Igor Kaláb je s výsledkem v Albacete spokojený
Český tým MF Corse se svým jezdcem Igorem Kalábem absolvoval závěrečný závod sezony 2012, kterým bylo Mistrovství Evropy Supersport ve španělském Albacete.
Finálový víkend letošní sezony pro tým MF Corse začal pátečními volnými tréninky, ve kterých si Igor Kaláb vyzkoušel svůj motocykl a chování pneumatik. Vše s cílem připravit se na důležitou sobotní kvalifikaci, ve které si Igor chtěl zajistit, co možná nejlepší pozici pro start nedělního závodu. Bohužel výsledek ovlivnil pád na začátku druhého kvalifikačního tréninku, který ovlivnil celý výsledek tohoto snažení. Čas 1:34,892, dosažený již v první kvalifikaci, stačil pouze na 22. startovní místo. I přes tuto nelichotivou situaci byl jezdec týmu MF Corse rozhodnut udělat maximum k zisku dobrého výsledku. Start se našemu jezdci povedl, a přestože v prvních dvou kolech kontroloval stav svého stroje, dokázal později bojovat o pozice v nejlepší patnáctce. Tento výsledek nakonec Igor uhájil až do cíle, kde navíc postoupil na konečné 13. místo, a to díky porušení technických pravidel a následné diskvalifikaci dvou soupeřů.
Igor Kaláb
„Víkend začal v pátek volnými tréninky, ve kterých se nám podařilo rychle najít lepší nastavení než v loňském roce. Na tvrdé pneumatice jsem se lehce dostal na čas z loňské kvalifikace.
Do prvního sobotního kvalifikačního tréninku jsem si vzal jetou pneumatiku z pátku, na které jsem se chtěl dostal do tempa. I na této jeté gumě jsem se dostal na čas 1:34. Poté jsme přezuli na tvrdší typ kvalifikační pneumatiky, ale ta se chovala zvláštně, nebyla až tak měkká jako typická kvalifikační pneumatika. Bohužel ve třech kolech, které jsem s ní měl k dispozici, jsem potkal mnoho jezdců a nezajel lepší čas, než na té opotřebované z pátku. V té chvíli jsem ovšem netušil, že tento čas mně zůstane až pro startovní rošt.
Do druhé kvalifikace jsme ještě udělali pár změn a dali novou měkčí pneumatiku hned na začátek tréninku. Po rozjetí jsme chtěli nasadit měkkou kvalifikační. Hned první měřené kolo bylo na úrovní první kvalifikace a vypadlo to, že se lehce dostanu na 1:33. Jenže hned na konci druhého kola přišel pád na přední kolo a bylo po kvalifikaci ještě dříve, než začala. Do večera jsme měli, co dělat, aby se motorka po pádu dala na závod dohromady.
Nedělní warm-upu jsem chtěl věnovat vyzkoušení motorky. První kolo jsem jel trochu vlažněji, testoval jsem, jestli to drží pohromadě. Bohužel na výjezdu ze zatáčky o mně jiný jezdec zavadil a ulomil brzdovou páčku. Takže bylo po warm-upu a já šel s nevyzkoušenou motorkou po pádu do závodu.
První dvě kola v závodě jsem jel proto vlažněji, navíc jsem si zvykal na jinou přední gumu, která nám trochu změnila geometrii při brzdění. Po těchto úvodních dvou kolech jsem se začal postupně prokousávat dopředu a nakonec z toho bylo 15. místo v cíli. Po diskvalifikaci dvou jezdců jsem postoupil na konečné 13. místo.
Na to jak víkend probíhal, to lze považovat za dobrý výsledek. Nebýt toho pádu na začátku druhé kvalifikace, asi by jsme se pohybovali ve výsledcích úplně jinde…
Závěrem bych rád poblahopřál Michalu Práškovi k pěknému výsledku.“