GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota GR Supra 2.0: Light verze

  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

Auto-motoNovinkyZajímavosti
Home›Auto-moto›Škoda Buggy: Boleslavská bugina ze 70. let, která se jen těsně nedostala do výroby

Škoda Buggy: Boleslavská bugina ze 70. let, která se jen těsně nedostala do výroby

By Dominik Vlk
4.3.2016
1609
0
Share:

buggy_8

Na Gripu se čas od času věnujeme zapomenutým škodovkám. Příjde nám totiž neuvěřitelné, co vše mladoboleslavská automobilka již zkusila postavit. Je velká škoda, že většina zajímavostí od Škody zůstane pouze u prototypu, jelikož dříve nic odvážnějšího do výroby nepustil socialistický režim a nyní to naší automobilce zakáže mateřský koncern VW. Ukázali jsme si například Škodu Favorit RS či Škodu Tudor, ale dnes se podíváme asi na největší zajímavost.

Tím je Škoda Buggy, která vznikla ve třech exemplářích na začátku sedmdesátých let, kdy k nám začal pronikat nový motoristický sport – autokros. Toho si všimla i mladoboleslavská automobilka, která v učňovském středisku AZNP postavila Buggy typ 736. Jako základ pro českou buginu posloužil model Škoda 110. Mnoho věcí bylo upraveno, ale například zavěšení či motor zůstal ze sériově vyráběného sedanu.

O pohon Buggy se tedy staral vzadu uložený čtyřválec o objemu 1,1 litru s výkonem 33 kW a 74 Nm. Díky nízké hmotnosti 710 kg byla bugina schopna jet rychlostí až 110 km/hod. Automobilka to s Buggy myslela vážně. Škoda plánovala malosériovou výroby o zhruba 100 až 5 000 kusech ročně. Bugina byla proto vystavena například na londýnské Racing Car Show, kde o ní v roce 1974 byl velký zájem. I přesto se do výroby, zřejmě kvůli socialistickému režimu, nikdy nedostala. Existují tedy pouze tři prototypy, s jedním z nich najezdil Ústav pro výzkum motorových vozidel mezi léty 1975 a 1976 téměř 30 000 kilometrů.

 Foto: Auta5p, Flickr, History-of-cars

TagsbuggyŠkoda
Previous Article

Nové Audi SQ7 má nejsilnější diesel světa ...

Next Article

Video: 700koňový Mustang a jeho ďábelský zvuk ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Auto-motoAutonovinkyNovinky

    15 let modelu Škoda Superb. Vlajková loď značky slaví výrobní jubileum

    21.10.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinkyTesty

    Test Škoda Yeti 2.0 TDI (2016): Má ještě co nabídnout?

    19.12.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinky

    K mání je 42 let stará Škoda 100 s 9 169 km na tachu!

    8.1.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinky

    10 zajímavostí o nové Škodě Kodiaq

    11.7.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyZajímavosti

    Prezident Zeman má nový Superb!

    5.6.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyFunGrip TVGrip VideoNovinkyOstatníTuningZ jiného světa

    Video: Škoda Rapid s šestiválcem z Alfy Romeo!

    16.2.2015
    By Dominik Vlk

Doporučujeme

  • NovinkyRallyTiskové zprávy

    Fiesta R1 – 5 aut pro 5 sprintů v MČR

  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníZajímavosti

    Jak by vypadala Škoda Superb RS…

  • NovinkyOstatníTuning

    Pozvánka na Relax Meeting 2013

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00