#GripTrip s Citroënem C5: Jedeme jako správní Češi do Chorvatska
Ano, čtete správně. GripTV jede do Chorvatska a naše čtenáře vezememe s sebou. Jako správné české médium si totiž také musíme vyzkoušet, jak se letos jede do země, kam zavítá nejvíce spoluobčanů na dovolenou. Na opravdu dlouhý výlet s klasickým českým autem se můžete těšit v srpnu, tentokrát jsme totiž přemýšleli hlavou a vzali si to nejlepší, co existuje na dlouhou cestu – Citroën C5. Ano, C5 se ještě výrábí a prodává. Na trhu byste stěží hledali pohodlnější auto (pokud vynecháme luxusní segment) než je C5, která jako jediný model francouzské automobilky ještě nabízí odpružení Hydractive 3+, tedy hydropneumatické odpružení. A právě díky němu C5 je neskutečně komfortní. Pražské centrum má díky Hydractive 3+ najednou dokonalé silnice. Ale C5 není jen o skvělém podvozku, má totiž také velmi pohodlné sedačky, které též nemají konkurenci.
No a co to staří tohoto modelu? Musím se přiznat, že já miluji auta, která kašlou na aktuální trendy a vyrábí se mnoho let. Proto mám rád Land Rover Discovery nebo právě C5. Tyto modely navíc automobilky průběžně vylepšují, takže jsou obvykle nyní velmi dobré, pokud jim odpustíte starší vzhled. Je třeba ovšem říct, že C5 rozhodně nevypadá staře. Na druhou stranu byste asi neřekli, že auto, které vidíte na fotkách, je z konce roku 2015. To může být pro řadu řidičů i výhoda, pokud chtějí nové auto, ale zároveň na sebe nechtějí upozorňovat, tak je C5 ideální volbou. Jediným čím je C5 netradiční je totiž zadní sklo, které je prohnuté.
Interiér na fotkách sice vypadá docela nemoderně, ale ve skutečnosti je to mnohem lepší a jeho zpracování je na vysoké úrovni. I použité materiály jsou dobré. Staří auta prozrazuje například dotyková obrazovka, která je umístěna daleko od řidiče, či její trochu zmatečné ovládání. Ale pokud věnujete systému pár minut na parkovišti, tak s ním následně nebudete mít problém žít. C5 má speciální také volant, jehož střed se netočí. Někomu to nevyhovuje, ale mně osobně to nijak nevadí. Tlačítek je na volantu hromada, ale stačí se je naučit a stanou se rázem praktická. Správné by bylo volantu říkat spíše kormidlo, jelikož nějak tak působí, ale při klidné jízdě to příliš nevadí. Navíc tomuhle auto rádi nějaké menší nedostatky odpustíte, jeho pohodlí je totiž božský.
K dispozici máte i pořádnou výbavu. Natáčecí bi-xenony, navigaci, automatickou klimatizaci, vyhřívané sedačky, masážní sedačku řidiče, automatické stírání stěračů, tempomat, a tak dále. Nejnovější moderní vychytávky tu však nehledejte. Mezi „nejnovější vetřelce“ v C5 patří akorát systém start&stop a hlídání jizdního pruhu. Nehraje se tu ani na LED-ky, které jsou tu snad jen pro denní svícení.
A proč je vůbec C5 v novinářské flotile? Obvykle se snaží automobilky staré modely před novinářy schovávat, ale já jsem rád, že Citroën to nedělá, jelikož C5 nedělá i po tolika letech žádnou ostudu. Hlavním důvodem, proč ovšem je v novinářské flotile je ten, že C5 má novou automatickou převodovku, která je spojena se 180koňovým dieselem 2.0 BlueHDi. Naftový čtyřválec je skvěle kultivovaný a jeho zátah je dostatečný. Zatím jsme s autem příliš mnoho kilometrů nenajeli, ale to se změní, jelikož v pátek večer vyrážíme na naší cestu. Můžete očekávat příspěvky na našem Facebooku a další články zde. A kudy pojedeme? To si můžete prohlédnout níže na mapě. A níže si též můžete prohlédnout pár fotek z Prahy, další můžete očekávat z cesty a z Chorvatska.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 997 ccm |
Max. výkon | 133 kW |
Max. točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.2 |
Mimo město | 3.8 |
Kombinace | 4.4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 222 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.7 s |
Převodovka | |
šestistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 779 mm |
Šířka | 1 860 mm |
Výška | 1 451 mm |
Rozvor | 2 815 mm |
Objem zavazadelníku | 439 l |
Provozní hmotnost | 1 695 kg |