Buggyra – Nogaro: Řežba o každý bod!
Po okruzích Misano (Itálie) a Navarra (Španělsko), se účastníci ME tahačů, potkají, již tento víkend v (doufejme) slunné Francii. Na řadě je tentokrát tradiční okruh v Nogaru.
Kompletní sestava
Před podnikem v Navarra kalkuloval management Buggyry se dvěma variantami. V případě poškození některého ze závodních speciálů vyrazí mechanici směr mateřská základna v Buggyra Technology Centru, kde dojde k nezbytným opravám. Pokud nedojdou vozy k újmě, dopraví mechanici soupravy do logistického centra týmu v Toulouse, zhruba 200 km od okruhu a letecky se přepraví do Česka. Naštěstí platila druhá varianta. „Musím se přiznat, že se nám po Navarra docela ulevilo. V Tunisu totiž skončil kemp týmu KM
Racing, na kterém Jarda Valtr testoval nový motor Gyrtech Rally Power, takže jsme měli čas na důkladnou analýzu,“uvedl technický ředitel Buggyry Robin Dolejš. Jak však zároveň dodal, „neúčast“ speciálů v BTC by se rozhodně neměla negativně projevit v Nogaru. „Po Španělsku se udělal základní servis, mechanici budou pracovat na autech celý čtvrtek a pátek. Kromě toho máme z okruhu spoustu dat. A v neposlední řadě se z Tunisu vrátí náš motorář Karel Walter, který vyhodnocoval telemetrie. Do Nogara tak pojedeme kompletní.“
Stejný názor zastává i David Vršecký, který je po dvou závodech na průběžném druhém místě. „Věnoval jsem se fyzické přípravě, dlouho očekávané léto dá v kabině vozu tělu pořádně zabrat. Po Nogaru nás čeká na začátku příštího měsíce testování, poté dva závody na Red Bull Ringu a Nürburgringu, které od sebe dělí jediný týden. Červenec zakončíme ve Smolensku. Takže hodně nabitý měsíc.“
Ze stodvacítky do oktávky!
Jak napovídá titulek, nový agregát Buggyra Jaroslava Valtra zcela přesvědčil. „Letos mě na Dakaru motor zradil, proto jsem se rozhodl pro změnu. Je obrovská v tom nejlepším slova smyslu,“ neskrýval zkušený jezdec spokojenost. Jak dále dodal, s novým motorem není potřeba soustředit se tolik na přejíždění dun.
„Ve srovnání s předchozím agregátem nezáleží tolik na zařazené rychlosti a na tom, jak rychle na dunu najíždím. Motor má obrovskou sílu, dunou se prohrabe. Jel jsem o 10% – 15% rychleji, než při předchozích testech. Díky tomu se dají nastřádat sekundy, ze kterých se postupně stávají minuty, které dnes na Dakaru rozhodují. Jsem maximálně spokojený, takový pokrok jsem nečekal.“
„Jedná se o verzi motoru, který je v podstatě prototypem pro letošní sezónu. Do vývoje se podle všeho promítly velmi pozitivně veškeré změny, které jsme udělali na základě zkušeností z Dakaru 2013,“ doplnil Robin Dolejš.
David se těší
Do Nogara odlétá David Vršecký s cílem navázat na výsledky z Misana a Navarra. Kromě toho patří okruh Paula Armagnaca do kategorie oblíbených, v sezóně 2002 zde slavil první pódiové umístění. Loni ovšem závodní víkend v Nogaru Davidovi nevyšel. Na stupních vítězů absentoval, z Gaskoňska si odvezl pouhých patnáct bodů. „Tak to by mi letos asi nestačilo. Na druhou stranu přistupuji k závodům stále s pokorou. Rád bych se opět dostal přes hranici třiceti bodů a udržel se v elitní trojce,“ prohlásil David před odjezdem
s tím, že se jedná o těžkou, nikoli však nesplnitelnou misi. „V Navarra se v plné síle předvedl Markus Östreich, ve srovnání s Misanem se dařilo Lackovi s Kissem. K tomu velcí favorité Hahn s Albacetem. Bude to řežba o každý bod. Docela se těším.“
Stav ME tahačů před závodem v Nogaru: 1. Jochen Hahn (Německo/MAN) 80, 2. David Vršecký
(Česko/Buggyra) 75, 3. Antonio Albacete (Španělsko/MAN) 64, 4. Markus Östreich (Německo/MAN) 64, 5.
Adam Lacko (Česko/Renault) 58, 6. Mika Mäkinen (Finsko/MAN) 50