GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Renault Trafic 2.0 dCi 120: Když potřebujete opravdu hodně místa

  • Test Opel Corsa-e: Běžný hatchback, akorát na elektřinu

MotorsportNovinkyRallyTiskové zprávy
Home›Motorsport›Martin Koči s Lukášem Kostkou jedou bojovat o naději

Martin Koči s Lukášem Kostkou jedou bojovat o naději

By Dominik Vlk
15.8.2016
700
0
Share:

unnamed-3

Také juniorský světový šampionát se rychle přehoupne do své druhé poloviny. Stane se tak na čtvrtém podniku JWRC, při ADAC Rallye Deutschland, kterou bude ve dnech 18. – 21. srpna 2016 hostit německý Trier. Martin Koči s Lukášem Kostkou odstartují se startovním číslem 67, na osvědčeném voze Citroën DS3 R3T Max milovické stáje Gekon Racing.

Martinovi s Lukášem nevyšly poslední dva starty v Polsku a ve Finsku podle představ, a tak aktuálně před startem Německé rally figurují na průběžné šesté příčce JWRC. A pokud chtějí ještě atakovat pozice Simone Tempestiniho a Ole Christiana Veibyho, výsledky prvního asfaltového klání sezony budou zásadní pro případný zvrat vývoje JWRC.

Německá rally navíc nebude pro slovensko-českou dvojici neznámou. Martin Koči se vydá na trať už popáté v řadě, Lukáš Kostka potřetí. I tento fakt může hrát ve vývoji závodu svou roli. Formát trevírské soutěže totiž zůstává téměř totožný. V pátek se bude závodit mezi vinicemi s koloritem řeky Mosely, v sobotu čekají na posádky tratě ve vojenském prostoru Baumholder a soutěž uzavřou testy na sárských zemědělských cestách a opět trocha vinic.

Pro posádku Styllex motorsport budou zcela nové pouze dva testy, páteční superspeciálka Ollmuth v blízkosti Trieru a sobotní test Freisen – Westrich, který byl naposledy obsažen v harmonogramu německé soutěže v roce 2010. Celkem na posádky čeká 1197 km dlouhá trať, s osmnácti rychlostními zkouškami o celkové délce 306,80 km (25,6 % trati).

„Na první asfaltovou soutěž sezony v JWRC se moc těším. Německo je celkově krásnou soutěží. Připravoval jsem se hlavně kondičně a jízdou na motokáře, testovat budeme až v pondělí v moselském regionu. Myslím, že máme na to s Lukášem podat kvalitní výkon a určitě se o to budeme snažit,“ naznačuje aktuální pocity Martin Koči.

„Německo je rozdělené do tří odlišných dní. První den se závodí ve vinicích, ve druhé etapě bude stěžejní hlavně test Panzerplatte a v závěrečném dnu se vydáme na německý venkov,“ popisuje německou trať spolujezdec Lukáš Kostka.

„V pátek budeme závodit na úzkých technických tratích, bude to o schovaných odbočkách a na řadě míst i o patnících, kde může hrozit defekt. Není tam prostor na chybu. Pokud zaprší, vyplavuje se na cestu z vinic hodně nečistot a kvůli tomu cesta klouže. V sobotu ve vojenském prostoru bude třeba zase myslet na spotřebu pneumatik a v neděli nás čekají tratě nejvíce podobné českým a slovenským testům,“ přidává další poznatky Martin Koči.

Za pomyslný vrchol můžeme považovat dva sobotní průjezdy 40 km zkoušky Panzerplatte. Právě na tomto úseku se často o osudu německé rally rozhoduje.

„Stěžejní test Panzerplatte by nám mohl sedět. Pěkné rytmické pasáže se tam střídají s úseky, kde se často mění přilnavost. Během čtyřiceti kilometrů narazíme na všechny možné typy asfaltu, takže to bude velká výzva. Velký pozor si musíme dát i na betonové protitankové zábrany, ´hinkelsteiny´, které Panzerplatte lemují. Jakýkoli kontakt s nimi většinou končí odstoupením,“ charakterizuje nejdelší test ADAC Rallye Deutschland Lukáš Kostka.

„Chtěli bychom se samozřejmě pohybovat co nejvýše, ale až samotný závod ukáže, jak se to bude vyvíjet. Tempestini bude asi opět dostatečně rychlý, zkušenosti s jízdou na asfaltu mohou chybět Veibymu. Naopak na tomto povrchu nebudou jistě bez šancí Francouzi Folb a Dubert,“ prorokuje Martin Koči.

Program ADAC Rallye Deutschland začne pro posádky v úterý a ve středu seznamovacími jízdami, ve čtvrtek je naplánován shakedown a večer slavnostní start před památkou Porta Nigra v Trieru (od 20:15 hod.). Závodit se bude od pátku do neděle, první posádky budou očekávány v cíli kolem 15. hodiny.

Previous Article

Policisté se nestačili divit. Ze zastavené Felicie ...

Next Article

Video: I dieselová Octavia RS může mít ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Auto-motoFunGrip StigGrip VtipNovinkyOstatníReportážeZ jiného světa

    7 úplně základních věcí, které byste měli vědět o Top Gearu

    30.8.2013
    By Dominik Vlk
  • MotorsportNovinky

    Video: Proč závodíme?!

    9.7.2013
    By Patrick Semlbauer
  • FMXGrip Inside

    Grip Inside Libor Podmol

    11.7.2012
    By Patrick Semlbauer
  • Auto-motoNovinky

    Úvodní scéna pro The Grand Tour vyšla na 77 milionů korun!

    4.10.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinky

    Vítězem soutěže o dálniční známku na rok 2017 se stává…

    8.1.2017
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyTuningZ jiného světaZajímavosti

    Rus si přestavěl Žigulíka na bizarní rat rod s výkonem 450 koní!

    18.11.2015
    By Dominik Vlk

Doporučujeme

  • Externí článkyNovinkyTOP

    Jak uskladnit zimní pneumatiky

  • FunGrip TVGrip VideoNovinkyRally

    Nová Gymkhana 6 ve velkém stylu!

  • NovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Petr Fulín nenašel ve Spa přemožitele

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00