GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoNovinkyTuningVeteráni
Home›Auto-moto›Bláznivý Velorex s 324 koňmi na tunu, který jede až 225 km/h!

Bláznivý Velorex s 324 koňmi na tunu, který jede až 225 km/h!

By Dominik Vlk
4.1.2016
3154
1
Sdílet:

e1_about_tuning_23

Velorex je stylové vozítko již od svého vzniku. Svou hadrovou karoserii si získal úplně všechny. Nikdo by ovšem nečekal, že ta malá plátěná věc, což jsou pod povrchem vlastně jen svařené trubky, může mít výkon 324 koní na tunu a uhánět až 225 km/hod. Jasně, takovou rychlostí vozíte ráno děti do školky ve své Octavii, ale dovedete si tu rychlost představit ve Velorexu? My ne! A jaký Velorex umí takové věci?

Jedná se o exemplář Vojty Chvaliny, který místo dýchavičné dvěstěpadesátky nainstaloval do „hadráku“ motor ze Suzuki 1000 o výkonu 140 koní a točivém momentu 110 Nm. Již tak šílený výkon na Velorex ještě zvýšil o 6 koní díky Powercomanderu a dvojici otevřených vzduchových filtrů, které výhružně čouhají z dřevěné kapoty. Výsledkem je tedy 146 koní, nebo-li 324 koní na tunu. Namontovat takový motor do malého Velorexu nebylo vůbec jednoduché, takže například chlazení je pod sedačkou a je tedy využíváno i jako topení a vyhřívání sedačky.

Celý Velorex je také o 7 cm nižší, 30 cm širší a i o 40 cm delší. Z původní kostry toho příliš nezůstalo, prakticky celá je nová a zesílená. Nová karoserie je potažena koženkou, díky čemuž se z Velorexu může během chvíle stát kabriolet či roadster. Pouze vzadu nalezneme na zakázku vyrobené blatníky s bílými pruhy. Od brždění této šílenosti se starají vpředu kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují rudé šestipístky od firmy TOKICO. Vzadu pak nalezneme 220 mm kotouče a dvoupístky od stejné značky jako vpředu.

Velorex jezdí vpředu na drátěných kolech, která jsou obutá do pneumatik Continental 100/80 R16 a vzadu je kolo ze Suzuki s pneumatikou Marangoni 205/40 R17, jenž ovšem vydrží zhruba pouze 3 000 km. Tento stroj totiž dělá čáry na silnici na požádání. Nezapomnělo se ani na detaily, takže na Velorexu nalezneme i bi-xenonová světla s Angel Eyes či hliníková zrcátka Easy Riders. Uvnitř je dřevěný volant s chromem, kožená sedadla, dubová a palubní deska s přídavnými měřáky a multifunkčním digitálním tachometrem. Zajímavostí v interiéru je LCD monitor Panasonic s reproduktory JVC a Dexon, kterým pomáhá zesilovač a subwoofer Toxic.

Zdroj: abouttuning.cz

TagstuningVelorex
Previous Article

Pražský autosalon nabízí BMW M3 E30 v ...

Next Article

Video: Jaká generace BMW M3 má nejlepší ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také