GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Opel Corsa-e: Běžný hatchback, akorát na elektřinu

  • Test Renault Megane Grandtour E-Tech: Úsporné kombi pro pohodového řidiče

Auto-motoNovinkyZajímavosti
Home›Auto-moto›Škoda Buggy: Boleslavská bugina ze 70. let, která se jen těsně nedostala do výroby

Škoda Buggy: Boleslavská bugina ze 70. let, která se jen těsně nedostala do výroby

By Dominik Vlk
4.3.2016
1658
0
Share:

buggy_8

Na Gripu se čas od času věnujeme zapomenutým škodovkám. Příjde nám totiž neuvěřitelné, co vše mladoboleslavská automobilka již zkusila postavit. Je velká škoda, že většina zajímavostí od Škody zůstane pouze u prototypu, jelikož dříve nic odvážnějšího do výroby nepustil socialistický režim a nyní to naší automobilce zakáže mateřský koncern VW. Ukázali jsme si například Škodu Favorit RS či Škodu Tudor, ale dnes se podíváme asi na největší zajímavost.

Tím je Škoda Buggy, která vznikla ve třech exemplářích na začátku sedmdesátých let, kdy k nám začal pronikat nový motoristický sport – autokros. Toho si všimla i mladoboleslavská automobilka, která v učňovském středisku AZNP postavila Buggy typ 736. Jako základ pro českou buginu posloužil model Škoda 110. Mnoho věcí bylo upraveno, ale například zavěšení či motor zůstal ze sériově vyráběného sedanu.

O pohon Buggy se tedy staral vzadu uložený čtyřválec o objemu 1,1 litru s výkonem 33 kW a 74 Nm. Díky nízké hmotnosti 710 kg byla bugina schopna jet rychlostí až 110 km/hod. Automobilka to s Buggy myslela vážně. Škoda plánovala malosériovou výroby o zhruba 100 až 5 000 kusech ročně. Bugina byla proto vystavena například na londýnské Racing Car Show, kde o ní v roce 1974 byl velký zájem. I přesto se do výroby, zřejmě kvůli socialistickému režimu, nikdy nedostala. Existují tedy pouze tři prototypy, s jedním z nich najezdil Ústav pro výzkum motorových vozidel mezi léty 1975 a 1976 téměř 30 000 kilometrů.

 Foto: Auta5p, Flickr, History-of-cars

TagsbuggyŠkoda
Previous Article

Nové Audi SQ7 má nejsilnější diesel světa ...

Next Article

Video: 700koňový Mustang a jeho ďábelský zvuk ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníSupercarsTuningZajímavosti

    Novodobá Škoda 130 RS: Výkon 430 koní a cena 7 milionů korun!

    18.4.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyMotorsportNovinkyRally

    Škoda Fabia R5 Ferat: Závodní speciál k 35. výročí filmu Upír z Feratu

    30.6.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinkyTuning

    Polák vydoloval ze „stodvacítky” 202 koní!

    18.1.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníZajímavosti

    Nová Škoda Superb poprvé nafocena v pražských ulicích!

    20.3.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyFunNovinkyZajímavosti

    Tohle musíte mít! Naprosto úžasný kalendář Škoda 2016!

    4.12.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníZajímavosti

    Škoda CitiJet: Škodovka má po dlouhé době kabriolet

    22.5.2014
    By Dominik Vlk

Doporučujeme

  • AutonovinkyNovinky

    Nová Škoda Enyaq iV ujede až 510 km

  • NovinkyTestyTOP

    Test Citroën C3 1.6 BlueHDI 100 (2017): Komfortní a vybavený hatchback za málo peněz

  • Grip FotoMotorkyNovinkyReportáže

    Motorkářský sraz RACKREYD

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00