Martin Krátký točil nový klip v Holywoodském stylu!
Jméno Martin Krátký zajisté našim čtenářům není neznámé. Jako člen Grip Teamu hájí naše a také české barvy při evropských podnicích ve stuntridingu. Snad fakt, že tyto podniky nemají statut FIM, brání jeho větší medializaci. To se ovšem může již brzy změnit. Martin udivuje své fanoušky pravidelně každým rokem nejen na sportovních kolbištích, ale také na youtube, díky svým videjím. Jeho loňské promo video, které vzniklo i ve spolupráci s GripTV a pod taktovkou Honzy Kolouška, vidělo k dnešnímu dnu již více jak půl miliónu diváků! To je věc, kterou se nemůžou pyšnit daleko „známější“ jezdci nejen na motorkách, ale i napříč celým motorsportem.
Loňské video Martin Krátký 2012
Tento týden, od pátku do neděle, ovšem Martin točil své nové video, které nebude mít v Čechách obdoby. A když něco funguje, není potřeba to měnit. Tím se řídil i Martin a opět oslovil GripTV a režisérskou dvojici J. Koloušek – P. Semlbauer, kteří spolu pracují i na ostatních projektech a oba dva důvěrně znáte z našeho webu.
Celý projekt se nesl v duchu industriálu a Martina s motorkou, proto se natáčelo například v Poldovce na Kladně, v bývalých berounských kasárnách nebo železárnách. Právě i s vojáky byl Martin konfrontován víc než by si přál, ale o tom více v dalších článcích. Zároveň jsme mohli pracovat i s moderní technikou jakou je třeba rychloběžná kamera, rameno, jízda, steadicam, Epic mount na GoPro3 nebo třeba quadcoptera. Proto se na tomto videu objeví záběry, které vám vyrazí dech. Jelikož toto video bude mít premiéru až na podzim, budeme vám postupně servírovat exkluzivní materiál z natáčení postupně. Začneme rekapitulací loňského videa, fotkami z natáčení a hlavně rozhovorem s hlavním protagonistou – Martinem Krátkým.
Nezapomeňte lajknout jeho fanpage Martin Krátky STUNTRIDER
A samozřejmě GripTV
Foto by VanDer Foto
Martine, dříve než se budem bavit o natáčení, by naše čtenáře určitě zajímalo jakou jsi měl letošní sezónu, protože právě o tvé disciplíně toho v klasických médiích moc nenajdeme. Řekni nám proto, jak jsi svou dosavadní sezónu viděl právě ty?
V letošní sezoně to zatím jde celkem dobře, ale ještě mám před sebou nějaké závody a spoustu tréninku nových triků, takže hodnotit budu až po sezoně, někdy v půlce listopadu. V letošní sezoně jsem se více začal věnovat přípravě těla a dost jsem to poznal v pohyblivosti. Myslím, že mám ještě velké rezervy, tak na tom chci více zapracovat během zimních měsíců, když nebudu muset 6 krát týdně trénovat na motorce a budu mít více volného času.
Nedá mi to a musím se zeptat na tvůj stroj. Viděli jsme, že to tak úplně sériová mašina není. Proto čtenáře bude určitě zajímat, co všechno jsi musel upravit: Na motorce je upraveno spoustu dílů, kromě motoru, ten je seriový.
Mám větší rozetu, velké brzdy, železný padací rám kolem motoru, silnější trubky v předních vidlicích, tvarovanou nádrž a další úpravy, které jsou nutné pro tento způsob ježdění.
Kdy jsi poprvé seděl na motorce, kdy jsi získal řidičák a proč právě stuntriding?
Na motorce jsem začal jezdit až potom co jsem viděl článek v novinách o stuntu. Takže jsem se začal učit jezdit na motorce kvůli tomu, že jsem chtěl zkusit jezdit po zadním kole, jako ty borci na fotkách v novinách 🙂 řidičák jsem si dodělal až po pár letech.
A teď už k videu. Kdy tě poprvé napadlo jít právě tímto směrem a každý rok udivovat diváky nejen při svých show, ale taky na internetu? Co tě k tomu vedlo?
Ani nevím, už je to tak 6 nebo 7 let co jsem natočil první věc. Během těch let se to stalo celkem tradicí každý rok něco natočit a lidem se to libilo, tak jsem v tom pokračoval.
S realizačním týmem Koloušek – Semlbauer jsi už spolupracoval na svém loňském videu, znamená to, že jsi byl s výsledkem spokojen, proto jsi nás oslovil znovu? Jak jsi vůbec spokojen s počtem shlédnutí na youtube? Myslím si, že to jen tak nikdo v motorsportu nemá. Myslíš si, že je to právě proto, že děláš něco o čem lidé tak úplně neví nebo to nikdy neviděli?
Rozhodně jsem byl loni spokojený a letos i když není video hotové jsem se spoluprácí spokojený také. Jo myslím, že je to pro lidi zajímavé sledovat co se dá všechno na dvouset kilové motorce dělat a protože většina na motorce někdy jela, tak si to moc nedokážou představit a rádi se podívají.
Letošní video bude v několika věcech unikátní, ať už tím incidentem s vojenskou policíí tak i technikou. Také díky lokacím jsi neměl ideální podmínky na ježdění, a vlastně nikde nebyl rovný a čistý asfalt. Jak jsi se popral právě s těmito aspekty, které na svých show řešit nemusíš?
Jo to už je trošku horší, když není rovný asfalt nebo není čistý, tak je to velký problém na velké motorce na takovém povrchu jezdit. Něco se musí dělat třeba na desátý pokus, protože motorka neposlouchá, ale to je daň za pěkná místa, které jsou zajímavá na oko.
Hned druhý den na první lokaci jsi položil motorktu tak nešťastně, že došlo k jejímu poškození. Jedná se o ojedinělý jev, nebo při stuntridingu technika trpí? Jak si viděl zbytek natáčení právě v tu chvíli?
Jo motorka mě trochu ujela a prorazil jsem víko o obrubník. Naštěstí se motor podařilo za dvě hodinky opravit a nemusel jsem jet domů pro nový díl. To by nám celé sobotní natáčení asi padlo. Technika trpí dost každou chvilku je něco prasklého nebo rozbitého. To už k tomu patří, protože na takové ježdění nikdo tyhle motorky nevyráběl 🙂
Poslední otázka. Jaké cíle si kladeš s tímto videem? Jde ti stejně jako nám o milión shlédnutí nebo budeš spokojený, když se vše povede podle tvých představ a statistické údaje jsou pro tebe druhotné? Co je tvým snem, čeho bys chtěl ještě v tvé disciplíně dosáhnout? Pokud se příští rok pojede oficiální mistrovství světa pod záštitou FIM, zůčastníš se?
Můj sen jsem si splnil sledovaností minulého videa, tak už žádný ve sledovanosti nemám, ale byl bych rád, kdyby letošní video bylo ještě o kousek lepší. Pokud v budoucnu nějaký oficiální mistrovství bude, rád se zúčastním, teda pokud na to budou finance. Jinak dál určitě budu jezdit různé závody po Evropě a jednou bych se rád zúčastnil závodu v Americe.
Za celou GripTV ti děkujem za možnost spolupráce na takovém zajímavém projektu a těšíme se na konečný výsledek. Díky za rozhovor