GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoNovinkyTesty
Home›Auto-moto›Test DS 4 2.0 BlueHDi: Luxus jen na oko

Test DS 4 2.0 BlueHDi: Luxus jen na oko

By Dominik Vlk
29.2.2016
1146
0
Sdílet:

DSC_4851

Do redakce na týdenní testování dorazilo francouzské DS 4, což je stylový hatchback od luxusní divize Citroënu, který z ní nedávno udělal samostatnou značku. Během tohoto osamostatnění dochází k modernizaci modelů DS, která se nevyhla samozřejmě ani naší DS 4. Samotný facelift autu prospěl a musím uznat, že i když se jedná o ženské auto, tak se mi celkem líbí. Především předek, kde se mi líbí například světla DS LED Vision (hlavní světla mají i přes zavádějící název xenonovou výbojku). Jejich grafika je velmi povedená a v noci se s nimi jezdí skvěle. Natáčí se a jejich svítivost je opravdu dobrá, pouze již není příliš velký rozdíl mezi potkávacími světly a dálkovými, které by tedy mohly svítit o něco více.

O pohon testovaného auta se staral diesel 2.0 BlueHDi o výkonu 110 kW, který DS 4 rozhýbe na stovku za přijatelných 8,8 vteřin a zrychlení pokračuje až do 207 km/hod, což je maximální rychlost. Chod naftového čtyřválce je poměrně traktorový a k extravagantnímu a líbivému vzhledu se příliš nehodí. Vlastně jste v tomto autě rádi, že když zastavíte na červené, tak se motor vypne díky systému start/stop, jelikož zvuk motoru skutečně kazí dojem z auta. Mimochodem, systém start/stop vypíná motor již před zastavením, takže věřím, že je schopný něco reálně ušetřit. Pokud například sjíždíte pomalu z kopce v úzké ulici, tak jí sjedete celou s vypnutým motorem. Čtyřválec je spojen s šestistupňovým manuálem, který je typicky francouzským, takže ženám bude vyhovovat, ale pokud hledáte jizdní zážitek, tak vám převodovka neudělá radost. Stejné je to i s tuhým řízením, které neposkytuje žádnou zpětnou vazbu a navíc si musíte zvyknout na velký a zároveň úzký volant. Domnívám se však, že ženám, pro které je toto auto hlavně určeno, toto vůbec vadit nebude, takže nepoznají ani znatelně zpomalené reakce motoru. Z mého pohledu musím motor pochválit za nízkou spotřebu. Takže diselový motor nic moc, ale to nevadí, do DS 4 si můžete objednat i benzínový motor, ale co komfort? Je to francouzské auto, takže čekáte ukázkový komfort, který se ovšem nedostaví. DS 4 je poměrně tvrdé a jako by snad chtělo jezdit sportovně, i když tomu zbytek auta neodpovídá. Je nicméně alespoň stabilní. Ale jedna věc je na DS 4 vážně super. Díky tomu, že na autě nenaleznete jediný nápis či znak Citroënu, tak lidi často neví, co to je za auto. Dočkáte se tedy nečekané pozornosti, jelikož nových DS 4 příliš nejezdí a lidé tak nejen, že netuší, co je to za model, ale ani neví, co je to za značku.

Interiér je převzatý z Citroënu C4, takže zde příliš extravaganci nehledejte. Na pohled se snaží působit luxusně, ale po detailnějším prozkoumání zjistíte, že materiály jsou poměrně levné. Za volantem se sedí vysoko, což se ženám bude líbit. Přední sedačky jsou pohodlné a vše uvnitř je snadno ovladatelné. A to včetně 7palcového dotykového displeje informačního systému. Samozřejmě nechybí parkovací čidla, kamera vzadu či vykrývání mrtvých úhlů, takže ženy se za volantem budou cítit bezpečně. Vpředu naleznete i dostatek prostoru, vzadu je to horší. Již nastupování malými dvěřmi je nepříjemné a navíc na zadních sedačkách příliš mnoho místa není. Nedají se zde ani stahovat okna, což je daň za zajímavý vzhled. I když je tedy auto pětidvéřové, tak je spíše pro dva. Kufr má slušných 395 litrů, trápit vás však bude vysoká nakládací hrana, což je další daň za vzhled.

DS 4 to bude mít hodně složité. Chce konkurovat Audi A1, BMW řady 1 či Mercedesu třídy A. Problém však je, že na tyto auta kvalitami nestačí. U žen může vyhrát díky vzhledu, ale nejsem si jistý, že až žena zjistí, že tato DS4 je dražší než Mercedes, tak zda raději nevezme jej. Mercedes je totiž skutečně prémiová značka. Nejen na pohled, ale i zpracováním. Abychom mluvili konkrétně, tak DS4 s motorem 2.0 BlueHDi začíná na 720 900 Kč a Mercedes třídy A se srovnatelným motorem startuje na 655 820 Kč. Naše DS 4 pak vyjde dokonce na 997 900 Kč.

Za fotky děkujeme Tomas Devera Photo!

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 997 ccm
Max. výkon 110 kW
Max. točivý moment 370 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 4.4
Mimo město 3.6
Kombinace 3.9
Výkony
Max. rychlost 207 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8.8 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 4 284 mm
Šířka 1 810 mm
Výška 1 492 mm
Rozvor 2 612 mm
Objem zavazadelníku 395 l
pohotovostní hmotnost 1 410 kg
Tags2.0 BlueHDiCitroenDSDS 4recenzetestzkušenost
Previous Article

Dvě reklamy Hyundaie, ve kterých se trapně ...

Next Article

Video: Česká Gymkhana se Škodou 130 LR

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také