Trabant 1.8 Turbo Quattro: 271koňový Trabant 4×4 umí zrychlit z 0 na 100 za 4,5 s

Trabant 601 je opravdu pomalé auto. O pohon většiny vyrobených exemplářů se stará dvoutaktní vzduchem chlazený dvouválec o výkonu 26 koní. Ten dokáže bakelitové auto rozhýbat na stovku za dlouhých 41,5 vteřin a maximálka je 104 km/hod. Exempláře vyrobené po květnu 1990 označované jako Trabant 1.1 mají pod kapotou již čtyřválec 1,1 l z VW Polo, který nabízí 40 koní. Zrychlení z nuly na sto tak kleslo na 22,8 vteřin a maximální rychlost se zvedla na 130 km/hod. Kromě nového motoru dostala verze 1.1 také řadící páku na klasickém místě, kotoučové brzdy vpředu a nádrž přesunutou do zadní části vozidla. Došlo i na pár optických změn.
Verzi 1.1 vlastní 14 let i polák Artur Owsiany, kterému od začátku výkon původního čtyřválce nestačil. A tak do auta namontoval další čtyřválce od VW. Konkrétně 1,3litrový, pak 1,8 l a nakonec 2,0 l z Golfu GTI. I to ovšem bylo Arturovi málo. A když se tedy v roce 2013 objevila možnost koupit bourané Audi TT (1. gen.) s motorem 1,8 20V Turbo o výkonu 225 koní, který v TT putuje na všechny čtyři kola skrze šestistupňový manuál, tak bylo jasné, že Trabant zažije velkou proměnu.
Celá stavba musela být velmi náročná, ale výsledek stojí za to. Výkon 1,8 z TT polák ještě zvednul na 271 koní a 369 Nm. Zvýšeného výkonu bylo dosaženo za pomocí nového turba K04, větších vstřikovačů, upraveného sání i výfuku a nového řízení motoru. Zdůraznit je také třeba, že přesunut do Trabantu byl i pohon všech kol Quattro a šestistupňová manuální převodovka.
Z nuly na sto umí Trabant zrychlit za 4,5 vteřin a maximální rychlost je neznámá, ale 200 km/hod jede Trabant zcela v klidu. Zrychlení 0-100 km/hod se zlepšilo více než 5x. Nevybavuji si jinou úpravu, která by vícenásobně zlepšila zrychlení než tato. Pohotovostní hmotnost auta je 1 120 kg a Trabant je vybaven dokonce ABS či ESP. S motorem se zlepšily i brzdy – vpředu nalezneme 312mm kotouče a vzadu 256 mm. Trabant jezdí na 16palcových „plecháčích“, které mají obuté pneu Toyo T1R 195/45 R16. Uvnitř nalezneme sedačky Bimarco, přístrojovou desku z TT a ochranný rám.
Zdroj: adrenalinemotorsport.pl, imgur.com, Artur Owsiany