GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoAutonovinkyMotorsportNovinkyOstatníTuning
Home›Auto-moto›Nový Ford Focus RS je tu! Má 320 koní a pohon všech kol!

Nový Ford Focus RS je tu! Má 320 koní a pohon všech kol!

By Dominik Vlk
3.2.2015
911
0
Sdílet:

714143928

Ford ve své evropské centrále v německém Kolíně nad Rýnem představil dnes třetí generaci ostrého hatchbacku. Třetí generace je velmi odlišná v jedné zásadní věci – má pohon všech kol. První generace z roku 2002 a i druhá z roku 2009 měly pohon pouze předních kol. Technické podrobnosti bohužel zatím nevíme, ale spekuluje se, že pohon všech kol je evolucí systému od firmy JTEKT, který Ford používá v SUV Kuga a dostane ho i nové Mondeo. Systém má umět vektorovat točivý moment nejen v předozadní ose, ale i mezi levým a pravým zadním kolem a plnit tak funkci aktivního zadního diferenciálu. Automobilka tvrdí, že díky tomu zvládne Focus RS vygenerovat příčné zrychlení 1 g a také, že zvládne „jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem“. Když už sama automobilka mluví o přetáčivém smyku, tak to se vážně máme na co těšit!

Pod kapotou nalezneme motor z Mustanga. Ne, pětilitrový osmiválec to není, jedná se o přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost, který dává 320 koní. Oproti 2,3litrovému čtyřválci v Mustangu dostal ten ve Focusu RS větší twin-scroll turbodmychadlo a nové sání, výfuk, mezichladič i chladič. Právě potřeba hodně chladit je důvodem brutálně velkých nasávacích otvorů vpředu. Průchody v blatnícíh zase slouží k chlazení brzd. Přední „lízátko“, velké zadní křídlo a difuzor společně pak zajišťují jízdní stabilitu ve velkých rychlostech.

Uvnitř nalezneme standardní palubní desku z faceliftovaného Focusu, přídavné budíky, které už známe z Focusu ST, modré dekorace RS a anatomická sedadla Recaro. Za příplatek pak lze mít skořepinové sedačky, nebo také lepší pneumatiky. Motor bude spojen se zesíleným šestistupňovým manuálem a adaptivní tlumiče budou mít dva režimy. Ford dále slibuje, že pružiny, stabilizátory i pouzdra náprav jsou tužší než u Focusu ST a také, že řízení s elektrickým posilovačem nás řidiče nezklame. Na více informací si budeme muset počkat na březnový autosalon v Ženevě. Ještě můžeme dodat, že nový Ford Focus RS se začne vyrábět ještě letos v německém Saarlouis.

 

TagsFocusFordRS
Previous Article

Foto: Skvěle vypadající matně černé Ferrari LaFerrari!

Next Article

Video: Ken Block driftuje s novým Focusem ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také