Range Rover Sport SVR: Nejrychlejší RR všech dob!

Range Rover dostal nový top model. Nad verzi Sport Supercharged s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 510 koní se postavilo nové SVR. Britská automobilka o nové top verzi tvrdí, že jde o nejrychlejší a nejvýkonnější model v její historii a také, že SVR zvládne jednadvacetikilometrovou Severní smyčku za 8 minut a 14 vteřin. O pohon tohoto sportovního SUV se stará stejný pětilitr jako pohání Sport Supercharged, ovšem s tím rozdílem, že zde je motor vyladěn na 550 koní a 680 Nm. Stejně naladěný motor mimochodem využívá také Jaguar F-Type Coupé V8 R. S vyšším výkonem se zlepšila také dynamika vozu. Stovku SVR zvládne za 4,5 vteřiny a maximálka je 260 km/hod.
Zachována byla koncepce pohonu všech kol a osmistupňové automatické převodovky. V obou případech dostaly jednotky sportovní naladění. Díky tomu je automat o 50 procent rychlejší při změně jednotlivých rychlostí. Změn se dočkal také zadní diferenciál, který se nyní uzamyká mnohem rychleji a dokáže tak poslat většinu točivého momentu na kolo s největší možnou trakcí. Vylepšena byla také stabilizační kontrola, stejně jako vektorování točivého momentu pomocí brzdění. Na okruhu, či okresce SVR také pomáhá systém Active-Roll Control, který klasické stabilizátory nahrazuje hydraulickými pumpami na každé nápravě a tak dokáže mnohem lépe udržet pod kontrolou náklony karoserie. Vzduchový podvozek se dočkal kompletního předělání, kdy standardní pružiny a tlumiče nahradily mnohem lehčí komponenty s tužší charakteristikou. Zapomenout nesmíme ani na nové Brembo brzdy a nový výfukový systém.
I nejsportovnější verze RR si zachovává skvělou průchodnost terénem. Ve výbavě zůstal systém Terrain Response 2 – elektronicky ovládané multilamelové spojky a dvourychlostní redukční převodovky. Standardní výbavou jsou 21palcová kola, které obouvají pneumatiky o rozměru 275/45, dokoupit lze příplatkové 22palcové provedení obuté do pneumatik Continental SportContact 5 o rozměru 295/40. Kromě mechanických změn se nejrychlější RR dočkal také nového bodykitu, který se nově pyšní agresivnějšími nárazníky, novou čelní maskou, nafouklými blatníky a zadním spoilerem či difuzorem. Uvnitř nalezneme sportovní sedadla a v základu hliníkové obložení, za příplatek ovšem můžete sáhnout po karbonu. Cena za Range Rover Sport SVR na zhruba 3 084 000 Kč.
Dominik Vlk
Facebook