Dámský test Fiat 500 1.4 16V (2009): Mentolová radost
V předminulém týdnu jsem měla možnost díky Auto ESA zkusit legendární Fiat 500. Fiátek jsem měla půjčený na deset dní a musím přiznat, že loučení s ním bylo hodně těžké. Ano, přiznávám, toto auto se líbilo vždycky, ale stejně mě naprosto dostalo.
Pětistovku jsem měla zapůjčenou v dokonalé mentolové barvě, což ještě zvýšilo mé nadšení. Z venku prostě toto auto vypadá skvěle. Nevím, co déle na vnějším vzhledu popisovat. Dle mého názoru jej zná každý a každému se líbit musí. No dobře, ne asi každému, ale každé určitě. Je to prostě dokonale roztomilé auto, se kterým se vejdete všude a ještě skvěle „drandí“.
Slovo drandit je vůbec výstižné. Fiátka jsem vyzkoušela jak ve městě, tak na dálnici i na vesnických silnicích. Co se týče města, tak naprostá spokojenost. Určitě největší předností je to, že člověk se všude bez problémů zařadí a zaparkuje. Jsou prostě auta, pro která musíte hledat rozmněrnější parkovací místo. S tímhle Vám to nehrozí. Na dálnici jsou jízdní vlastnosti též naprosto na pohodu. Fiátek si pádil v pohodě lehce přes stotřicet, nic se netřáslo nebo neklepalo. Je fakt, že při rozjíždění na větší rychlost se musíte trochu víc opřít do plynu, ale dle mého je to jen otázka zvyku. K tomu, abyste s tímhle autíčkem dojeli pohodlně na chalupu je rychlost, kterou dokáže vydat, naprosto dostačující. A menší silnice to je samostatná kapitola. Na nich jsem si jízdu užívala. A to tak, že velmi. Fiat je na nich velmi mrštný a fakt zábavný. Do zatáček krásně sedí, vedle kombajnu se vejde bez sebemenších potíží a když si podřadíte, tak předjede všechny sváteční řidiče, byť sebezmatenější. A spotřeba se nedostane nad 6,5 litru na 100 kilometrů.
Co se týče interiéru, pak musím upozornnit, že když si sednete prvně do tohoto autíčka, tak je to trochu nezvyk. Řadící páka je umístěna dost vepředu, ale opět se jedná jen o zvyk. Stačily dva dny a byla jsem s autem sžitá. Interiér je absolutně účelný a ve výbavě nechybí naprosto nic. Pokud jedete autem ve dvou, pak můžete očekávat naprosté pohodlí a dá se říct, že i veliký komfort. Zadní sedadla moc místa neskýtají. Pokud byste chtěli jet ve třech nebo čtyřech, pak by bylo nutné se ve předu hodně uskromnit. Ale myslím, že to pro nikoho není zas tak šokující zpráva. Jak jsem již psala výbava auta je naprosto dostatečná. Rádio hraje krásně, klimatizace funguje též velmi dobře a celé ovládání auta je velmi jednoduché a příjemné. Fiat je vybaven i asistentem rozjezdu do kopce, což bylo velmi milé zjištění. Jediné, co chybí je parkovací asistent. Nicméně ten není díky velikosti autíčka potřeba.
Co napsat závěrem. I když se jednalo o ojetou pětistovku, pak kdyby každé ojeté auto, bylo takto odolné a spolehlivé, mohli by být všichni nakupující ojetin šťastní. Auto fungovalo na sto procent. Nic nevrzalo, vše šlo hladce a hlavně naprosto vše fungovalo. A jelikož aktuální pětistovka je stále stejná, tak není příliš důvodů připlácet za novou, když i ojetá funguje skvěle. Pokud vás zajímá více technických dat o autě, tak se prosím podívejte do tabulky s technickými údaji či si přečtěte slovo odborníka.
Slovo odborníka (Patrik Spurný, Auto ESA)
Zástupce segmentu nejmensích městských vozů Fiat 500, patří na evrospkých trzích ke špičce v prodejnosti a to i v poměrně konkurenčním prostředí, ve kterém mají všechny významnější zástupci minimálně jeden model. Fiat 500 dokáže potencionální zájemce zaujmout velmi neotřelým designem, který navazuje na původní model, jehož znovuzrozením rozhodně vykročil Fiat tím správným směrem. Prodejních úspěchů dosahuje Fiat 500 i přes fakt, že ve své kategorii jeho ceny patří spíše k vyššímu průměru, což však ,,pětistovka“ dokáže kompenzovat bohatou výbavou a v posledních letech rovněž mnoha možnostmi personalizací.
V segmentu ojetých vozů, se dá hovořit spíše o převisu poptávky nad nabídkou a to i díky velmi příznivým cenám ojetých vozů a vzhledem ke svému zaměření i nízkému stavu najetých kilometrů. Obecně se tedy dá říct, že pokud se tento atraktivní vůz objeví v autobazaru, najde svého majitele velmi rychle, obzvlášť pokud se jedná o vůz koupený jako nový v České republice a s plnou servisní historii. Zájem o tento model neopadá ani mnoho let po uvedení na trh, což je rovněž zásluhou poměrně dobré pověsti. I přes fakt, že Fiat obecně není vnímaný jako nejspolehlivějšá značka, Fiat 500 tuto pověst do značné míry vylepšuje a dá se o něm hovořit jako o velmi spolehlivém voze.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Fiat, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 368 ccm |
Max. výkon | 74 kW |
Max. točivý moment | 131 Nm |
Výkony | |
Max. rychlost | 182 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10.5 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 3 546 mm |
Šířka | 1 627 mm |
Výška | 1 495 mm |
Rozvor | 2 300 mm |
Objem zavazadelníku | 185 l |
Provozní hmotnost | 930 kg |
Autor článku: Michaela