Nový Range Rover Hybrid se představuje!
Po hybridní S-klass tu máme další luxusní hybrid. Myšlenka hybridů je dobrá, výkon osmiválce se spotřebou šestiválce, ale funguje to v reálu? Land Rover přináší hybridní verzi jak pro klasický Range, tak i pro verzi Sport.
Automobilka již příchod hybridního Range oznámila před dvěma lety konceptem Range_e. Oproti konceptu je ale finální verze výkonější. Motor TDV6 o výkonu 180 kW byl nahrazen silnějším SDV6 s výkonem 225 kW a pomáhá mu elektromotor s výkonem 35 kW a maximálním točivým momentem 170 Nm. To vše je spojeno s osmistupňovým automatem od ZF. Celkový výkon tedy je 240 kW při 4 000 min-2 a točivý moment 700 Nm mezi 1 500 a 3 000 min-1.
Hybridní Range jsou schopné dojet k sousedovi bez potřeby spalovacího motoru – ujedou totiž 1,6 km čistě na elektřinu, teda pokud pojedete do 48 km/hod. Udávaná (!) kombinovaná spotřeba se díky hybridnímu systému snížila o 26 % na 6,4 l/100 km. Váš hybridní Range ale bude o 120 km těžší než sousedův bez baterií a elektromotoru (Range Rover – 2 394 kg, Range Rover Sport – 2 372 kg). Zrychlení je otázka maximálně sedmi vteřin.
Aby Land Rover dokázal, že hybridní Range něco vydrží, tak 22. srpna vyráží na cestu dlouhou 1 600 km vedoucí z továrny Land Roveru v britském Solihullu do centrály mateřského koncernu Tata v indické Mumbai. Hybridní verze Range se představí ve Frankfurtu. První vozy se k zákazníkům dostanou na začátku roku 2014.
Range Rover – technická data | ||||
Motor | TDV6 | Hybrid | SDV8 | Supercharged |
Převodovka | 8A | 8A+el.motor | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 4367 | 5000 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 190/4000 | 250/4000 | 250/3500 | 375/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 600/2000 | 700/1500-3000 | 700/1700-3000 | 625/2500-5500 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 218 | 218 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,9 | 6,9 | 6,9 | 5,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,5 | 6,4 | 8,7 | 12,8 |
Hmotnost [kg] | 2160 | 2394 | 2360 | 2330 |
Range Rover Sport – technická data | ||||
Motor | TDV6 | SDV6 | Hybrid | Supercharged |
Převodovka | 8A | 8A | 8A+el.motor | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | 5000 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 190/4000 | 215/4000 | 250/4000 | 375/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 600/2000 | 600/2000 | 700/1500-3000 | 625/2500-5500 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 222 | 225 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,6 | 7,2 | 6,7 | 5,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,3 | 7,5 | 6,4 | 12,8 |
Hmotnost [kg] | 2115 | 2115 | 2372 | 2310 |
Zdroj: Auto.cz
Dominik Vlk
dominikvlk.wordpress.com
Facebook