č.9 NIKI LAUDA
Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda byl nejenom skvělý pilot formule 1 a několikanásobný Mistr světa (1975, 1977 a 1984), ale také letec, spolukomentátor závodů na německé televizi RTL a podnikatel.
1. srpna 1976 na německé trati Nürburgring měl Niki Lauda potvrdit, že je blízko k obhajobě titulu. Při tomto závodě však měl nehodu, o které se mluví dodnes. Lauda se řítil po trati svým vozem Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do vraku poté narazil pilot Brett Lunger. V té chvíli Laudův vůz začal hořet následkem exploze palivové nádrže. Lauda při srážce s Lungerem ztratil přilbu a tak zůstal uprostřed plamenů s více než 900 °C a i když se ho podařilo vyprostit, tak byl ve vážném stavu. Měl poškozené plíce, hlavu a i další části těla měl těžce popálené. Podařilo se ho zachránit, ale plastika obličeje mu zůstane až do konce života.
O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před Jamesem Huntem. O rok později, v roce 1977 opět získal titul Mistra světa. Poté ukončil kariéru. V roce 1982 se vrátil zpět do Formule 1 a roku 1984 získal potřetí titul mistra světa.
Po odchodu z Formule 1 se začal věnovat létání. Stal se pilotem a majitelem letecké společnosti Air Lauda, později přejmenované na společnost Niki. Společnost vlastní, kromě jiných i dopravní letadla Airbus A330 a chystá se prosadit i na dálkových letech.