Glasbach ve znamení překonávání rekordů
Do cíle 5 500 m dlouhé trati v německém Glasbachu dojelo 136 jezdců, dalších 14 závodníků pak závod nedokončilo, nebo do něj vůbec nenastoupili. O víkendu 27. – 28. července se jel další podnik v rámci prestižního Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu. Glasbachrennen, závod, který letos sledovalo více jak 10.000 nadšených fanoušků, rozhodně stál za to.
Kromě Faggioliho, který už nemá čím překvapit, všechny své odstartované závody má předem vyhrané a rekordy tratí překonává jen tak mimochodem, se objevují další silní jezdci, víceméně všichni pilotující placky. Osella získala v Glasbachu z prvních top 10 hned sedm pozic. Fanoušci silných strojů prohánějících se na kopcích, jásají, protože se začínají objevovat potenciální konkurenti Itala Faggioliho. Zatím si hravě poradil se všemi, ale časy už se začínají pozvolna přibližovat.
Jezdci, o kterých v příštích sezónách ještě dozajista uslyšíme, jména jako David Hauser, Julien Ducommun, Joel Volluz nebo Guy Demuth. Rychlí piloti, silné stroje, tihle všichni mají na to se k Faggiolimu přiblížit. Bylo tomu tak i v německé obci Mellenbach-Glasbach. 18. ročník tohoto závodu dokončil s velmi silnou výsledkovou listinou.
Absolutní vítězství si odváží kdo jiný, než italský krasavec Simone, který na všech devíti podnicích, které se v rámci letošního ME odjeli, zvítězil. Na druhé příčce se umístil Švýcar Marcel Steiner, který mu ze všech nejvíc šlapal na paty. Oba překonali traťový rekord už v tréninku, v sobotu byl Steiner dokonce rychlejší. Víme ale, že Faggioli dokáže oproti sobotním tréninkům zrychlit neskutečně. Třetí příčku neobsadil majitel Oselly, ale na stupně vítězů dosáhl formulový vůz Dallara GP2, který pilotoval zmiňovaný David Hauser.
David hauser – on board: http://www.youtube.com/watch?v=Qrq-UWlmD34&feature=youtu.be
Neoblíbenou čtvrtou pozici odvezl Julien Ducommun, startující za švýcarský tým Ceylin Motorsport, stejně jako druhý Steiner. Třetí místo mu v součtu časů uteklo o pouhé čtyři desetiny sekundy. Za stejný tým další ze Švýcarů, Joel Volluz, obsadil pátou příčku, oba sedlající Osellu FA30.
Na krásném šestém místě skončil nejúspěšnější český jezdec Miloš Beneš, který dýchá na záda těmto evropským špičkám v každém závodě. Pilot startující za Czech National Team se před pár lety rozhodl pro ten nejsilnější vůz, stejného typu jako samotní mistři, Osellu FA30. Po několika odjetých závodech je vidět, že už svůj stroj dokázal zkrotit a umí ho skvěle ovládat. Sám ale říká, že se stále učí a jeho cílem je vždy dovézt celé auto do cíle.
Guy Demuth je místo sedmé a další FA30-tka. Ani Itálie, ani Česká republika, ani Švýcarsko, ale Lucembursko je další zemí, která má svého vrchařského zástupce, který atakuje příčky nejvyšší.
O pozici osmou s devátou bojovali Češi Vašek Janík a Otakar Krámský, oba s formulovými vozy. Tak jako byl na posledním závodě v Dobšiné úspěšnější Krámský, v Německu se pořadí obrátilo a Václav Janík s Lolou B02/50 svého největšího soka porazil v součtu obou závodních jízd o dvě vteřiny. Krámský do letošního roku držel v Glasbachu rekord trati. Z trůnu ho ale sesadil fenomén Faggioli. Rekord stáhnul o 18 vteřin !!!!!
Desáté místo patřilo Italovi Bormolinimu s Osellou PA30, vyhrál skupinu E2-SC, taky třídu do tří litrů, a porazil tak svého největšího soupeře Dušana Nevěřila. Dvoulitry v tréninku ovládl náš jezdec ze Šternberka Jirka Svoboda s Normou M20F, bohužel mu ale na startu první závodní jízdy praskla poloosa a tak se bojů v dvoulitrech nezúčastnil.
Skupinu E1 vyhrál Hans-Petter Eller s krásným vozem VW Minichberger Scirocco, skupinu H známý Jörg Weidinger s BMW 318i STW. Pro vítězství ve skupině E2-SH si dojel náchodský jezdec Vladimír Vitver na voze Audi WTTR, specifikace DTM. I ve skupině A vyhrál Čech, s Mitsubishi Lancer Evo VIII, Lukáš Vojáček. V N-kách Jirku Lose porazil Tomislav Muhvić, stejně jako na Dobšinském kopci, kde mu ale vítězství přidělili až od stolu, na základě protestu, který podal.
Historky vyhrál Uberto Bonucci, který se svou Osellou staršího typu umí zajet krásné časy.
I přesto, že se jezdilo v extrémních vedrech a závod se několikrát během dne zastavoval a protahoval, to byl díky umění jezdců na předních příčkách, krásný závod. Například takový Federico Liber s Formulí Gloria C8 do 1600 ccm, který porážel dvoulitrové placky i třílitrové cesťáky.
Těšíme se na další závod v rámci FIA European Hill Climb Championship, který se jede ve francouzském Mont-Dore 10. – 11. 8. 2013.
Foto: www.hillclimbportal.com