GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Renault Trafic 2.0 dCi 120: Když potřebujete opravdu hodně místa

  • Test Opel Corsa-e: Běžný hatchback, akorát na elektřinu

Formule 1Novinky
Home›Motorsport›Formule 1›Příliš týmové režie a doplatila na to celá VC Malajsie

Příliš týmové režie a doplatila na to celá VC Malajsie

By Dady
24.3.2013
672
0
Share:

Vůbec ani nevím, kde začít. Těšila jsem se na druhý závod v pořadí a nejsem z toho příliš nadšená. Já osobně nemám ráda, když se do závodu motá příliš strategie a dnes se to neslo pouze v tomto duchu.

Start – Lídr z minulé velké ceny startoval až z desáté pozice, kvůli penalizaci, kterou dostal v kvalifikaci. Takže Kimi do špičky příliš mluvit nemohl. Start se povedl oboum pilotům z RedBullu. Stejně tak dobře vystartoval i Fernando Alonso, ale bohužel si při snaze o předjetí Sebastiana Vettela poškodil své přední křídlo. Všichni čekali, že Fernando zajede do boxů, ovšem se rozhodl ještě zůstat na trati o kolo déle a to se mu nevyplatilo. Křídlo se mu zapříčilo a nešlo dále v závodu pokračovat. To pro jeho jubilejní dvoustý závod není dobrý výsledek :-(.

Problémy nastaly u Force Indie, která měla v plánu obsloužit oba piloty hned za sebou, zadní levá pneumatika na jednom z vozu nicméně dlouho nešla uvolnit. Druhý pilot čekal za ním a nabírala se obří prodleva.

Dnes se nám o zábavu postaral Lewis Hamilton. Na tohle se bude zase dlouho vzpomínat 🙂 Lewis si zřejmě vzpomněl na své roky u McLarenu a nejprve zastavil u mechaniků týmu z Wokingu. Když si uvědomil svou chybu, přepravil se už správně ke stání Mercedesu. Bylo to opravdu úsměvné, pro nás pro diváky, on se ovšem na stupních vítězů za tuto chybu svému týmu omluvil a opravdu to bylo jen tím, že byl zvyklý sledovat ty samé kombinézy mechaniků. 

Pastor Maldonado si ve čtrnáctém kole poškodil vůz a pouze s polovinou předního křídla se snažil probít do boxů. O zajímavý souboj se starali také Pérez s Räikkönenem, kteří jeli na deváté, respektive desáté pozici. Na cílové rovince se Finovi podařilo využít DRS a poměrně komfortně se propracoval před soupeře z Mexika.

V kole číslo 31 přišel důležitý okamžik – Hamilton zamířil do boxů. I tak ovšem musel Vettel sledovat svá zpětná zrcátka, neboť velmi chrabře se ho držel také Nico Rosberg. Vettel se rozhodl soupeře přelstít tím, že na trati setrval déle než další piloti ze špičky. Ve 33. kole přezul na tvrdou směs, ovšem na trať se vrátil až za Hamiltonem! Ve vedení závodu byl v té době jezdec, kterého bychom v současné době na prvním místě příliš nečekali, a to Jenson Button, jemuž se vyplácela šetrnost k pneumatikám.

Pilot McLarenu se ovšem musel bránit tlaku ze strany Webbera. V první dvojzatáčce se nicméně Australanovi podařilo dostat se před Buttona, který na konci dalšího kola přeci jen musel zajet k mechanikům pro čerstvý set tvrdých pneu. Z boxů už však nevyjel! Zřejmě špatně utažené pravé přední kolo přistřihla Buttonovi křídla. Mechanikům se sice podařilo vrátit Buttona zpátky na trať, avšak s obrovskou ztrátou.

Webber jel celkem v klidu na prvním místě, ovšem na druhé a čtvrté pozici nic nebylo jasné. Vettel se stále držel v sendviči pilotů Mercedesu. Vettel pak nicméně využil DRS a Hamiltona předjel. Skoro nekonečný souboj mezi Räikkönenem s Hülkenbergem dopadl lépe pro Räikkönena, kterému se vůbec nezamlouvalo chování pilota Sauberu.

Hamilton byl v boxech znovu ve 42. kole, jeho starší pneumatiky již zřejmě nebyly v takovém stavu, který by mu zajistil boj o příčky nejvyšší. Vettel začínal stahovat ztrátu na Webbera. V krátkém sledu za sebou se ovšem v pitlane zjevil i on společně s Rosbergem. Pirelli mělo zaděláno na další vlnu kritiky v souvislosti s rychlou degradací pneumatik – většina jezdců totiž byla v boxech celkem čtyřikrát. Vettel se na trať vrátil jen velice těsně za Webberem a dělal vše pro to, aby vybojoval vítězství! Sázka na strategii tedy nestačila, muselo se rozhodnout na trati. Vettel si dokonce od týmu z boxové zídky musel vyslechnout pokyny, aby se uklidnil. Webber předvedl neskutečně krásnou podívanou, že si umí udržet místo.

