GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

  • První jízda Dacia Sandero: Revoluční generace

Auto-motoNovinkyTesty
Home›Auto-moto›Test Mercedes-Benz ML 320 CDI 4MATIC (2007): Zatraceně dobré SUV

Test Mercedes-Benz ML 320 CDI 4MATIC (2007): Zatraceně dobré SUV

By Dominik Vlk
11.9.2016
3068
0
Share:

dsc05944

Německá automobilka Mercedes-Benz přišla se svým prvním SUV v roce 1997 a založila tak novou třídu luxusních SUV. Jednalo se o model ML, který byl primárně určen pro americký trh. Zájem o něj však byl i v Evropě. Celkem se prodalo více jak 600 tisíc kusů. Dnes již ale první generace vypadá zastarale a doporučit ke koupi jí přiliš nelze. Naopak druhá generace, která byla představena v roce 2005, vypadá překvapivě stále dobře. Proto jsme se rozhodli si z Auto ESA zapůjčit právě ML druhé generace do našeho testu. Ještě než začneme – pokud jste dříve Mercedes nesledovali, tak ML je starší název pro GLE, které nový název dostalo v rámci faceliftu třetí generace.

Námi testovaný exemplář byl z roku 2007 a pod jeho kapotou se nacházel třílitrový naftový šestiválec o výkonu 165 kW a točivém momentu 510 Nm. I přes hmotnost 2,1 tuny umí ML zrychlit z nuly na sto za 8,6 vteřin a rozjet se až na 215 km/hod. Verze 320 CDI a pozdeji po faceliftu 350 CDI je všeobecně nejlepší volbou. Osmiválcový diesel je velmi nespolehlivý a benzínové motory jsou hodně žíznivé. Se zcela nízkou spotřebou nelze počítat ani u naftového šestiválce. Pokud pojedete v klidu, tak se budete pohybovat kolem 10 litrů na 100 kilometrů. I když je ML velmi komfortní i bez pneumatické odpružení, kterému se doporučujeme u ojetiny vyhnout, svádí k rychlé jízdě. Spotřeba se díky tomu spíše pohybuje mezi 11 a 13 litry.

I přes své proporce nemá ML problém snést ostřejší jízdu i v zatáčkách, kde je nadprůměrně stabilní. Motor má síly dost, ale je potřeba mu dát čas. Zátah není okamžitý. Výkon je přenášen na všechny čtyři kola skrze sedmistupňovou automatickou převodovku, která i po více než 200 tisících kilometrech řadí sametově hladce. Velmi kultivovaný je i chod naftového šestiválce a potěší vás i fakt, že motor nemá problematický filtr pevných částic, pokud si ho tedy někdo neobjednal na přání, což se prakticky nedělo.

Překvapením také je, že když vyjedete mimo silnici, tak toho Mercedes opravdu hodně projede. V terénu mají výhodu exempláře, které jsou vybaveny balíčkem Off-Road Pro engineering, jenž obsahuje například redukční převodovku, uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu a systém pro sjíždění příkrých svahů. Mezinápravovou uzávěrku můžete ovládat sami, nebo můžete nechat rozhodování na elektronice. Vhod příjde v terénu i pneumatické odpružení, které se v ML objevilo ve dvou verzích. První verze umožňovala zvýšení světlé výšky na 261 mm a druhá až na 291 mm.

Uvnitř na vás čeká i dnešním pohledem poměrně moderní interiér. Téměř všechny auta jsou solidně vybavené, takže vyhřívané sedačky, xenonové světlomety, automatickou klimatizaci a ovládání všeho v elektrice můžete brát jako samozřejmost. Použité materiály jsou kvalitní a trvanlivé. I po více než 200 tisících kilometrech uvnitř nic nemlátí a nevrže. Zvyknout si je třeba na ovládání automatické převodovky v americkém stylu pomocí voliče pod volantem. Mimochodem, je zajímavé, že tento volič je v ML mnohem robustnější a z hezčích materiálů než v nových Mercedesech, kde je to ošklivý kus plastu.

