Jaguar F-Type Coupé: Vrcholná verze R má 550 koní!
Jaguar představil dlouho očekávaný F-Type ve verzi Coupé. A musím vyjímečně potvrdit slova automobilky, F-Type Coupé je ještě hezčí, než již představená otevřená verze roadster. A kromě toho, že verze Coupé je ještě krásnější, tak verze dostala ostrou R verzi. F-Type Coupé je naprosto stejný jako otevřený verze roadster. Jediným rozdílem je pevná střecha, která dle mě udělala F-Type ještě hezčím. Pevná střecha může být buď celohliníková nebo prosklená. Jaguar tvrdí, že torzní tuhost karoserie je stejná, ať sáhnete po verzi s klasickou střechou, nebo prosklenou. Karoserie překrásného F-Typu je vyrobena z hliníku tvářeného za studena. Základní hmotnost vozu činí 1577 kilogramů, což je o 20 kilogramů méně než váží roadster.
Na výběr bude opět ze tří motorů, dva budou stejné jako u otevřené verze a třetí je jiný. Nejslabší je kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 250 kW a točivém moment 450 Nm. Tento „základní“ motor zvládne sprint na stovku za 5,3 vteřiny a rozjede se až na 260 km/hod. Zlatou střední cestou je verze S, která má pod kapotou stejný motor jako „základní“ verze, ale motor ve této verzi má výkon 280 kW a točivý moment 460 Nm. Verze S zrychlí na stovku za 4,9 vteřiny a jede až 275 km/hod.
Nejsilnější verzí je verze R, která je v nabídce pouze pro Coupé a pod kapotou má, stejně jako vrcholná verze roadsteru V8 S, kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,0 litru, který má výkon 404 kW, což je o 40 kW více než má osmiválec v roadsteru. Točivý moment je 680 Nm, což je o 55 Nm více než má osmiválec v roadsteru. Akcelerace z klidu na 100 km/h trvá jen 4,2 vteřiny a maximálka je přesně 300 km/hod. Motory spolupracují s automatickou osmistupňovou převodovkou Quickshift a ženou výkon na zadní kola.
Samozřejmostí jsou i pořádně brzdy. Přední kotouče mají u základního provedení průměr 380 mm a zadní jsou o 55 milimetrů menší. Komu by tyto brzdy nestačili, tak si může objednat karbonkeramické brzdy Matrix, které mají nesrovnatelně silnější brzdný účinek bez nepříjemného vadnutí. Karbonkeramické brzdy Matrix mají větší kotouče (398 mm vpředu, 380 vzadu) a oproti standardním brzdám ušetří až 21 kilogramů, což má za následek menší neodpruženou hmotnost na každém kole a lepší jízdní komfort.
České ceny samozřejmě ještě neznáme, ale orientovat se můžeme podle těch britských. Základní model začíná na 51 235 liber (cca 1 640 000 Kč), za silnější šestiválcovou verzi S dáte minimálně 60 235 liber (cca 1 930 000 Kč). Nejdražší verze R s pětilitovým osmiválcem Vás bude stát minimálně 85 000 liber (cca 2 720 000 Kč).
Dominik Vlk
Facebook