GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

  • První jízda Dacia Sandero: Revoluční generace

Auto-motoNovinkyTuningVeteráni
Home›Auto-moto›Bláznivý Velorex s 324 koňmi na tunu, který jede až 225 km/h!

Bláznivý Velorex s 324 koňmi na tunu, který jede až 225 km/h!

By Dominik Vlk
4.1.2016
2142
1
Share:

e1_about_tuning_23

Velorex je stylové vozítko již od svého vzniku. Svou hadrovou karoserii si získal úplně všechny. Nikdo by ovšem nečekal, že ta malá plátěná věc, což jsou pod povrchem vlastně jen svařené trubky, může mít výkon 324 koní na tunu a uhánět až 225 km/hod. Jasně, takovou rychlostí vozíte ráno děti do školky ve své Octavii, ale dovedete si tu rychlost představit ve Velorexu? My ne! A jaký Velorex umí takové věci?

Jedná se o exemplář Vojty Chvaliny, který místo dýchavičné dvěstěpadesátky nainstaloval do „hadráku“ motor ze Suzuki 1000 o výkonu 140 koní a točivém momentu 110 Nm. Již tak šílený výkon na Velorex ještě zvýšil o 6 koní díky Powercomanderu a dvojici otevřených vzduchových filtrů, které výhružně čouhají z dřevěné kapoty. Výsledkem je tedy 146 koní, nebo-li 324 koní na tunu. Namontovat takový motor do malého Velorexu nebylo vůbec jednoduché, takže například chlazení je pod sedačkou a je tedy využíváno i jako topení a vyhřívání sedačky.

Celý Velorex je také o 7 cm nižší, 30 cm širší a i o 40 cm delší. Z původní kostry toho příliš nezůstalo, prakticky celá je nová a zesílená. Nová karoserie je potažena koženkou, díky čemuž se z Velorexu může během chvíle stát kabriolet či roadster. Pouze vzadu nalezneme na zakázku vyrobené blatníky s bílými pruhy. Od brždění této šílenosti se starají vpředu kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují rudé šestipístky od firmy TOKICO. Vzadu pak nalezneme 220 mm kotouče a dvoupístky od stejné značky jako vpředu.

Velorex jezdí vpředu na drátěných kolech, která jsou obutá do pneumatik Continental 100/80 R16 a vzadu je kolo ze Suzuki s pneumatikou Marangoni 205/40 R17, jenž ovšem vydrží zhruba pouze 3 000 km. Tento stroj totiž dělá čáry na silnici na požádání. Nezapomnělo se ani na detaily, takže na Velorexu nalezneme i bi-xenonová světla s Angel Eyes či hliníková zrcátka Easy Riders. Uvnitř je dřevěný volant s chromem, kožená sedadla, dubová a palubní deska s přídavnými měřáky a multifunkčním digitálním tachometrem. Zajímavostí v interiéru je LCD monitor Panasonic s reproduktory JVC a Dexon, kterým pomáhá zesilovač a subwoofer Toxic.

Zdroj: abouttuning.cz

TagstuningVelorex
Previous Article

Škoda RS 2000: Škoda 120 s motorem ...

Next Article

Video: Jaká generace BMW M3 má nejlepší ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníSupercarsTuning

    Foto: Brutální bodykit pro Ferrari 458 Spider od Liberty Walk!

    11.3.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníSupercarsTuning

    Mansory Gronos G63 AMG 6×6: Šestikolový čmelák s výkonem 840 koní!

    4.6.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyFunGrip TVGrip VideoNovinkyTuningZajímavosti

    517koňová Škoda Yeti: O pohon se stará upravený pětiválec z Audi TT RS!

    2.11.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyFunGrip TVGrip VideoNovinkySupercarsTuningZ jiného světaZajímavosti

    Jak nasrat všechny sousedy? Pořiďte si Brabus 850!

    27.9.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyGrip TVGrip VideoNovinkySupercarsTuning

    Video: Příjde Vám Porsche 911 Carrera 4S málo hlasité? Úprava od TechArtu to vyřeší!

    17.11.2015
    By Dominik Vlk
  • Grip FotoNovinkyReportážeTuning

    Fotogalerie Škoda Tuning Doksy

    18.5.2014
    By Lukaso

Doporučujeme

  • FMXGrip TalkGrip VideoNovinkyRozhovory

    Grip Talk Libor Podmol před odletem na X-Games

  • Auto-motoGrip TVGrip VideoNovinky

    Video: Slovenská policie způsobila nebezpečným manévrem hromadnou nehodu

  • NovinkyOkruhyTiskové zprávyTrucky

    Lacko: Po dvaceti letech jsem se konečně dočkal

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00