Jedna věc ale stáří auta prozrazuje. Tím je multimediální systém Command, který je prostě zastaralý. Pokud si koupíte předfaceliftový exemplář, tak se musíte smířit s tím, že je to rádio s barevnou obrazovkou. Nic víc od něho čekat nelze. Počítat je třeba i s tím, že auto nemusí mít Bluetooth. Auta po faceliftu, který byl v roce 2009, již mají použitelný systém. Mercedesu se pouze nepodařilo do interiéru ML dostat otočný joystick, takže i nový systém se ovládá pomocí trochu zmatečných tlačítek na palubní desce. Zavazadlový prostor je obří, jeho objem je 500 litrů. Smířit se je nutné pouze s vyšší nakládací hranou.

Jaký je závěr? Mercedes ML je opravdu dobrá ojetina. Vypadá dobře a jezdí slušně. Pokud si vyberete třílitrový naftový šestiválec, tak se jedná i o velmi spolehlivé auto. Počítat je třeba pouze s častější výměnou brzd. Jestliže chcete něco silnějšího, tak se rozhodně vyhněte naftovému osmiválci, který má sice zátah jako lokomotiva, ale jeho spolehlivost je špatná. Pokud potřebujete výkon, tak se poohlédněte po verzi ML 63 AMG, která má pod kapotou 6,2litrový benzínový osmiválec se spoustou výkonu a nádherným zvukem. Při koupi si též dejte pozor na ojetiny z USA, se kterými jsou v Evropě potíže. Předfaceliftové ML koupíte i za 300 tisíc korun, naopak modernizované provedení je podstatně dražší. Pokud tedy netrváte na použitelnosti multimediálního systému, tak doporučujeme předfaceliftový typ, který je za výrazně přijatelnější cenu. Faceliftované exempláře nám příjdou nesmyslně drahé. A navíc nepřináší příliš mnoho změn, za které by se vyplatilo připlatit.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Mercedes-Benz, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde. 

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 2 987 ccm
Max. výkon 165 kW
Max. točivý moment 510 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 12.7
Mimo město 7.5
Kombinace 9.4
Výkony
Max. rychlost 215 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 8.6 s
Převodovka
sedmistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 780 mm
Šířka 2 127 mm
Výška 1 815 mm
Rozvor 2 915 mm
Objem zavazadelníku 500 l
Provozní hmotnost 2 185 kg
Tags3204MaticAuto EsacdimercedesMercedes-BenzMLojetinyrecenzetest
Previous Article

POV Video: Posaďte se za volant BMW ...

Next Article

Video: Nudí vás Formule 1? Začněte sledovat ...

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyTuningZ jiného světa

    Mercedes G 63 AMG 6×6 dostal brnění!

    1.10.2013
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoNovinkyTesty

    #GripTrip s Citroënem C5: Jedeme jako správní Češi do Chorvatska

    30.6.2016
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoDriftyRoad RacingTuningZ jiného světa

    Bláznivé video: Supervýkonný Mercedes na supertenkých kolech.

    26.9.2013
    By Don Hobliňon
  • Formule 1Novinky

    Finsko-německý zázrak Nico Rosberg

    1.3.2013
    By Dady
  • Auto-motoGrip FotoOstatníTuningZ jiného světa

    Foto: Mercedes-Benz ML 63 AMG W166 GAD Motors

    28.8.2013
    By Dominik Vlk
  • Auto-motoAutonovinkyNovinkyOstatníSupercarsTuning

    Nestačí vám Mercedes S63 AMG Coupé s 585 k? Mansory vám výkon posune na 900 k!

    24.5.2015
    By Dominik Vlk

Doporučujeme

  • MotorsportNovinkyRally

    GripFOTO: Exkluzivní fotogalerie ze světové rallye ve Finsku!

  • AutonovinkyGrip VideoNovinkyTOP

    Video: Na první pohled nenápadný Superb, který má ve skutečnosti 560 koní

  • Auto-motoNovinky

    Kvíz: Víte, které logo je správně?

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00