GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoNovinkyTesty
Home›Auto-moto›Test BMW 330xd (2007): Nadčasový krasavec

Test BMW 330xd (2007): Nadčasový krasavec

By Dominik Vlk
16.2.2016
2606
1
Sdílet:

DSC_4022

Tohle auto skvěle vypadá (v coupe je opravdu nadčasové a líbit se musí snad každému), skvěle jede a nestojí moc peněz. Kde je tedy problém? Zkusil jsem to zjistit.

Vzhled je kapitola sama pro sebe. Na tohle auto je prostě radost koukat, jedno jestli zepředu, z boku, nebo zezadu. Vypadá krásně, malou pihou na kráse mohou být kroužky denního svícení, které rozsvěcují klasické žárovky a svítí tak na můj vkus dost žlutě. Velká kola, M-packet a bezrámové ohromné dveře skvělý dojem podtrhují. Dveře jsou opravdu extrémně dlouhé, při otevření ale odhalí dvě věci – první je ta, že vám po otevření vždy přijde, že sedíte nalepeni na volantu. Můžete sedět tak daleko, že na pedály nestačíte, díky velkorysosti dveří to ale vypadá, že se tam ani nemůžete vejít. S tím souvisí druhá věc – u tohoto auta dokonale platí, že se do něj usedá jako za kulomet. Přikrčit a mírně zaklonit. S vystupováním je to ještě horší, pokud zaparkujete u obrubníku, tak vaše vystupování přichystá velkolepou show pro kolemjdoucí.

Ne, lhal jsem. Motor je kapitola sama pro sebe! Tak jemný a vyrovnaný chod může nabídnout jen šestiválec. Při přesednutí z TDi se nemůžete divit, že někteří řidiči nevědí, že mají pod kapotou diesel. Záběr je od nízkých otáček, ale nemáte jen klasických 1500 otáček výkonu, můžete točit mnohem více, zvuk je příjemný a rychlost díky výkonu 170 kW a 500 Nm letí prudce vzhůru. Stejně tak i spotřeba. Jistě, pojedete za míň než s benzinem, při dnešních cenách paliva je však otázka, jestli radši neokusit ještě vyšší výkon v 330i. Tedy v tomto případě s přídavkem „x“. „X“ je důležité, znamená pohon všech kol. Sice stále s preferencí zadní nápravy, ale ježdění driftem při každém průjezdu kruhového objezdu aplikovat nebudete, pokud nebude lehce namrzlý a vy nepojedete s vypnutou stabilizací. Ortodoxní srdcař do BMW tedy tohle auto může z tohoto důvodu zavrhnout, já však ne. Nemusíte mít chatu v horách, abyste pohon všech kol využili. Pomoc dokáže i při takové klasické situaci, jako je řazení se z vedlejší silnice. Prostě zařadíte jedničku, šlápnete na plyn, zatočíte a je vám jedno, jestli je mokro a jedete přes přechod. Auto prostě úplně samozřejmě zrychlí a vy se krásně zařadíte. Pak dáte dvojku a zmizíte v dáli. Protože je to tak přirozené a samozřejmé, auto vás touhle jistotou dokáže dokonale uklidnit.

U auta mě velmi překvapilo, že i po 130 tisících kilometrech vše funguje stále stejně, jako u nového. I se stejnými odpory. Snad jen podavače pásů zlobily, je to však častá chyba, kterou lze relativně levně vyřešit novou koncovkou podavače (celý podavač stojí přibližně 7000 Kč). I bez podavačů se dá ale žít, zvlášť, pokud nejezdíte jako kurýr, který patnáctkrát za hodinu vystupuje a nastupuje. Nebo nemáte problém se zády. Autorádio hrálo skvěle, ačkoli se jednalo „jen“ o standartní Professional. Natáčecí xenony fungovaly výborně, v některých i současných autech fungují tak, že se obě světla natočí tam, kam natočíte volant. Zde však fungují tak, že se natočí jen vnější světlomet, vnitřní svítí stále rovně a vy tak před sebou nevidíte jen tmu. Geniální.

O BMW je takový vtip, že pokud si myslíte, že máte nejzbytečnější práci na světě, uvědomte si, že existují i lidé, kteří instalují blinkry do BMW. Ano, páčka je netradiční (vždy se vrací do původní polohy), je to však spíše plus, na které si rychle zvyknete a jakékoliv jiné řešení vám nepřijde tak přirozené. Chyba evidentně není v technice.

Kde je tedy ten problém? Cena servisu to také nebude, zvláště, pokud oželíte kávu z profesionálního kávovaru v autorizovaném servisu s smíříte se s péčí BMW nadšenců v neautorizovaném servise. Vyvstává tedy otázka. Koupit novou Fabii, nebo takové BMW? Je to těžké rozhodnutí, ale buďme rádi, že ho máme. Volba je na vás.

Slovo odborníka

Pro zákazníky poptávající atraktivní vůz prémiové značky, v karosářské verzi kupé, s úsporným a přesto výkonným motorem, navíc v provedení  4×4, je BMW  330 xd jednou z nejlepších možností.  Naftový třílitr o objemu válců 2993 ccm, patří k nejlépe  hodnoceným naftovým agregátům, oceňovaným především za velmi kultivovaný chod, a vzhledem k výkonu 170 kW i velmi nízkou spotřebu.  O rozdělení výkonu mezi obě nápravy se stará technologie xDrive,  díky které se z vozem cítíte bezpečnější  především na silnicích s horší přilnavostí.  Tvrdší naladění podvozku, Vás ubezpečí o tom, že se jedná o model který ocení příznivci sportovnější jízdy. V autobazarech se velmi často setkáte s vozy s dovezenými ze zahraničí a vyjímkou  nejsou ani vozy s nájezdem kolem tří set tisíc kilometrů.  Pokud se v nabídce ojetých vozů objeví vůz s nižším nájezdem, ideálně s původem v České republice, nebo s doložitelnou servisní historii,  je o takový automobil poměrně velký zájem.

Silné stránky

  • Výkonný a úsporný motor
  • Spotřeba
  • Technologie xDrive

Omezení

  • Místo na zadních sedadlech
  • Tlumení nerovností na horších silnicích

Patrik Spurný, Auto ESA

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy BMW řady 3, které nabízí Auto ESA, naleznete zde. 

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 2 993 ccm
Max. výkon 170 kW
Max. točivý moment 500 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 8.2
Mimo město 4.9
Kombinace 6.1
Výkony
Max. rychlost 250 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 6.6 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 4 580 mm
Šířka 1 782 mm
Výška 1 395 mm
Rozvor 2 760 mm
Objem zavazadelníku 440 l
Provozní hmotnost 1 525 kg

Autor článku a fotek: Tomáš Devera

Tags330xdBMWE92test
Previous Article

Volkswagen T1 Revival: Virtuální retro verze legendárního ...

Next Article

Renault vrací zpět Alpine. Tohle je koncept ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také