GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota GR Supra 2.0: Light verze

  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

Auto-motoNovinkyTesty
Home›Auto-moto›#GripTrip s Citroënem C5: Jedeme jako správní Češi do Chorvatska

#GripTrip s Citroënem C5: Jedeme jako správní Češi do Chorvatska

By Dominik Vlk
30.6.2016
1167
0
Share:

DSC05263-2

Ano, čtete správně. GripTV jede do Chorvatska a naše čtenáře vezememe s sebou. Jako správné české médium si totiž také musíme vyzkoušet, jak se letos jede do země, kam zavítá nejvíce spoluobčanů na dovolenou. Na opravdu dlouhý výlet s klasickým českým autem se můžete těšit v srpnu, tentokrát jsme totiž přemýšleli hlavou a vzali si to nejlepší, co existuje na dlouhou cestu – Citroën C5. Ano, C5 se ještě výrábí a prodává. Na trhu byste stěží hledali pohodlnější auto (pokud vynecháme luxusní segment) než je C5, která jako jediný model francouzské automobilky ještě nabízí odpružení Hydractive 3+, tedy hydropneumatické odpružení. A právě díky němu C5 je neskutečně komfortní. Pražské centrum má díky Hydractive 3+ najednou dokonalé silnice. Ale C5 není jen o skvělém podvozku, má totiž také velmi pohodlné sedačky, které též nemají konkurenci.

No a co to staří tohoto modelu? Musím se přiznat, že já miluji auta, která kašlou na aktuální trendy a vyrábí se mnoho let. Proto mám rád Land Rover Discovery nebo právě C5. Tyto modely navíc automobilky průběžně vylepšují, takže jsou obvykle nyní velmi dobré, pokud jim odpustíte starší vzhled. Je třeba ovšem říct, že C5 rozhodně nevypadá staře. Na druhou stranu byste asi neřekli, že auto, které vidíte na fotkách, je z konce roku 2015. To může být pro řadu řidičů i výhoda, pokud chtějí nové auto, ale zároveň na sebe nechtějí upozorňovat, tak je C5 ideální volbou. Jediným čím je C5 netradiční je totiž zadní sklo, které je prohnuté.

Interiér na fotkách sice vypadá docela nemoderně, ale ve skutečnosti je to mnohem lepší a jeho zpracování je na vysoké úrovni. I použité materiály jsou dobré. Staří auta prozrazuje například dotyková obrazovka, která je umístěna daleko od řidiče, či její trochu zmatečné ovládání. Ale pokud věnujete systému pár minut na parkovišti, tak s ním následně nebudete mít problém žít. C5 má speciální také volant, jehož střed se netočí. Někomu to nevyhovuje, ale mně osobně to nijak nevadí. Tlačítek je na volantu hromada, ale stačí se je naučit a stanou se rázem praktická. Správné by bylo volantu říkat spíše kormidlo, jelikož nějak tak působí, ale při klidné jízdě to příliš nevadí. Navíc tomuhle auto rádi nějaké menší nedostatky odpustíte, jeho pohodlí je totiž božský.

K dispozici máte i pořádnou výbavu. Natáčecí bi-xenony, navigaci, automatickou klimatizaci, vyhřívané sedačky, masážní sedačku řidiče, automatické stírání stěračů, tempomat, a tak dále. Nejnovější moderní vychytávky tu však nehledejte. Mezi „nejnovější vetřelce“ v C5 patří akorát systém start&stop a hlídání jizdního pruhu. Nehraje se tu ani na LED-ky, které jsou tu snad jen pro denní svícení.

A proč je vůbec C5 v novinářské flotile? Obvykle se snaží automobilky staré modely před novinářy schovávat, ale já jsem rád, že Citroën to nedělá, jelikož C5 nedělá i po tolika letech žádnou ostudu. Hlavním důvodem, proč ovšem je v novinářské flotile je ten, že C5 má novou automatickou převodovku, která je spojena se 180koňovým dieselem 2.0 BlueHDi. Naftový čtyřválec je skvěle kultivovaný a jeho zátah je dostatečný. Zatím jsme s autem příliš mnoho kilometrů nenajeli, ale to se změní, jelikož v pátek večer vyrážíme na naší cestu. Můžete očekávat příspěvky na našem Facebooku a další články zde. A kudy pojedeme? To si můžete prohlédnout níže na mapě. A níže si též můžete prohlédnout pár fotek z Prahy, další můžete očekávat z cesty a z Chorvatska.

mapy

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 997 ccm
Max. výkon 133 kW
Max. točivý moment 400 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 5.2
Mimo město 3.8
Kombinace 4.4
Výkony
Max. rychlost 222 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8.7 s
Převodovka
šestistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 779 mm
Šířka 1 860 mm
Výška 1 451 mm
Rozvor 2 815 mm
Objem zavazadelníku 439 l
Provozní hmotnost 1 695 kg
TagsC5CitroenGripTriptest
Previous Article

Nizozemští důchodci si koupili Ford Focus RS, ...

Next Article

Škoda Fabia R5 Ferat: Závodní speciál k ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Auto-motoNovinkyTesty

    #GripTrip se Škodou Octavia: I po opravdu hodně kilometrech se na ní chyby hledají těžko

    4.9.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinkyTesty

    Test Audi A4 Allroad 2.0 TDI (2012): Baby Allroad

    19.5.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinkyTesty

    Test Škoda Octavia RS 2.0 TFSI (2009): Stále umí zaujmout!

    14.11.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinky

    GripTrip: Maranello, Muzeum Ferrari a Fiorano

    11.12.2015
    By boruvek
  • NovinkyRally

    Matthew Wilson testoval novou Fiestu R5

    1.2.2013
    By honzasebe
  • Auto-motoNovinkyTesty

    #GripTrip s Citroënem C5: Je to dobré auto?

    11.7.2016
    By Dominik Vlk

Doporučujeme

  • Externí článkyNovinkyOkruhyTiskové zprávyZajímavosti

    Jiří Mičánek svezl dalšího Mistra světa

  • Auto-motoAutonovinkyNovinky

    Range Rover Sport můžete mít nově i se čtyřválcem. Kam až bude downsizing pokračovat?

  • Auto-motoAutonovinkyNovinkySupercarsTuningZ jiného světaZajímavosti

    Foto: 5litrový dvanáctiválec, který je postavený ze dvou 2,5 R6 1JZ

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00