Nutrend Racing testoval na Euroringu.
Na okruhu Euroring, poblíž maďarské metropole Budapešť, testoval v uplynulém týdnu Nutrend Racing své závodní stroje. V polovině března panovaly ideální podmínky pro probuzení ze zimního spánku, kdy byl prostor pro ověření připravenosti techniky i pro znovu navyknutí jezdců na závodní jízdu před začátkem nové motoristické sezóny.
Stejně jako v loňském roce padla volba na technický okruh Euroring, kde jsou většinu roku dobré povětrnostní podmínky. Loňské zkušenosti z tohoto testovacího okruhu navíc podpořily možnost srovnání nových úprav na vozech. Velká porce ostrých kilometrů dala místo pro vyzkoušení různých nastavení podvozku a aerodynamických prvků. „Závod do vrchu není ideálním místem pro ladění závodní techniky. Na nějaké pokusy s nastavením není prostor. Většinou se čerpá ze zkušeností z předešlých let a do setupu vozu se sahá jen pro nepatrné změny. Testování na okruhu s vhodným profilem naopak poskytuje možnost vyzkoušet a hlavně porovnat větší zásahy do nastavení, z nichž následně můžeme čerpat přímo na závodech,“ informoval o přínosu předsezónního testu Václav Janík.
Zvýšené soustředění pro jízdu a fyzická námaha při pilotování závodního vozu s sebou nese požadavky i na samotného jezdce. Zimní přestávku tedy členové Nutrend racing vyplnili i osobní přípravou. Za podpory hlavního partnera – společnosti Nutrend, podstoupili návštěvu u specialisty, kde jim byl stanoven individuální tréninkový program s využitím přípravků Nutrend. Úspěšnost své fyzické přípravy pak potvrdili během třídenního testu v Maďarsku.
Na Euroringu se premiérově představil za Nutrend racing Jan Čermák, který si poprvé vyzkoušel dvoumístný sportovní prototyp Norma M20FC Mugen. S touto novinkou, jenž přibyla v zimě v týmových dílnách, bude letos Jan Čermák k vidění v rámci českého vrchařského mistrovství. První kilometry v otevřeném spideru zanechaly u Jana dobré pocity: „Usednout do otevřeného vozu byl vždy můj cíl. Norma je krásné, rychlé a především funkční auto. Moje dosavadní zkušenosti jsou zejména z cestovních vozů, ale už teď vím, že si s Normou budu rozumět. Výkon motoru pro mě není problém, v minulosti jsem už startoval s výkonnějšími turbo motory, ale stěžejní bude naučit se pracovat s aerodynamikou spideru. Test proběhl bez problému, vyzkoušeli jsme několik věcí a já jsem se snažil s vozem co nejvíce sžít, tak abych se při svém prvním startu na rakouském Rechbergu soustředil na svoji jízdu a ne jen na ovládání. Pozitivně musím zhodnotit i profesionální přístup celého týmu.“
Ve skupině sportovních prototypů bude pokračovat v kokpitu dvoulitrové Normy Jiří Svoboda. V loňském roce se především učil pracovat s rychlostí svého speciálu a hledal optimální nastavení pro podvozek. Letos už bude patřit k favoritům v okruhu své objemové třídy, když bude opět startovat v barvách Nutrend racingu v rámci českého šampionátu i evropského poháru FIA. I Jiří si v Maďarsku připsal svoje první letošní kilometry v závodním voze a ověřil si připravenost své Normy pro sezónu 2014. Jeho první ostrý start s cílem získat mistrovské body bude na Brněnském draku již tento víkend, kde bude na programu hned dvojí možnost porovnat se soupeři. Stejný prostor dostane i Václav Janík, jehož Lola v barvách Nutrend racing bude bojovat především v absolutním hodnocení obou vypsaných závodů: „Vypadá to, že letos konečně nebude na brněnském automotodromu ležet sníh a Brněnský drak bude uspořádán. Jsem rád, že se nám vydařil test, že technika fungovala a my můžeme s celým týmem vyrazit do sezóny 2014 v plné síle. Nutrend racing bude opět letos usilovat o co nejlepší výsledky v rámci mistrovství republiky a pro mě bude cílem zisk absolutního mistra. Budu alemuset překonat silnou konkurenci, která jistě v zimě pilně chystala vylepšení svých strojů. Ale ani mechanici Nutrend racing nezaháleli a moje Lola bude letos opět o něco rychlejší, tak uvidíme, jak se nám povedou dva brněnské závody a vstup do nové sezóny.“
Nutrend racing tedy zve všechny fanoušky na úvodní závodní neděli na Masarykův okruh, kde 30. března zahájí vrchaři svoji sezónu. Rok 2014 slibuje silnou konkurenci, jak v souboji mezi absolutně nejrychlejšími, tak mezi prototypy i v nejrychlejších cestovních vozech v úpravě skupiny siluet, tak neváhejte a přijeďte nás i ostatní vrchaře podpořit.