Karel Loprais se raduje z desáté zlaté etapy a dodává, že zaručený recept na fesh-fesh není.

Po včerejší desáté etapě dakarského soutěžení jsme samozřejmě znovu položili pár otázek Karlu Lopraisovi, dakarské truckové legendě, která dokázala nejtěžší závod světa šestkrát vyhrát.
Máte zaručený recept na fesh-fesh?
Ten není.
Aleš ho včera ale asi zřejmě našel, vyhrál etapu.
To je super! Dlouho jsme na to čekali, konečně se to povedlo!
Tým podle Alešových slov dlouho bojoval s nastavením vozu. Opravdu je to taková věda?
V Iquique kluci s tlumením zabodovali, to se jim fakt povedlo.
Před zbývajícími etapami prvenství nakopne, že?
To je zapotřebí, přišlo to v pravý čas.
V kategorii kamionů se strhuje v závěru k pořádné bitvě. Na vedoucího de Rooye útočí tři ruské Kamazy.
To je dobře. Takové soutěžení by bylo kořením každého závodu. Je jenom dobře, že de Rooye někdo prohání.
A Aleš je v závěsu za Kamazy těsně čtvrtý. Šance na bednu ještě žije?
Do cíle to bude ještě hodně těžké, ale dokud se závodí, šance pořád je.
V úterní etapě dojel třetí Nikolajev před čtvrtým Sotnikovem o jedinou vteřinu. Byla to podle vás týmová strategie Kamazu, nebo mezi sebou bojují?
Řekl bych, že to je boj. Závodníci se na trati nevidí, neví přesně, jaký je mezi nimi rozdíl. A když se jede opravdu naplno, může být rozdíl i takhle malý. Ukazuje se, že Kamazy na to šlapou, co to dá.
Kamazy se umisťují vpředu v každé etapě, i Aleš uznal, že jim v náročných pasážích nestačí. Čím to, že jsou tak dobří?
Na startu měli pět aut, i teď mají z čeho vybírat. Jedno auto jim sice odpadlo, ale i to se určitě pohybuje někde kolem a co je třeba, to si z něj vezmou.
V desáté etapě se ale ukázalo, že ani Kamazy nejsou všemocné. Sotnikov dojel s velkou ztrátou, Aleš i díky tomu postoupil na celkové čtvrté místo.
Nevíme, jestli to bylo dáno problémy s technikou, nebo zůstal někde v dunách. Jsou opravdu zrádné pro každého.
V závěrečných etapách připravili organizátoři pro účastníky zkoušky v písku a ve fesh-fesh. Jak tento záludný terén projet?
Na Dakaru je zvykem, že každá etapa měla nějakou svoji záludnost. Zaručený recept na to, jak projet fesh-fesh, není. Ten povrch se neustále mění, nevíte, do čeho jedete. Nejsou vidět třeba i půlmetrové díry, v kterých fesh-fesh sedí a zakryje je. Nelze ovšem jet pomalu, protože zvířený prach vás obklopí, dostane se naprosto všude. Musí se to projet, jinak to nejde. Doufám, že klukům nebude na trati nikdo zavazet, a věřím, že za to zase potáhnou.
Všem připomínáme naši tipovací soutěž o zajímavé ceny. Všechno potřebné o ní se dozvíte na:http://www.loprais.cz/dakar/
Odpovídat na soutěžní otázku: „Jakou nejvyšší tepovou frekvenci naměří kopilot Serge Bruynkens v rámci poslední etapy závodu Rallye Dakar 2014 v eVito systému aktivního zdraví?“ budete moci do neděle 19.1. 2014 12:00 hodin. Výsledky tipovací soutěže pak oznámíme na tiskové konferenci týmu po návratu, kterou plánujeme na úterý 21.1. 2014 v Praze. Ceny prvním třem nejpřesnějším „tipovačům“ budou předány na After Dakar Party a setkání s fanoušky, které bude se konat v sobotu 1. 2. 2014 v Hotelu Troyer v Trojanovicích. Program pestrého sobotního odpoledne a večera připravujeme ve spolupráci s dalšími partnery a budeme Vás samozřejmě průběžně informovat.