíná masová výroba. Auto se z kódového označení mění na Hummer, dostává pohodlný interiér a rozumnější motor. Zůstává mu z války jeho vzhled a pár dalších drobností, které byste u auta na silnici a do terénu jen tak nečekali. Jednou ze zajímavostí jsou úchyty pro lana vrtulníku a tím tedy možnost vzdušného transportu. Těchto úchytů je na autě několik. Další specialitou je možnost přívodu pitné vody přímo do kabiny řidiče. Najdeme v kabině i speciální místo pro uchycení mapy a lampičku, která mapu osvětluje ve tmě. Víte co se stane ze skvělého armádního vozu, pokud se předělá na civilní verzi ? Skvělé auto na výpravy a do terénu.

 

Bylo to super, lidem se líbilo a dokonce se tolik líbilo Arnoldu Schwarzeneggerovi, že si hned koupil 5 těchto aut. Byla to reklama jako hrom a auta se začala objevovat ve filmech. Každý kdo chtěl něco znamenat ho musel mít. Bylo jedno, že diesel u Hummeru má výkon nějakých 300 koní a na jízdu po obyčejné silnici, je prakticky nepoužitelný. Bylo jedno, že jste museli mít papíry na dodávku, protože Hummer má váhu nad 3,5 tuny. To všechno jde stranou, když chcete být někdo. Tu prestiž steroidy nabitého svalovce z Los Angeles vám okamžitě poskytl. Ještě aby ne, když jeho cena začínala na 4 milionech.

 

V roce 1999 přichází ale změna. Hummer vstupuje do koncernu General Motors. Původní hranatý vůz dostal jméno H1 a bylo oznámeno, že dostane mladšího bratra, model H2. Roku 2002 sjel z linky první Hummer H2. Upřimně i z laického pohledu vypadal vedle H1 směšně. Mne vždycky připomínal obří kontejner na malinkatých kolečkách. Ale pokud to člověk měl v hlavě srovnané, tak si ho nechal zvýšit a přidal mu na kola pořádné drapáky. Nicméně svezení v něm bylo taky pěkné a hlavně o dost pohodlnější, protože H2 je čistě civilní verze, už nevychází z té vojenské. Je to úplně nové auto. Stojí na podvozku Chevroletu Tahoe, je lehčí, i když má benzínový osmiválec s obsahem6 litrů, tak má menší spotřebu a je pohodlnější. Toto zní super, ale jak já říkám, vypadá jak kontejner na malých kolečkách. V terénu nic moc. Na H1 nemá absolutně šanci. Hummer H2 jste si koupili, možná proto že se vám líbil, ale určitě proto, že jste neměli peníze na H1 a papíry na dodávku.

 

Každopádně si nebudeme nic nalhávat. Hummer H2 slavil velký úspěch. Bohužel se v roce 2005 objevil další model Hummeru a to model H3. Pokud jste si model H2 koupili proto, že jste neměli na H1, tak důvod pro koupi modelu H3 nebyl už jen nedostatek financí, ale zřejmě i nedostatek rozumu. Hummer H3 byl ještě pohodlnější než H2, měl menší spotřebu a ve všem byl lepší. Jediné v čem byl nejhorší ze všech byl terén, který už nezvládal absolutně a jediné místo, kde se mohl pohybovat byly prašné cesty a mokré silnice. Tady nastává definitivní zlom v éře Hummeru.

 

Od roku 2005 to šlo se značkou Hummer z kopce. Nejspíše to bylo tím, že se v roce 2006 přestal vyrábět Hummer H1 a veškeré jméno automobilky zůstalo jen na modelech H2 a H3. Hummer začal krachovat a v roce 2010 zastavuje General Motors produkci. Po několika neúspěšných pokusech o prodej značky do Číny je Hummer definitivně mrtvý. Poslední auta byla prodána ze extrémně nízké ceny. Největším sběratelským kouskem se stává proto model H1 Alpha z roku 2006. Tato verze Hummeru byla poslední verzí H1 před ukončením výroby. Měla nejsilnější motor s dostatkem točivého momentu, který byl dlouho žádán.

Kde udělal Hummer chybu ? Měl snad General Motors jen posílat peníze a nechat vše na původním managamentu Hummeru ? Zřejmě ano. Hummer je vojenské auto a proto si modely od této značky můžeme představit jako vojáky.

 

Model H3 bych definoval jako ubohý pokus Justina Biebera dostat modrou knížku za plochý nohy.

H2 už je jiný kafe. Je to voják, co se nebojí jít do války. Čas od času vystřelí a snaží se plnit rozkazy, co to jen jde.

Verze H1 je jako Arnold Schwarzenegger, který mačetou usekává končetiny svých nepřátel a ke snídani žere jejich vojenské známky a sere náboje.

 

Takže už protestujete za obnovení značky Hummer a jejich modelu H1 ?

 

                                                                                  Váš Petr „Grip Stig“ Horáček

TagsGrip Stighummer
Previous Article

Nürburgring míří zpět na vrchol !

Next Article

Petr Fulín jr. byl v Mostě vynikající

0
Shares
  • 0
  • +

GripStig

Related articles More from author

  • Grip Stig

    Neodvratitelné osudy některých aut.

    10.1.2013
    By GripStig
  • Ostatní

    Škoda Citygo Sport… Proč ?

    23.1.2013
    By GripStig
  • Ostatní

    Grip Stig odhaluje nový Bugatti Super Veyron !

    23.11.2012
    By GripStig
  • Grip FotoGrip Stig

    Power – Beauty – Soul

    11.1.2013
    By GripStig
  • Grip Stig

    Proč kluci milujou jezdit v autě s holkama ?

    24.1.2013
    By GripStig
  • Grip Stig

    Auta, která předběhla svou dobu. Část 1. – Lotus Carlton

    30.8.2012
    By GripStig

Doporučujeme

  • Grip TVGrip VideoNovinkyRally

    Projekt Martin Bujáček: Název projektu – hlasování

  • Externí článkyNovinky

    Vysočanská Pragovka se zařadí mezi největší světová centra umění a designu

  • NovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Lotus Praga obsadil v kvalifikaci páté a šesté místo

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00