Test Polaris Slingshot: Americká tříkolka, kterou nutně potřebujete!


Omlouváme se jen za jednu mobilovku v tomto testu. Původně jsme v tomto testu měli kompletní fotogalerii, ale bohužel se nám jí při úpravách webu povedlo smazat.
Americká tříkolka Polaris Slingshot dorazila do Česka a my jsme měli možnost jí vyzkoušet na středočeských okreskách. Ještě než si řekneme, jak jezdí, tak si musíme ujasnit co Slingshot vlastně je. Slingshot je homologovaný jako motorová tříkolka v kategorii L5e, což má jednu velkou výhodu – nemá přední registrační značku. O pohon se stará americký čtyřválec GM o objemu 2,4 litru, který ze sebe vydá 173 koní v 6 400 ot./min a 227 Nm v 4 700 ot./min. Veškerý výkon směřuje na zadní 20palcové kolo a to skrze pětistupňový manuál.
Zrychlení z nuly na sto je otázkou 6,5 vteřin a maximální rychlost je 220 km/hod. Hmotnost je pouze 764 kilogramů. Tříkolka nemá střechu a ani dveře, ale voda jí nevadí. Vlastně nemá ani čelní sklo, ale pouze jakýsi štít, který ovšem příliš nefunguje, takže se helma hodí, i když jí mít nemusíte. „Uvnitř“ nalezneme dvě sedačky a dotykový displej s Bluetooth, couvací kamerou a rádiem. Naopak topení budete hledat marně.
Pojďme však nasednout a zjistit, jak Slinshot jezdí, jelikož to by na něm mělo být přece to nejzajímavější. Ihned po nasednutí budete zmatení ze zapínání pásu, jelikož je opačně než je obvyklé. Startování je podobné jako ve Ferrari. Nejdříve otočit klíčkem a pak nastartovat tlačítkem. Při výjezdu z restaurace, kde se prezentace Slingshotu konala, ihned zjišťuji, že kostky pro tuto tříkolku nejsou problém. Po pár zatáčkách se zdá, že naladění podvozku je velmi dobré. V zatáčkách skvěle drží, ale není přehnaně tvrdý. Vyhybat se kanálům je zbytečné, jelikož pokud se vyhnete předníma kolama, tak kanál trefíte zadním. A právě kanály dělají tříkolce největší problémy.
Celkově Slingshot funguje velmi příjemně a jízda je pořádná zábava. Je to jako auto ze staré školy. Musíte jí skutečně řídit. Atmosférický motor se musí opravdu točit, aby jel. Na okresce jedete prakticky neustále na dvojku, pokud dáte trojku, tak motor přestane pořádně táhnout. Díky výfuku vepředu si při vytáčení motoru užíváte také skvělý zvuk. Ovšem je potřeba si dávat za volantem pozor, jelikož i při zapnutém ESP a ABS je třílkolka neposedná a její zadní kolo chce jít neustále do smyku. Podřazovat je potřeba s meziplynem, jinak sebou po puštění spojky zadní kolo škubne.
Ale její neposednost je právě to, co vás bude bavit. Pouze brzdy by mohly být lepší, ale jejich horší brzdný účínek může být způsobený také tím, že přede mnou jelo již několik novinářů, kteří tříkolku jistě nešetřili. A ještě převod řízení je pomalý, ale na „auto“ z Ameriky je to ještě vlastně vynikající. To jsou ovšem jediné chyby této tříkolky. Jinak nabízí dokonalou zábavu ze zcela jiného úhlu než v autě. Vztah se silnicí je neuvěřitelný, jelikož nemáte kolem sebe žádné dveře či okna a jste velmi nízko. Takže pokud máte navíc zhruba 800 tisíc, tak si jí kupte. Nebudete toho litovat. Jediné, co vás bude opravdu štvát, je podivná páčka blinkrů a americké zpracování interiéru, které je mírně horší než je v Evropě obvyklé, ale kdo by to u stroje na zábavu řešil, že?