GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Grip Stig
Home›Auto-moto›Grip Stig›Zapomenutý válečník – Mazda RX8

Zapomenutý válečník – Mazda RX8

By GripStig
6.11.2012
1255
2
Sdílet:

To auto se mi nelíbí, je hnusné. Vypadá jako rodinné SUV, které si to na poslední chvíli rozmyslelo. Alespoň svojí nafouklou střechou to odpovídá. Takovéhle věci mne napadly jako první ihned, když jsem Mazdu RX8 viděl na obrázkách. Vypadá těžce a nemotorně. Řídí ji Martin Dejdar. Nic nemluví v její prospěch. Ale něco je na tomhle autě zvláštního. Je to nástupce legendární Mazdy RX7. To není možné, musí být tedy jiná, než se na první pohled zdá.

 

Je jiná. Asi jako Forest Gump. Na první pohled normální, ale duší mentál. No ale Mazda to má jinak. Vypadá jako mentál a je mentál. Nechte mne to vysvětlit. Design, který navrhoval autor časopisu Kůň a Pes není nic moc.  Má působit futuristicky. Spíš jsem z něho frustrovaný. Vypadá jako člen Adamsovi rodiny. Prostě vzhled je hrůza. Když už si myslíte, že ten design je aspoň funkční, tak to se pletete. Mazda má 5 dveří. Je to zvláštní, ale není to obyčejné coupé. Dveře pro cestující vzadu se otevírají jako u Rolls-Royce, tzv. sebevražedné dveře. Mrkněte na obrázky dole a pochopíte. Tak fajn, ale proč je to špatné ? Protože když neotevřete přední dveře, nedají se otevřít ani ty zadní. Funguje to jako lego. Myslete na to, až nabouráte. Řeknete si OK, tak až nepůjdou otevřít ty zadní dveře u mne, tak si přelezu a otevřu si je na druhé straně, kde přední dveře jsou otevřené. Chyba, nepřelezete. Jedině, že byste chtěli zdolat ten příšerně široký středový tunel, které protíná auto po celém jeho středu. Někdy se divím, že tunel nevede ještě do kufru. Další věc, která je hrozná je právě kufr. Je velký, ale jeho víko je malé a hrana kufru je hodně vysoko. Spotřeba je strašná. Škoda mluvit.

 

Takže teď máte pocit, že Mazda RX8 je hrozné auto. No… Vzhledově ano, ale jinak je skvělá. Motor je nízký Wankel. Wankelův motor nemá klasické válce. Laicky řečeno má dva válce, které májí tvar trojúhelníku. Obyčejný válec udělá během jedné otáčky jeden výbuch. Wankel provede 3, protože rotuje v motorovém prostoru. Prostě je to ohromně výkonné, takže Mazdě stačí obsah 1,3 litru, aby měla výkon třílitrového obyčejného motoru. Pozor ! Nic není zadarmo, takže i Mazda žere tolik, jako třílitr, ovšem povinným ručením se vejdete do malého městského autíčka. Motor je schopen točit až 10 000 otáček a vyvinout rychlost nějakých 260 km/h. Wankel dává výkon 170 kw v 8,500 otáčkách. Aby byl motor schopný vystřelit, musíte překročit 4,500 otáček. Do té doby se chová jako obyčejné auto. Pak začne ječet a zrychlovat, jak střelenej pes. Motor žere jako tank, po městě si veme i 16 litrů. Mimo město na šestku je schopen jet za 9 litrů. Ale je to raketa. Náhon na zadek slibuje přetáčivé smyky. Auto má i kontrolu stability a protože je tak široké, můžete se v něm i ve vyšších rychlostech cítit bezpečně. Protože má rotační motor v Mazdě tvar trojúhelníku, je veškerý design na autě soustředěn do tohoto tvaru. Na Mazdě najdete více dekorů trojúhelníku než na BMW znáčků M a to už je co říct.

 

Takže Mazda má divný, ale rychlý motor. Rychlý = dobrý. Ale není to jen o motoru. Auto má rozložení váhy 50:50, což je stejné, jako v těch nejrychlejších okruhových speciálech. Motor je uprostřed a nádrž také. Přední a zadní náprava přesně ukončuje auto. To co čumí ven je jen plast a deformační krámy. Závodního ducha to auto rozhodně má. Zapadá tedy do rodiny Mazdy s označením RX, která se táhne už hodně dlouho. Vlastně již od modelu RX100. Ale co dál ? Auto i přes to, že bylo rychlé, bylo velmi poruchové. Od startéru přes svíčky, které dostávaly pěkně za uši. Na youtube najdete milion videí, kde lidé nemohou nastartovat svoji RX8. Od roku 2006 se Mazda pokusila některé věci vychytat, ale o několik let později stejně žádnou novou nekoupíte, protože v Evropě nesplňovala emisní limity. To auto je jako supersport. Rychlé, poruchové, divné a má závodního ducha. Měli byste si ho koupit ne proto, že ho chcete mít do smrti, ale abyste ho poznali, dva roky měli a pak ho prodali dál. Tohle auto totiž stojí za zkoušku, ale ne tak úplně za vaše peníze.

                                                                                              Váš Petr „Grip Stig“ Horáček 

TagsGrip StigMazda - RX8
Previous Article

„Týmový duch se nás i přes těžkou ...

Next Article

2. Setkání nejen Mistrů!

0
Sdílení
  • 0
  • +

GripStig

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také