Pech ujíždí svým soupeřům!
Již včera, v pátek, začala první RZtou v ulicích Českých Budějovic další rallyová soutěž spadající do velkého českého mistráku. Všichni se těšili na hvězdý souboj trojice: Pech, Kresta, Tarabus. Jen připomenu, že Roman Kresta neodjel v MMČR letos ani jeden závod. Z té hvězdné trojice po prvním dnu je na tom nejlépe plzeňák Václav Pech na Mini Cooperu S2000 1.6T, který se dostal do vedení již na 2. RZ a už tam nikoho nepustil. „Zatím to bylo dobré, ale teď jsem měl velkou krizi na vodě. Navíc tam byl vysypaný Búš v příkopu, lidi se ho snaží dostat zpět a nikdo tam nemává, je to nebezpečné. Zvládli jsme to, ani jsme tam nezastavovali a raději to jeli nahlásit do cíle erzety. Snad se na to podaří ostatní upozornit.“ říká Václav Pech po 1.etapě.
Václav Pech, foto: www.rallyekrumlov.cz
Na paty jim ze začátku šlapal také Roman Odložilík, vedl si celou etapu dobře. „Jede se mi dobře, tyhle páteční zkoušky se mi líbí. Teď jsme jen na Ján dali zbytečně mokré kola a bylo to skoro na suchu, ale je to stejné pro všechny. Počasí je strašně proměnlivé, bude to teď těžké.“ pochvaloval si RZty Roman Odložilík. Vyhříval si krásné druhé místo, ale přišla 6.RZ a s ní také havárie, Odložilík musel bohužel odstoupit.
Tím se posunul na druhé místo rodák z Moravy Roman Kresta. Ztráta je ale velká, po prvním dnu ztráta činí přes 56 sekund, což je na jeden zbývajicí den mnoho. „Bylo to ještě náročnější než první sekce. Za světla je to očistec, je hodně vytaháno a když tady zaprší … Pořád setrvává ten náš problém s technikou, uvidíme, jestli s tím snad půjde něco udělat. Teď tam vyletěl Búš, dojeli jsme to na žlutou vlajku. To jsou ty nové pneumatiky.“ Roman Kresta řeší nejen problémy s pneumatikami, ale i se sebevědomím a motorem: Je to ve mně, musím říct, že jedu tak na půl plynu. Nemůžu se dostat do toho, abych začal nějak závodit. Nejede se pomalu, ale abych jel před Vencou, tak bych musel přestat používat brzdový pedál a víc šlapat na plyn. Máme i s Mirou trochu problém s autem, dostali jsme poslední možné mapování motoru, ale je to špatné. Nemá to žádnou reakci, odezvu, je to zrádné a nebezpečné. Nechci se na to vymlouvat, ale nefunguje to. Řešíme to a voláme do Škodovky, co s tím. Odezva na plyn není někdy vůbec žádná, musíme přijít na to proč.“
Roman Kresta, foto: www.rallyekrumlov.cz
A je to co jsme chtěli, přímý souboj té „hvězdné trojky“. Jaromír Tarabus si díky havárii Romana Odložilíka také polepšil a posunul se na bronzovou příčku. „My jsme to jenom projeli. Moc optimisticky jsme zvolili pneumatiky a kloužeme se úplně neskutečně. Hned v první erzetě po servisu jsme řešili krize před retardéry, jeden jsme projeli. Takže to bylo o ničem. Spokojení rozhodně nejsme. Nemáme dobré tempo, Venca jede úplně neskutečně. Uvidíme co vymyslíme. Zkusíme něco upravit na autě, ještě to probereme.“ řekl Jaromír Tarabus.
Podle mě je už rozhodnuto. Venca Pech si to musí ohlídat a moc neriskovat, aby neztratil 1.místo. Naše zdroje nám potvrdili, že v Českém Krumlově sice neprší, ale je jen 5 stupňů, což není moc ideální na květnové měsíce. Doufejme, že na dalších soutěžích to již nebude pokračovat a budeme si užívat jen sluníčka 🙂
Aktuální výsledky po RZ10:
1.Pech jun. V. – Uhel P. (Mini Cooper S2000 1.6T)
2.Kresta R. – Gross P. (Škoda Fabia S2000) +1:01,6
3.Tarabus J. – Trunkát D. (Škoda Fabia S2000) +1:30,9
4.Jelínek J. – Machů P. (Škoda Fabia S2000) +3:41,3
5.Dohnal J. – Venclík J. (Peugeot 207 S2000) +4:13,8
6.Mifka R. – Plachý T. (Mitsubishi Lancer Evo IX) +5:36,9
7.Štajf V. – Rajnoha F. (Subaru Impreza STi) +5:44,2
8.Černý J. – Kohout P. (Peugeot 208 VTi R2) +6:53,6
9.Peták J. – Benešová A. (Renault Clio R3) +7:57,1
10.Barvík V. – Gabrhelík P. (Mitsubishi Lancer Evo IX) +8:18,5
zdroje: autosport.cz, rallyekrumlov.cz, Čeští rallyoví srdcaři