GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Renault Clio E-Tech: Povedená premiéra

  • Test Citroën C5 Aircross Hybrid: Pohodář do zásuvky

Auto-motoNovinkyTesty
Home›Auto-moto›Test Audi TT Roadster 2.0 TFSI (2008): Překvapivě zábavný kabriolet

Test Audi TT Roadster 2.0 TFSI (2008): Překvapivě zábavný kabriolet

By Dominik Vlk
7.7.2016
1897
0
Share:

DSC05022

Audi TT druhé generace se vyrábělo od roku 2007 do roku 2014. Kromě dvoumístného kupé se vyráběla také otevřená varianta Roadster, kterou jsme měli možnost otestovat díky Auto ESA. Audi TT to má poměrně složité, každý ho vidí jako auto pro teplého kadeřníka či slečinku, ale ve skutečnosti je to docela příjemné auto, jak jsme během testování zjistili. A musí se uznat, že na to, že auto bylo představeno téměř před 10 lety, tak i předfaceliftový exemplář, který jsme testovali i my, stále vypadá perfektně a aktuálně.

Pod kapotou námi testovaného auta se nachází dvoulitrový čtyřválec TFSI o výkonu 147 kW a točivém momentu 280 Nm. Tento agregát můžete znát například ze staršího Golfu GTI či Octavie RS. Motor má dostatek síly a i na dvojku není problém rozblikat stabilizaci, kterou lze mimochodem vypnout. Zrychlení z nuly na sto je tak otázkou pouhých 6,7 vteřin a maximální rychlost je 237 km/hod. Po nastartování má motor nijaký zvuk, pod plynem ovšem výfuk dělá příjemný chrapot. Nevýhodou koncernového dvoulitru je vyšší spotřeba, která je navíc umocněna faktem, že v ideálním případě byste měli tankovat Natural 98. Výkon směřuje na přední kola skrze šestistupňový manuál, jehož rychlosti jsou poskládány dost u sebe, takže občas úplně nevíte, co tam máte za rychlost.

V zatáčkách sedí TT Roadster skvěle a kroutit s ním okresky je nečekaná zábava. A jízda, ve městě též není horor, jelikož podvozek není příliš tuhý. Řízení je přesné, i když bez větší zpětné vazby. Pořádná zábava nastává ovšem až když stáhnete plátěnou střechu, kterou lze stahovat i za jízdy (do 50 km/hod). Pak totiž pod plynem teprve uslyšíte pořádně chrapot výfuku, který je vysoce návykový. Jestliže je TT se střechou nahoře taková lépe jezdící Octavie RS, tak po sundání střechy se z nudného němce, který vše dělá dobře, ale není s ním příliš sranda, stane zábavný společník. Opravdu, v momentě, kdy sundáte střechu, tak TT začnete milovat. Jen je třeba si zvyknout na to, že stále poutá poměrně pozornost, což není pro každého. Pozornost ještě můžete zvýšit vytažením spoileru, který se sám zvedne ve vyšších rychlostech, ale tlačítkem to lze udělat kdykoliv.

Nevěřil jsem, že si TT Roadster oblíbím, ale pokud jsem jel se střechou dole, tak tomu tak bylo. Navíc sedíte v dobře zpracovaném interiéru, který je ergonomicky dokonalý (snad až na kovovou řadící páku, která se na slunci umí pěkně rozpálit), a vypadá navíc dobře. Sedačky jsou pohodlné a vaše tělo dobře podrží v zatáčkách. Jen displej prozrazuje stáří auta a středový panel je příliš široký, takže řidič má pro pravou nohu méně místa. A pokud jedete v noci, tak se můžete těšit ze skvěle svítících natáčecích xenonů. Nezbývá snad než dodat, že TT Roadster z Auto ESA mě velmi mile překvapilo.

Slovo odborníka (Patrik Spurný, Auto ESA)

Druhá generace Audi TT patří všeobecně k oblíbeným a cenově poměrně dostupným vozům kategorie kompaktních coupé, které se v autobazarech ve většině případů dlouho ,,neohřejí. “ Pokud se navíc jedná o velmi atraktivní cabrio, kterých není na trhu tolik jako klasických coupé, dá se říci, že patří mezi nejprodávanější vozy ve své kategorii. Poměrně oblíbený a výkonný benzínový agregát 2,0 TFSi pohání vůz silou 147 kW, což je dostatečný výkon pro velmi dynamickou a sportovní jízdu, zvláště pokud přihlédneme k nízké hmotnosti tohoto automobilu. K přednostem vozu lze přičíst nejen perfektní dílenské zpracování a přehledný interiér, ale především skvělé jízdní vlastnosti. Velmi oceňovaná je příkladná tuhost karoserie, které bylo dosaženo přidáním příčné výztuhy a také trubky z vysoko pevnostní oceli do rámu předního okna. Druhá generace Audi TT je velmi zdařilý vůz, který v mnohém předčí očekávání řidiče, který si vybírá kompaktní sportovní automobil.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Audi, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde. 

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 984 ccm
Max. výkon 147 kW
Max. točivý moment 280 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 10.7
Mimo město 6.2
Kombinace 7.8
Výkony
Max. rychlost 237 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 6.7 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 4 178 mm
Šířka 1 842 mm
Výška 1 358 mm
Rozvor 2 468 mm
Objem zavazadelníku 250 l
Provozní hmotnost 1 295 kg
Tags2.0audiAuto EsaojetinyRoadstertestTFSITT
Previous Article

Škoda Octavia Combi Ferrari: Nová limitovaná edice ...

Next Article

Video: 280koňová Škoda Superb porazí ve sprintu ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Auto-motoNovinkyTesty

    Test Škoda Octavia Combi RS 230: Jak jezdí nejostřejší škodovka v nabídce?

    31.1.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatní

    Audi S1: Výkon 231 koní a stovka za 5,8 vteřiny

    12.2.2014
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinkySupercarsZajímavosti

    7 drahých aut, které mají falešné výfuky

    30.8.2015
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyFunNovinkyOstatníTuningZajímavosti

    Foto: Audi V8 předělané na pickup!

    12.3.2014
    By Dominik Vlk
  • Grip VideoRally

    Rally Monte Carlo 2013: Shakedown – VIDEO

    15.1.2013
    By honzasebe
  • Auto-motoNovinkyTesty

    Test Škoda Octavia RS 2.0 TFSI (2009): Stále umí zaujmout!

    14.11.2015
    By Dominik Vlk

Doporučujeme

  • DakarNovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Představujeme Queen 69 – EVO II

  • MotocrossNovinkyTiskové zprávy

    Je nám to strašně líto – R.I.P. Jaro Motúz

  • Auto-motoAutonovinkyFunGrip TVGrip VideoMotorsportNovinkyOstatníTuningZ jiného světa

    Video: 730koňový Aventador Vs. 680koňové BMW M6 Vs. 1 150koňové Porsche GT3 RS

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00