Grip Stig, prestiž a Jaguar XF

Je tmavá a chladná noc. Je asi 2 hodiny ráno. Mám tu možnost otestovat narychlo Jaguar XF. Fungl nový šestiválcový třílitr v dieselu s výkonem skoro 280 koní. Hodně velký a rychlý auto. Teda chápu, že jistě šílenci za volantem, jsou znechuceni z dieselu. Já jsem byl taky zklamán, ale uvidíte, že i ta nejhorší bouřka se může krásně vybrat do zářivě modrého nebe.
Přemýšlím co si vzít na sebe, abych s Jaguarem dokonale ladil. Nakonec si beru svoje zakázkové lakované polobotky, ve kterých mám super cit. Společenské kalhoty, pruhovanou košili a nahoru pěkně svoje nejoblíbenější prošívané sako. Tohle není o tom v kšiltovce sednout do Subaru Impreza a zkušet blow-off ventil. Je to o tom snažit se auto neztrapnit majitelem. Mnozí řidiči Audi, by si měli brát příklad. Přicházím k Jagošovi. Jeho černá barva s liniemi, které nosí na sobě prestižní anglické auto je neuvěřitelně krásná kombinace. Na magistrátu by to auto nejraději řeklo, že se jmenuje Sir Jaguar a že si to přeje zapsat do techničáku. Kolem toho auta je neuvěřitelná aura. Otevírám dveře, sednu si a na displayi je logo Jaguaru. Tlačítko Start Engine bliká v rytmu tlukotu srdce. To auto má duši ! Tohle jsou detaily a vůbec vše, co vám řekne o autě, že žije. Zmáčknu to tlačítko. Diesel zabručí, výdechy klimatizace se začínají otevírat. Tohle bude jízda !
Jelikož je černočerná noc, bojím se abych nesundal někde srnu, muflona, klokana, šavlozubou kachnu a další u nás běžně vídaná zvířata. Ale vy jste to největší zvíře ! Vždyť jedete v Jaguaru. Jagoš sedí perfektně. Kopíruje jednu zatáčku za druhou a ženu se s ním skrz vesnice. V autorádiu vybírám ze svého iPodu písničku Soul Trumpet, která je pro tu jízdu jak stvořená. Motor je tedy diesel, ale má dvě turba, takže auto je skvělé jak na dálky, tak snese i hrubší zacházení. To moje rozhodně nebylo jemné. Přepínám mezi jednotlivými nastavení auta jako šílený a hledám rozdíly. Jen čekám, kdy se z reproduktorů ozve: „Už to nedělej !“ Zastavuji u jednoho starého rozpadlého zámku v jedné vesnici. Představuji si doby, kdy zámek byl udržovaný a fajn. Představuji si, jak se přede mnou otevírá zámecká brána a na nádvoří na mne čeká moje milá. Místo toho vymetám jednu díru za druhou a přejíždím bezpočty kořenů stromů, abych se k místu dostal. A moje milá je už dávno fuč.
Když s autem zastavuji u těch trosek, tak mám nutkání vylézt ven. Z humidoru vytahuji doutník Cohiba a opřený o auto si vychutnávám atmosféru. Pořád si to auto prohlížím. Je fantastické, drahé a vy ho chcete. Na chvilku zastavuji svoje přemýšlení o této číče a uvažuji o všem možném. O tom, jak jsem se učil řídit. O tom, jak jsme závodili s klukama v autech jako nezletilí a vůbec nás nenapadlo, že se něco může stát. O tom jak jsem se s bejvalkou pohádal, když jsem řekl, že sedačky v Trabantu jsou více sexy než ona ve svých šatech. Chvilkami se směju a je mi fajn. Nic mi nechybí. To všechno jen díky Jaguarovi a té nejlepší atmosféře pro jízdu. Noční projížďky jsou exkluzivní věc. Někdy i dost nebezpečné, ale Jaguar to ukočíroval skvělěe Přemýšlím o cestě domů. Startuji Jag a vydávám se pomalu pryč. Jaguar je skvělé auto. Nejen že má duši, ale ve světě těch Mercedesů a Audin, kteří ho něchtějí vzít mezi sebe vypadá jinak. Vypadá jak vyvrhel. Šikanované dítě, se kterým si nikdo nechce hrát. Nikdo ovšem neví, že až vyroste udělá skvělou kariéru. To je ve zkratce Jaguar. Auto s vytříbeným vkusem, elegancí a prestiží.
Když jedu domů, tak už Jagovi nešlapu na krk, ale jen tak se vezu na pohodičku. Dojedu nějakou dodávku, která má už něco za sebou. Hodlám ji předjet plynule, pěkně od hranice, kde zabírá auto nejvíce až k omezovači. Házim blinkr a jdu na věc. V tu chvíli se na autě přede mnou rozsvítí couvací světla. Asi nějaký zkrat v elektrice, jenže mne to hodně vylekalo a tak jsem prudce strhl volant. Jag má ovšem skvělý cit ve volantu a tak s mírným přispěním ESP geometricky přesně dodávku předjíždíme. Takže paráda. Myslím, že bych to zvládnul i bez ESP, sice bych házel zadkem jako jižanská tanečnice a vymet nějakou tu krajnici, ale Jaguar by vám sám řek, že gentleman tohle nemá zapotřebí. Raději už jedu auto vrátit, je půl šesté ráno. Nemusím snad znovu psát, že to auto je skvělé, ale já to napíšu zas. Je úžasné, neměnil bych na něm nic. Auta jsou skvělá věc. Dávají nám šanci od základního požadavku se někam dopravit, až po prestiž. Já doufám, že jsem tu noc nedělal ostudu Jaguaru a tu prestiž jsem mu moc nezkazil. Každopádně jsme si skvěle rozuměli a myslím, že se v budoucnu budeme vídat v mé garáži.
Váš Petr „Grip Stig“ Horáček