BMW M4 ve verzi safety car pro MotoGP dostalo vstřikování vody

Německá automobilka BMW je již řadu let dodavatelem safety aut pro MotoGP. Na letošní sezónu připravila upravenou M4. A změnu barvy, mírně upravený přední nárazník a zadní křídlo teď nemyslíme. Pro to nejzajímavější vylepšení musíme pod přední kapotu a do zavazadlového prostoru. BMW M4 ve verzi safety car totiž dostalo vstřikování vody, což má pomoci k zvýšení výkonu a zmenšení spotřeby. Přesný výkon po úpravě bohužel BMW nesdělilo.
A jak takový systém funguje? Voda je vstřikována do sacího traktu, kde snižuje teplotu stlačeného vzduchu. Ten má následně vyšší hustotu, což zlepšuje spalovací proces a motor ve výsledku podává vyšší výkon. Další výhodou je zlepšená účinnost pohonného ústrojí a nebo také to, že jsou veškeré komponenty vystaveny nižšímu tepelnému opotřebení. BMW také tvrdí, že systém vstřikování vody má zlepšit životnost motoru a chce tedy v blízké době tento systém začít instalovat do sériových aut. Kromě benzínu tak budeme jednou za čas doplňovat i vodu.