Nejlepší auto vůbec, podle GripTV !
Rozhodl jsem se najít auto, které má tak silné charisma, technická řešení nebo je v něčem přelomové, zkrátka auto, které tu pro nás je navždy a s klidným srdcem i za 100 let si můžeme být jisti, že ho lidi budou pořád znát a pořád bude něco znamenat. Nehledám pouze značku, hledám konkrétní model.
Původně jsem chtěl udělat kategorii auto roku, ale když jsem se dozvěděl, že nový Mercedes – Benz třídy S byl vyhlášen autem roku žen a následně další místa za ním obsadila SUVéčka… Byl jsem znechucen. U třídy S se není čemu divit má své jedinečné dildovské tvary navrhované sexshopem a placatou palubní desku s budíky navrhovanou feministkami které i přes svůj placatý hrudník neztratili hrdost. Po velmi povedeném předchozím modelu, který na mne působil velmi dobře mi teď nové S – klasse přijde svým designem nic moc. Hlavně když si uvědomím, že z něj je také nový Maybach. Čekal jsem něco víc šmrncovního. Důvod proč jsem byl hlavně znechucen byl ten, že zbytek ankety byly pouze SUV a Tesla S a další věci. To je jak když jdete do kina na Titanic a čekáte, že DiCaprio vyleze na ty dveře také a přežije. Nepřežije, ta mrcha ho nahoru nikdy nepustí. Prostě hlasování v kategorii auto roku podle žen dopadlo podle očekávání a mne nezbylo nic jiného, než zjistit které je to auto všech aut na světě. Forever car of GripTV ?
Zdá se ovšem, že cesta je zde mnohem důležitější než samotný cíl. Jednoduché by bylo vyhlásit Ford T jako auto všech aut, protože bez něj bysme si na asfaltce nevrzli. Ale vrzli, jen by to přišlo s někým jiným a dýl než s Fordem. Takže nehledám nejstarší auto, ale spíš nějaké, jehož kvality jsou měřítkem i pro současnost. Problém nastává hlavně v tom, že sami nevíte, co přesně hledáte, protože kompromis ve světě aut neexistuje. Jednoznačně mne napadlo Ferrari jako první, protože kdo by neznal Ferrari. Jenže všichni znají jen tři věci. Červenou barvu, placatý čumák a černého koně. Nejsem Stavební spořitelna, abych ti řekl, že na těchto základech můžeš stavět. Takže aby to fungovalo, musí všichni kromě těhle tří věcí znát i název modelu… Třeba 512 Testarossa nebo 288 GTO nebo Dino nebo SA Aperta… Ne zázrak se nekoná, pokud to tak má být, lidé musí znát i název modelu. Takže Ferrari je ze hry a to samé se opakuje s výrobci jako Lamborghini, Aston Martin a další…
Není možné, aby neexistovalo auto, které bude jak dobře jezdit, tak bude legendární a zároveň ho zná celým jménem i vaše babička. Musí to být auto, které inspirovalo i jiné. Cíl je již blíž než se zdá, protože jsem si vzpomněl na epickou jízdu, kterou jsem zažil v roce 2010 v Poděbradech. V tu chvíli mi to bylo hned jasné. Auto, které jsem hledal jsem měl de facto celou dobu před nosem, protože parkuje jenom o pár ulic níž pod mým domem. Tím legendárním autem se stává nikdo jiný než samotný… Ford Mustang
Ford Mustang je jedno z nejznámějších aut na světě, ne-li nejznámější vůbec. Svým designem vytvořil nejen to, jak má sportovní auto vypadat, ale zároveň si tím vytvořil svojí konkurenci. Hodně výrobců ho okopírovalo a například z něj vychází samotné Camaro. Pony car je pojem, kterým se pyšní jen pravý Ford Mustang a o jeho silnější verzi od Shelbyho či SVT ani nemluvě. Je krásný a působí moderně i v dnešní době a jeho jedinečný ostrý design mu můžou závidět i jeho modernější nástupci. Je to i velmi oblíbené auto u mladých lidí navíc v USA lze koupit novější model za celkem slušné peníze. Chtěl by ho snad každý a když ne vlastnit tak se v něm aspoň projet. Je to také jedno z aut, které bylo hojně využívané ve filmech a když vynechám nový Knight Rider bez Majkla, byly to celkem povedené role. Verdikt je jasný, Mustanga musí znát i vaše babička a pokud ho nezná, vraťte babičku. Mustang tu byl je a bude navždy 4EVER !
Pony cars jsou velice vzácné, i když jich bylo mnoho vyrobeno, každý kus ať vrak nebo auto čerstvě po renovaci budí v sobě touhu sednout za volant a teď hned někam vyrazit… a je jedno kam, jestli chcete na prosluněné pláže nebo do obchodu. S Mustangem je každá cesta zážitek. Kdo by věřil, že Mustang začínal s čtyřválcem a později se do něj dostane i něco tak extrémního, jako sedmilitrový motor V8 ve verzi Boss. Můžete si říkat co chcete, že J. Clarkson vyhlásil nejlepším autem Ferrari F40, nebo že by správně auto všech dob měl být Ford T či VW Brouk. Zkrátka Ferrari F40 nekoupíte za pozemské peníze. S Fordem T byste se nejspíš ani nerozjeli bez solidní instruktáže a VW Brouk… no zkrátka je strašný. Do Mustangu můžete sednout a jen tak vyrazit na nákup nebo kamkoliv. I krátké trasy jsou v něm moc dobré. A tak vlastně je vůbec jedno kam v něm jedete, protože v tomhle autě je cesta mnohem důležitější než cíl. Nebo je samotná cesta cílem ? Pro Ford Mustang jednoznačné.
Petr Horáček – GripStig