Soubojům však stále nebyl konec. Soupeřili spolu ovšem i jezdci Mercedesu, byť ne tak na krev, jako tomu bylo u jezdců rudých býků. Rosberg prosil tžm o odstranění Hamiltona před ním, že je značně pomalejší. Tým ovšem dal pokyn, že se musí šetřit palivo a pneumatiky a tak byl Nico donucen zůstat za Lewisem. Myslím, že to bylo absolutně demotivující a nesprávné. Dali najevo, kdo je týmová jednička. Sám Rosberg to nechtěl nijak komentovat, ovšem po dojetí do cíle si neodpustil poznámku: Tohle si budu pamatovat. Tím ale nijak nehaním Lewise Hamiltona. Poslechl tým a na stupních vítězů se k tomu postavil jako chlap a řekl, že cítí, že by tam s ním měl být i Nico, že byl rychlý a jel pěkný závod. I dost znamenalo gesto, když Hamilton dostal pohár, ukázal na Nica. 

Ve 46. kole se však Vettelův cíl konečně podařilo naplnit – předjel srdnatého Webbera a brána k vítězství tak byla otevřena dokořán.

Maldonado se ve 47. kole dostal mimo trať, a už se z kačírku nedokázal vyhrabat zpět na dráhu. Bitva mezi Räikkönenem a Pérezem stále nebyla rozhodnuta – ve hře byly body za šesté místo. Räikkönen nicméně dokázal využít DRS a Péreze poměrně bez problémů dokázal předjet. Pérezova rozhození dokázal využít také Massa, jenž nedlouho poté překonal rovněž lotus Kimiho Räikkönena.

Jenson Button dvě kola před cílem zřejmě z taktických důvodů odstoupil ze závodu. Mercedes i Red Bull nařídily svým jezdcům, ať už se nepouští do soubojů. O pořadí na stupních vítězů tak bylo v podstatě rozhodnuto. Nevídaná věc se přihodila Pérezovi, který do boxů na poslední zastávku zajel v předposledním kole závodu.

Sebastian Vettel si dojel pro své první vítězství v sezoně, druhý dojel Mark Webber a třetí Lewis Hamilton! Zbytek bodů si rozdělili Rosberg, Massa, Grosjean, Räikkönen, Hülkenberg, Pérez a Vergne. Ve vedení šampionátu je nyní Sebastian Vettel (40 bodů), druhý se drží Kimi Räikkönen (31 b.), třetí Mark Webber (26 b.), čtvrtý Lewis Hamilton (25 b.) a pátý Felipe Massa (22 b.). Další pořadí má podobu Alonso (18 b.), Rosberg (12 b.), Grosjean (9 b.), Sutil (6 b.), di Resta (4 b.), Hülkenberg (4 b.), Pérez (2 b.), Button (2 b.), Vergne (1 b.). V boji o Pohár konstruktérů jasně vede Red Bull.

Poslední části závodu, kdy už se projelo cílem, byli naprosto rozpačité a s náznakem vzteku a zklamání. Když se po závodě šel napít a vzpamatovat z jízdy Vettel, přišel Hamilton nikdo neřekl ani slovo a s Webberem byl malý náznak hádky. Na stupních vítězů ani z jednoho nečíšila radost. Skoro to vypadalo jako trápení a škoda, že není čas si to interně vysvětlit nevypadalo by to pro diváky tak napjatě.

mal4

 

gesto

 

mal2

 

mal3

 

mal1

 

mal5

TagsF1Formule 1GripTvVC Malajsie
Previous Article

Offroadmaraton Mohelnice 2013

Next Article

Pozvánka na Bavarian quad challenge v ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dady

Related articles More from author

  • NovinkyRallyTiskové zprávy

    Štajf na čele evropské rally – trofeje

    24.7.2014
    By Dady
  • AutonovinkyDakarNovinkyTiskové zprávy

    Na pódiu v první etapě – Aleš Loprais

    9.7.2013
    By Dady
  • Grip FotoGrip TVNovinkyRally

    Grip foto: WRC 71. Rally Poland [Tomáš ,,Brčko“ Brázdil]

    30.6.2014
    By Jakub Hanzelka
  • NovinkyTiskové zprávyTrucky

    Buggyra testuje na všech frontách

    20.4.2014
    By Dady
  • FMXNovinkyOstatní

    Máťa Česák na velké mašině! Rozhovor s létajícím bláznem ;)

    5.5.2013
    By Dady
  • NovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Lotusu se podařilo bodovat i ve druhém belgickém závodě

    3.6.2013
    By Dady

Doporučujeme

  • NovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Bojovník aneb nervy ze železa – Jakub Kornfeil

  • Grip FotoNovinkyStanceWorksVeteráni

    Foto: Lamborghini včera a dnes. Parádní sraz amerických majitelů této slavné značky.

  • DriftyGrip VideoGrip VtipNovinky

    Video: Tohle není drift! Kompilace nejnovějších nehod při pokusech o driftování.

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00