Vydařené Bratrušovské serpentiny

O minulém víkendu, 16. – 18. srpna, se uskutečnil druhý ročník vrchařských závodů v Bratrušově u Šumperka. Tento závod se konal v rámci Maverick Rescue Euro Cup, amatérském poháru, který nabývá stále větší atraktivity. Ke kvalitnější startovní listině „maverick“ závodů rozhodně přispěl úpadek v předešlých letech oblíbeného Liqui Moly Berg Cupu.
Dnes se těchto soutěží neúčastní pouze amatérští jezdci, ale také profesionální závodníci. Jedním z důvodů je samozřejmě fakt, že si tito jezdci v letošním roce moc nezazávodili, tak aby nevyšli ze cviku a aby pro ně sezóna neskončila v půli prázdnin, účastní se i tohoto seriálu. Druhým důvodem je ale holý fakt, že tento „amatérský“ závod budí téměř profesionální dojmy po všech stránkách.
Pořadatelský a organizační sbor, v čele s Alešem Gänsdorferem, se pomalu, ale jistě, dostává svou pílí k profesionálně připraveným závodům. Ať už mluvíme o bezpečnosti, startovním poli či organizací jako takovou. Když k tomu všemu přičteme naprosto jedničkové počasí, ocitáme se na II. Bratrušovských serpentinách. A jak to celé dopadlo?
Absolutním vítězem sobotního závodu se stal největší favorit celého šampionátu Ferdinand Madrian s Normou M 20 F. Ten je také loňským Mistrem MREC. V neděním závodě ale díky vykrouženým hodinám v první zatáčce nedokončil a tak jsme měli možnost slyšet českou hymnu, o niž se zasloužil Aleš Mlejnek s Glorií C8F.
Třídu S1-1600 v sobotu vyhrál Martin Zimák s Citroënem Saxo Vts, soutěžící za KV Motor Sport, se slušným náskokem na druhého Ázsótha. Stejně tak tomu bylo i v neděli. Třídu do dvou litrů ovládl Jarda Winter s vozem Honda Civic Type-R a své vítězství ve třídě zopakoval i následující den.
S1+2000 vyhrál Bohuslav Vaněk s Evo 9, jak v sobotu, tak i v neděli. V této třídě jsme měli možnost vidět opět navrátilce Zdeňka Kučeru se svou Lagunou. Ten ale díky zpožděné dodávce závodních pneumatik odjel závod na sériových gumách a právě proto nebyl se svým výsledkem příliš spokojený, i když se na závodní trať vrátil rád.
Zajímavou skupinu soutěžících tvořili E1-1150, kde jsme mohli vidět vozy jako Fiat Cinquecento nebo „maluchy“ Fiat 126. Zvítězil ale po oba dny na Škodě 110R Vladimír Hradil.
V sobotu se Škodou 100, vyhrál třídu E1-1400 Josef Žák, soutěžící za AMK Šternberk, těsně za ním skončil na druhém místě Lukáš Studený, Škoda 110R, v neděli si však pozice na stupních vítězů vyměnili.
S příhodným názvem soutěžícího „udelejsisamsport“ zvítězil v E1-1600 Jiří Meduna, také tak jako druhý závodní den. Třída do 1600 měla i zástupkyni ženského pohlaví, Martinu Zoufalou, ta ale bohužel nedělní závod díky kolizi se svodidly, nedokončila.
V E1 do dvou litrů si první pozici ukořistil Petr David, který ovšem díky svému silnému vozu nemá s kým soupeřit. V neděli spadl na místo druhé, pouze z toho důvodu, že na trati kontaktoval svodidla a to samozřejmě ochromilo jeho bezkonkurenční čas. Z této skupiny vypadl už v sobotu jeho největší konkurent Radim Baculík s bývalou „sisinkou“, s vozem Škoda Fabia 1.9 TDi 4×4. Jeden z největších favoritů havaroval hned v sobotu a do nedělního závodu tak nemohl nastoupit. Jednak byla porucha na voze natolik závažná, že se nadala opravit na místě, i Radim chodil po zbytek soboty v depu s límcem, ani jeho zdravotní stav nebyl stoprocentní.
Kdo se pozorně díval, mohl v této skupině spatřit vůz jezdce Petra Mitánka, kterého známe jako soutěžícího za Českou Trofej. Ten ale se závody do vrchu k naší lítosti končí a přesedlává na kartcross, kde mu budeme přát hodně štěstí! Svůj vůz pronajal Davidovi Felcmanovi, který si vůbec nevedl špatně.
Skupina E1 nad dva litry měla o tomto víkendu nečekaného vítěze 🙂 Naprosto neznámý, skoro anonymní jezdec, Petr Hrabal, předvedl velmi pěkný výkon, na to, že zajel svůj první závod. Gratulujeme !! 🙂
Radek Kolbábek, vítěz skupiny E2SH, závodil s Fordem Sierra 4000, na druhém místě vrchař ze Štěpánova u Olomouce, Pavel Kotek, se svým BMW. Toto pořadí zůstalo naprosto stejné i při nedělním vyhlášení.
V HA1-1300 kraloval oba dny Milan Zelený se Škodou 130 LR/A. Šternberský jezdec Lukáš Tomeček, naprosto suverénně ovládl skupinu HA1 do dvou litrů, v sobotu i neděli. Se svým vozem Volkswagen Golf GTi si vytvořil až 26 vteřinový náskok v součtu obou časů. Lukáš Tomeček nabral velkou rychlost na závodě ve Šternberku víkend předem, kde dostal jedinečnou možnost, svézt se v úžasně silném, výkonném, rychlém a dokonalém Golfu Zdeňka Němce, jak sám Golf popsal Lukáš Tomeček. Zanechalo to v něm mnoho dojmů a zážitků. Přesto, že usedl opět do svého výkonově slabšího vozu a navíc tahle trať rozhodně nepatří mezi ty nejoblíbenější, dokázal na ani jízdu od jízdy zrychlovat.
Bavorské koně v podání Libora Jelínka ovládly skupinu HA1+2000, v sobotu, stejně tak i v neděli.
A co formulové vozy? E2/C-1600: Aleš Mlejnek – Gloria C8F ; E2/C-2000: Karel Moural – Ralt 36 a E2/C+2000 v sobotu Ferdinand Madrian – Norma M 20 F, v neděli pak Josef Hlavinka – Formule Lotos.
Další závod v rámci šampionátu MREC se uskuteční v Divákách 14. – 15. 9. 2013. Přijeďte se podívat!
Foto: David Grus http://www.davidgrus-photo.com/