Nedělejme na tratích kravál

Zejména v souvislosti s jinínskou tratí, kde proběhl letošní první závod se stále častěji mluví o nadměrné hlučnosti motocyklů a čtyřkolek. Přesto, že pravidla AČR jednoznačně hluk omezují, zatím nebyla na závodech prováděna žádná kontrola, to by se ale mělo letos změnit.
Nejprve je třeba si uvědomit, že pravidla na omezení zvuku tu nejsou coby zbytečná „buzerace“ jezdců, ale slouží především pro rozumné soužití závodníků, provozovatelů tratí a obyvatel. Ruku na srdce, ani největší benzínový nadšenec netouží poslouchat den co den uřvané stroje za svým domem. Proto se letos bude důsledněji kontrolovat hlučnost strojů na závodních tratích. Ucpávka do výfuku pak není handicapem pro závodníka, pokud jí mají všichni, síly se vyrovnávají a ve finále to vyjde nastejno, jen tím prospějeme dobrým vztahům.
Další nezanedbatelnou výhodou je fakt, že v celé Evropě hlučnost důsledně kontrolují a pokud přijedete do Německa, nebo nedej bože na Evropu s otevřenou trubkou, na trať se nepodíváte. Hlučnost pak může být měřena i po jednotlivých rozjížďkách. Například na ME družstev v Cingoli jsme byli svědky stažení a diskvalifikace německého jezdce přímo ze závodní jízdy.
Proto prosíme nejen kvůli pořadatelům, ale hlavně kvůli vám samotným, dejte si pozor na to, v jakém stavu je váš výfuk a nejezděte na závody, ale i na tréninky se zbytečně hlučným strojem. Situace motokrosu v ČR není nijak růžová a dělat zbytečné problémy opravdu nepotřebujeme!
Zdroj: TZ