BMW řady 2: Konečně oficiálně
Koho už začalo štvát, že i na Gripu bylo tolik spekulací o zajímavém BMW řady 2, tak je tomu konec, jelikož BMW představilo řadu 2 oficálně. Prodávat by se měla začít příští rok v březnu. Řada 2 je přímým nástupcem řady 1 coupé a kabrio. S délkou 4 432 mm je o 72 mm delší, šířka 1 774 mm znamená nárůst o 32 mm a rozvor náprav se zvětšil o 30 mm. Větší rozměrové hodnoty znamenají více prostoru pro posádku. Vpředu tedy je nyní o 19 mm více místa pro hlavu a vzadu již nebudou trpět tolik nohy, jelikož je tam o 21 milimetrů více prostoru pro nohy. Kufr narostl o 20 l a nyní má objem slušných 390 litrů.
Řada 2 jako všechna nová BMW bude nabízena ve verzích Sport Line, Modern Line a M paket. Sport a Modern Line se liší provedením vnějších nasávacích otvorů, lamel v ledvinkách a příčkou ve středovém nasávacím otvoru v přídi. Pokud zvolíte M paket, dostanete tvrdší podvozek, o 10 milimetrů auto blíže k zemi, aerodynamicky a sportovně vypadající díly karoserie a 17“ kola s dvojitými paprsky.
Interiér je klasické BMW. Horní polovině palubní desky dominuje volně umístěný displej systému iDrive, který může mít úhlopříčku 6,5 nebo 8,8“ (dle výbavy). Novinkou je jeho otočný ovladač s dotykovou horní plochou, který řidiči umožňuje psané zadávání znaků, což znám osobě z 5er a je to velmi praktické. Standardem se stanou látkové sedačky a dekory připomínající broušený hliník, dražší možnost zastupuje kožené čalounění Dakota a dřevěné obložení.
Motory již známe, ale pojďme si je připomenout. Benzinovým základem je čtyřválcový dvoulitr 220i o výkonu 135 kW a točivém momentu 270 Nm, který se dostane na stovku za 7 vteřiny. Druhou benzínovou verzí je nejvýkonější M235i, která pod kapotou ukrývá řadový třílitrový šestiválec, který byl vyvinut ve splupráci s BMW M Performance. Výkon 240 kW a točivý moment 450 Nm zajístí, že na stovku M235i dostane pouze za 4,8 vteřiny. Maximální rychlost je omezena na klasických 250 km/h. Sportovní verze M235i není jen o výkonném motoru, ale i o specifickém nastavení podvozku a funkčních aerodynamických dílech karoserie. Za příplatek dostanete i mechanický systém se zvýšenou svorností, což je mnohem lepší oproti základnímu elektronickému závěru.
Tímto bych já osobně nabídku motorů pro řadu 2 ukončil, byly by sice jen dva, ale myslím si, že by to stačilo. Bohužel BMW má jiný názor a tak pod kapotou, jinak povedené řady 2, lze mít i diesel. Nabídka dieselů je dokonce širší, než je tomu u benzínových jednotek …kam to BMW spěje.
Základním dieslem je čtyřválec 218d, který má výkon 105 kW a točivý moment 320 Nm. S manuální převodovkou 218d zrychlí z 0-100 km/h za 8,9 vteřiny, s automatem bude zrychlení o 0,3 vteřiny rychlejší. Dalším diesel v nabídce je 220d s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 Nm. Této verzi zabere zrychlení s manuálem 7,1 vteřiny a s automatem přesně 7 vteřiny. Nejvýkonějším dieslem je 225d, který má výkon 160 kW a 450 Nm točivého momentu. Nejsilnějšímu dieselu trvá akcelerace z 0-100 km/h 6,3 vteřiny a maximálka je 243 km/hod.
Kromě 218d jsou verze s automatem vybaveny funkcí Launch Control. Řada 2 má 4 jizdní režimy – Comfort, Sport, Sport+ a ECO PRO. Na co který je, asi je každému jasné po přečtení názvů režimů. Živě si BMW řady 2 budeme moct prohlédnout v lednu v Deitroitu. Prodávat se začne v březnu.
České ceny sice neznáme, ale představu si můžeme udělat z těch německých. Úplně základní cena je 29 800 EUR (cca 775 000 Kč) za model 218d. Za verzi 220i si BMW účtuje 29 950 EUR (779 000 Kč), 220d stojí 32 500 EUR (845 000 Kč), 225d příjde na 37 950 EUR (987 000 Kč) a vrcholné M235i na 43 750 EUR (1 138 000 Kč). Je potřeba podotknout, že se jedná o základní ceny. A pokud se ptáte, kde je verze Kabrio, tak ta se ukáže v polovině příštího roku a bude mít plátěnou střechu.
Dominik Vlk
Facebook