GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota GR Supra 2.0: Light verze

  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

NovinkyRallyTiskové zprávy
Home›Novinky›Hudec ve Francii nakonec třetí

Hudec ve Francii nakonec třetí

By Jakub Hanzelka
11.10.2013
558
0
Share:

V poslední etapě Rallye de France – Alsace 2013 čekalo na posádku Semerád Rally Teamu necelých 60 ostrých kilometrů. Bez jediné zastávky v servise tak Martin Hudec s Jakubem Kotálem absolvovali šest měřených úseků. Martin do nedělního dne nastupoval s klidným svědomím, na první erzetě zajel první čas a svým soupeřům nadělil téměř minutu. Na této rychlostce odstoupil Ital Vallario a tak se kluci posunuli na třetí místo. Všechny zbývající testy pak dokázali vyhrát, avšak pomyslný čistý štít zkazil Hudovi na poslední RZ Al-Ketbi, který se s ulomeným kolem nevlezl do vracáku a při couvání do Martina s Kubou narazil. Cílovou rampu tak Martin s Kubou projeli na třetím místě v Production Cupu, osmém ve WRC2 a třicátém sedmém v absolutním pořadí.

hud 1

 

„Tato rally byla od začátku do konce úžasná, ale také velká zkouška výdrže pro nás i pro vozidlo. Zkoušky bylo opravdu nádherné a diváci neuvěřitelní. Atmosféra prostě na jedničku.  Nasbíral jsem velké množství zkušeností s jízdou na tzv. světových gumách, které jsou předepsané pro vozy v kategorii WRC a WRC2. Jedná se o to, že je pouze jeden druh vzorku jak pro sucho, vlhko nebo kompletní potopu. Tyto pneumatiky nemají tak dobré vlastnosti jak dřívější pneumatiky. Vozy nižších tříd nemají tyto pneumatiky předepsané a mohou využívat dřívější druh pneumatik, které jsou rozdělené na použití při různých povětrnostních podmínek. Tato situace se mi zdá dost nešťastná, protože nemají všechny posádky stejné podmínky. Ovšem jsem dost rád za to proměnlivé počasí, protože jsme dokázali otestovat pneumatiku za všech podmínek. Musel jsem trochu pozměnit jízdní styl i nastavení vozu, což se nám celkem podařilo, ale ještě cítím rezervy. Moc děkuji všem, kteří nám fandili a hnali nás dopředu i po nepovedeném začátku. Podpora našich fanoušku ve Strasbourgu a na sociálních sítích byla neuvěřitelná. Mrzí mě, že jsme nedokázali dokončit na prvním místě, bohužel být nejrychlejší na zkouškách není vše co potřebujete pro vítězství.“ řekl k soutěži řidič Martin Hudec

Martin Semerád: „Jsem rád, že jsem měl možnost opět se zúčastnit závodu kolotoče Mistrovství Světa a jsem rád, že ačkoliv jsem na této rally nikdy sám nestartoval, dokázali jsme s týmem odvést zodpovědnou práci a pomohli jsme Martinovi s Kubou nejen soutěž dokončit, ale také se v průběhu rally zlepšovat. Bylo důležité překonat počáteční zklamání z první penalizace a využít dalších kilometrů nejen ke sbírání zkušeností, ale také k hledání rychlosti a možností světových pneumatik. Zároveň jsem rád, že Martin v honbě za ztraceným časem neudělal žádnou zásadní chybu, jelikož podmínky na trati opravdu nebyly jednoduché a k chybě s trochou neopatrnosti doslova vybízely.  Ačkoli to byla premiéra na světovém asfaltu a pořád je jak se zlepšovat, Martin byl svou rychlostí o třídu až dvě jinde než zbytek pole produkčních vozů, a nebýt penalizací závod by bezesporu vyhrál. Na kdyby se nehraje a nezbývá než doufat, že ještě bude šance posunout Martina s Jakubem ještě výš a tenhle potenciál naplnit. Celému týmu tímto děkuji za perfektně odvedenou práci.„

 

hud 2

 

„Francie pro nás byla dost zvláštní závod. Věděli jsme, že nás čeká proměnlivé počasí a jízda na „světových“ pneumatikách nebude nic jednoduchého. Atmosféra na závodech byla ale fantastická! Úžasná podpora od fanoušků, většina RZ se nám opravdu moc líbila, takže na startu jsme byli dost natěšeni. O to víc mě mrzí nepovedený začátek. Obzvláště při zpětném pohledu na naše časy během celého závodu. Ale tenhle víkend nám prostě nebylo přáno, k první ztrátě se přidala další za využití Rally2 a naděje na odpovídající výsledek byla pryč. I když jsem měl po čtvrtku chuť hodit „bílý ručník do ringu“, tak jsme nic nezabalili a se vztyčenými hlavami dojeli do cíle. Dílčí časy nebyly vůbec špatné a nasbírali jsme zase velkou porci zkušeností, i když s hořkou příchutí. Velký dík patří všem fanouškům, kteří nás pořád podporovali a hnali dopředu. Opravdu si toho s Martinem moc vážíme.“ dodal spolujezdec Jakub Kotal.

hud 3

 

Děkujeme všem za podporu, během celého závodu byly všude vidět české vlajky podpora českých fanoušků byla obrovská. Nezapomeňte také sledovat facebook kde nás najdete na facebook.com/hudecmartin

 

TagsMartin HudecMH RacingRallye de France
Previous Article

Video: Porsche 911 Turbo S a jeho ...

Next Article

Video: Driftující Ferrari F355 na mokru

0
Shares
  • 0
  • +

Jakub Hanzelka

Do redakce GripTV.cz nastoupil v prosinci 2012. Věnuje se motorsportu, převážně rally.

Related articles More from author

  • Grip Girl

    Holka co má ráda Lewise Hamiltona? Ano, to je naše vítězka listopadu.

    22.11.2012
    By Dady
  • NovinkyRallyTiskové zprávy

    Martin Hudec v Pobaltí pátý

    11.2.2014
    By Jakub Hanzelka
  • Ostatní

    Nejlepší test je závod!

    4.8.2014
    By Jakub Hanzelka
  • NovinkyRally

    A jedeme na Mistrovství světa!

    3.2.2013
    By Dady
  • FMXGrip TripGrip VideoReportáže

    Grip Trip Trénink u Libora Podmola aneb Báječní Muži na Létajících Strojích

    14.8.2012
    By Patrick Semlbauer
  • NovinkyRally

    Martin Hudec zažil své první problémy ve Švédsku

    9.2.2013
    By honzasebe

Doporučujeme

  • DriftyGrip VideoNovinky

    Video z hradeckého DRIFT KINGu!

  • AutonovinkyNovinkyTOP

    Jaguar I-PACE: Automobilka slibuje dojezd 480 km

  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníTuning

    Brabus vyladil Mercedes-Benz G s krátkým rozvorem

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00