Barum Czech Rally Zlín 2012

Barum Czech Rally Zlín se jela v posledním prázdninovém víkendu, tedy přesněji od 31.srpna do 2.září. V pátek kolem osmé hodiny večerní, se proháněli historické vozy ulicemi Zlína. Ve Zlíně panovala neuvěřitelná atmosféra od začátku do konce, ale to se vědělo už před startem této městské RZ, protože někteří tam seděli už od rána. Teď přejdu k novějším vozům a to k vozům S2000. Nejrychlejší na této rychlostní zkoušce byl Václav Pech, který zajel parádní čas. Druhý byl výborně jedoucí Tomáš Kostka se ztrátou 1,5 vteřiny na Pecha. Třetí čas zajel Jan Kopecký. Čtvrtý Barrable Robert, pátý Jaroslav Orsák a až šestý Juho Hänninen. Čtyřicátý pátý dojel Martin Hudec, který špatně zvolil pneumatiky. Domácí Pavel Valoušek, musel odstoupit z důvodu zadřené vodní pumpy, což je veliká škoda. Druhý den bylo zataženo a chvílemi pršelo, nebo jen na pár desítek minut vykouklo sluníčko. Toto je nejhorší počasí, které stěžuje volbu pneumatik. Zda dáte řezaný slick, mokré pneumatiky nebo jinou možnost. V sobotu se začalo závodit a byly na programu tyto rychlostní zkoušky. Slušovice,Pindula,Lukov a Tesák. Každá rychlostní zkouška se jela dvakrát. Jan Kopecký hned ze začátku zvolil špatné pneumatiky a tak trošku ztratil. Juho Hänninen jel nádherný závod. Na první “rundu“ Juho zvolil slicky a to se velice vyplatilo. Jan Kopecký měl podobnou taktiku, ale na prvním průjezdu Pinduly začalo pršet a ztráta pomaličku rostla. Velice dobře jel Tomáš Kostka, který dojel první den na čtvrtém místě celkově. Za ním dojel jeho švagr Roman Kresta jedoucí s totožným vozem.
A abych nezapomněl, tak na třetím místě dojel Andreas Mikkelsen. Martinu Hudcovi se v sobotu vůbec nedařilo. Martin měl dva defekty a to ho stálo dost času a proto, figuroval až na padesáté první pozici. Neděle byla velice mokrá a nešťastná, ale nepředbíhejme. Na jezdce čekaly docela dost rychlé úseky. V harmonogramu byly naplánované známe zkoušky, jako jsou, Halenkovice,Kudlovice a od minulého roku obnovená zkouška Maják. Juho Hänninen závodil s Janem Kopeckým a mezi nimi byl po sobotě rozdíl jedenácti sekund. A přetahovali se i švagrové, Roman Kresta s Tomášem Kostkou. Jednu erzetu vyhrál Roman a jednu Tomáš, ale pak se stalo něco nečekaného. Prvně měl problémy s motorem Václav Pech, který zajel velice pěkně na městské rychlostní zkoušce, ale v neděli mu nebylo přáno. Na prvním průjezdu Halenkovicemi se mu podle neoficiálních informací zadřela vodní pumpa. Andreas Mikkelsen měl dva defekty na jedné rychlostní zkoušce! Tak, že zbylé dvě zkoušky musel jet velice opatrně. Roman Kresta se tedy posunul na třetí místo a vystřídal Andrease.
Druhá “runda“ začínala Halenkovicemi. Jan Kopecký musel odstoupit kvůli problému s motorem z druhého místa, a Juho si jel pro vítězství. Roman Kresta se posunul na druhé místo a Tomáš Kostka na třetí. Výborně jel i Jaromír Tarabus s vozem Škoda Fábia S2000, kterou připravuje Kresta Racing. Několikrát byl Jaromír rychlejší jak Kresta, a Roman udělal na druhém průjezdu Halenkovicemi chybu, kdy vyletěl z tratě a dostal se do zahrady. Jezdci se dostali i na čtrnáctou rychlostní zkoušku, ale pak se posádky dozvěděly strašnou zprávu. Na 13 rychlostní zkoušce vyletěl vůz Subaru Impreza mimo trať, a nešťastně trefil jednoho z přihlížejících. I po rychlém zásahu záchranářů a rychlé resuscitaci, divák na místě zemřel. Je to další černý den pro rally sport. Upřímnou soustrast všem pozůstalým.
Konečné výsledky Barum Czech Rally Zlín:
1. Hänninen J. – Markkula M. (Škoda Fabia S2000)
2. Kresta R. – Gross P. (Škoda Fabia S2000) +1:43,1
3. Kostka T. – Houšť M. (Škoda Fabia S2000) +1:51,8
4. Tarabus J. – Trunkát D. (Škoda Fabia S2000) +4:11,7
5. Barrable R. – Loudon S. (Škoda Fabia S2000) +4:33,6
6. Kruuda K. – Järveoja M. (Škoda Fabia S2000) +5:03,0
7. Aigner A. – Minor-Petrasko I. (subaru Impreza STi R4) +5:34,6
8. Mikkelsen A. – Floene O. (Škoda Fabia S2000) +5:35,8
9. Solowow M. – Baran M. (Peugeot 207 S2000) +6:18,7
10. Wiegand S. – Gottschalk T. (Škoda Fabia S2000) +7:21,8
Video vytvořil Jan Šebesta.