Mads Ostberg o svém novém angažmá
Jak Mads Ostberg vidí svou budoucnost a jaké jsou plány novopečené jedničky Qatar M-Sport World Rally Teamu Madse Ostberga? Více v článku.
Kde jsi byl a co jsi dělal když jsi se dozvěděl o tom, že získáváš místo v Qatar M-Sport WRT?
„Nic nebylo jisté do minulého pátku, kdy jsem pochopil, že se už blížíme dohodě. Nic nebylo jisté a pracovali jsme na vyřešení situace. Pak se v pátek rozhodlo a byl jsem velmi šťastný, ale nikomu jsem nesměl nic říct do pondělního oficiálního představení týmu. Abych byl upřímný, poslední detaily kontraktu se dohodly přes mail.“
Jak je tato dohoda významná pro tvou kariéru?
„Je velmi důležité pokračovat v jezdeckém růstu. Dosud jsem vše dělal jako soukromník. Hodně jsem se naučil a povedlo se několik skvělých věcí, ale pak přijde okamžik kdy to začne být složitější a upřímně řečeno, růst se může zastavit. Takže to, co jsme dohodli s M-Sportem je opravdu důležité. Nemůžu říct, že budu pokračovat v jezdeckém růstu, ale naše cíle jsou naučit se více, pokračovat v růstu a snažit se být na trati rychlejšími.“
Jezdit rychleji znamená výhrát jak v soutěžích, tak třeba šampionátu. Přemýšlel jsi nad tím i takhle?
„Dostat se do továrního týmu se vší tou podporou je fantastické. Poprvé začneme sezónu snažením se o výhry v soutěžích, ale celá tahle situace je pro mě nová. Znám auto a znám tým, ale situace je odlišná a poprvé nepojedu jenom za sebe. Prvním cílem je dobře vstoupit do sezóny, poté, pokud by se mi podařilo získat nějaká vítězství, mohu teprve pomýšlet na boj o čelní příčky v celkovém hodnocení šampionátu ve druhé polovině sezóny.“
Na jak dlouho je tvůj kontrakt a kolik budeš moci testovat?
„Je to kontrakt na jeden rok a budeme moct testovat kdykoliv to bude možné. Testování je pro mě jednou z největších změn pro příští rok.“
Cítíš tlak na tvé výsledky?
„Nějaký tlak zajisté bude, ale určitě se s ním budu schopný vyrovnat. Byl jsem v soukromém týmu, kde nebyl žádný tlak, ale když se vyjasnilo, že Citroen a Malcolm[Wilson] sledují mé výsledky, tak jsem menší tlak pociťoval.“
Byl jsi jedním z adeptů na druhou sedačku u Citroenu. Když byl vybrán Sordo, myslel jsi si, že šance na tovární sedačku jsou ztraceny?
„Vůbec. S M-Sportem jsem spolupracovali a vedli s nimi hodně rozhovorů. Nebylo to tak, že by Citroen byl plán A a M-Sport plán B. Obě možnosti byly plán A. V M-Sportu znám auto a tým a to je důležité.“
S Nasserem Al-Attiyahem stále ještě neznáte jméno vašeho třetího parťáka. Kdo si myslíš, že jím bude?
„Rozhodnutí je na týmu a jsem si úplně jistý, že rozhodnou líp než já. Koluje hodně zvěstí o tom, kdo by to mohl být, ale jedním si jsem jistý, bude to dobrý jezdec. Bylo by krásné mít po boku Pettera a složit tak Norskou dvojici, ale spekuluje se o tom, že by už v MS nemusel být.“
Co máš teď v plánu, test na Monte Carlo?
„Mezi 10. a 11. prosincem budeme testovat ve Francii. Monte je soutěží kterou neznám, ale zkušenosti týmu nám pomohou.“
Měl jsi už příležitost tvůj kontrakt oslavit?
„V pátek nebyla příležitost, protože jsem byl sám, ale na příští pátek jsem pozval všechny z mého bývalého týmu Adapta, mechaniky, prostě všechny, kdo mi pomáhali dostat se takhle daleko. Takže to oslavíme tam.“
Zdroj: www.ewrc.cz
Foto:flickriver.com-zimbio.com