Bláznivý Velorex s 324 koňmi na tunu, který jede až 225 km/h!

Velorex je stylové vozítko již od svého vzniku. Svou hadrovou karoserii si získal úplně všechny. Nikdo by ovšem nečekal, že ta malá plátěná věc, což jsou pod povrchem vlastně jen svařené trubky, může mít výkon 324 koní na tunu a uhánět až 225 km/hod. Jasně, takovou rychlostí vozíte ráno děti do školky ve své Octavii, ale dovedete si tu rychlost představit ve Velorexu? My ne! A jaký Velorex umí takové věci?
Jedná se o exemplář Vojty Chvaliny, který místo dýchavičné dvěstěpadesátky nainstaloval do „hadráku“ motor ze Suzuki 1000 o výkonu 140 koní a točivém momentu 110 Nm. Již tak šílený výkon na Velorex ještě zvýšil o 6 koní díky Powercomanderu a dvojici otevřených vzduchových filtrů, které výhružně čouhají z dřevěné kapoty. Výsledkem je tedy 146 koní, nebo-li 324 koní na tunu. Namontovat takový motor do malého Velorexu nebylo vůbec jednoduché, takže například chlazení je pod sedačkou a je tedy využíváno i jako topení a vyhřívání sedačky.
Celý Velorex je také o 7 cm nižší, 30 cm širší a i o 40 cm delší. Z původní kostry toho příliš nezůstalo, prakticky celá je nová a zesílená. Nová karoserie je potažena koženkou, díky čemuž se z Velorexu může během chvíle stát kabriolet či roadster. Pouze vzadu nalezneme na zakázku vyrobené blatníky s bílými pruhy. Od brždění této šílenosti se starají vpředu kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují rudé šestipístky od firmy TOKICO. Vzadu pak nalezneme 220 mm kotouče a dvoupístky od stejné značky jako vpředu.
Velorex jezdí vpředu na drátěných kolech, která jsou obutá do pneumatik Continental 100/80 R16 a vzadu je kolo ze Suzuki s pneumatikou Marangoni 205/40 R17, jenž ovšem vydrží zhruba pouze 3 000 km. Tento stroj totiž dělá čáry na silnici na požádání. Nezapomnělo se ani na detaily, takže na Velorexu nalezneme i bi-xenonová světla s Angel Eyes či hliníková zrcátka Easy Riders. Uvnitř je dřevěný volant s chromem, kožená sedadla, dubová a palubní deska s přídavnými měřáky a multifunkčním digitálním tachometrem. Zajímavostí v interiéru je LCD monitor Panasonic s reproduktory JVC a Dexon, kterým pomáhá zesilovač a subwoofer Toxic.
Zdroj: abouttuning.cz