9 českých historických unikátů je na prodej jako celek, mezi nimi i 4 protypy Škoda

Český sběratel prodává unikátní sbírku 9 českých veteránů, mezi kterými byste marně hledali vůz, jenž není unikátní. Taková sbírka se často k mání opravdu nevidí. Zajímavé je, že sběratel je ochoten prodat pouze všech 9 aut dohromady a nebo jeden ze svých veteránů vyměnit za MTX Roadster.
U žádného auta navíc prodejce neuvadí cenu. Pokud by vás tedy zajímala, tak vám nezbývá nic jiného než sběratele kontaktovat. Podívejme se postupně na všech 9 aut, která jsou v nabídce. Všechny stojí za to! A měli bychom ještě uvést, že k mání je vlastně 8 aut a jeden přívěs…
Škoda 765 KOMBI SPECIAL 1977
Tento prototyp vznikl v roce 1977 a je jediný na světě. Zajímavostí je motor uložený vpředu, kterým je čtyřválec s rozvodem OHC. Ten má objem 1498 cm³, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min a točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Maximální rychlost je zhruba 150 km/hod. Výkon je posílán na zadní kola skrze čtyřstupňovou převodovku. Kombi typu 765 mělo proti základní verzi (kombi typu 764) prodloužený rozvor.
Škoda / BAZ 120 Furgonette 1982 Prototyp
Prototyp nákladního vozu z roku 1982, který je postaven na základech modelu 105/120 a vznikl ve 4 exemplářích. Se sedanem má tento prototyp společnou celou přední část karoserie až po B-sloupek. Přední brzdy jsou čtyřpístkové, shodné s brzdami pro kupé Garde.
Zadní část kabiny je nahrazena skříňovou nástavbou, jejíž linie zdařile navazují na linie základního sedanu. Nástavba má vnitřní objem cca 3 kubické metry, vnitřní délka činí zhruba 2000 mm a výška 1200 mm, takže umožňuje přepravu i značně rozměrného nákladu, samozřejmě s omezením kvůli motorovému prostoru. Motor i převodovka vozu jsou standardní sériové výrobky, zadní náprava je však upravena s pomocí sériových dílů trnavské dodávka TAZ 1203 (zejména brzdy a polonápravy) pro dosažení požadované nosnosti.
Škoda MNA 900 1986 Prototyp
MNA – malý nákladní vůz. Vznikl v jediném exempláři v roce 1986 za použítí dílů ze Škody Favorit, ze které byly použity například přední světla či přední sklo. Design měl na starosti Milan Biroš.
Škoda Trekka 1968
Když v roce 1965 přijel na Nový Zéland konstruktér karoserií Josef Velebný, aby na místě dohlédl na montáž první zásilky nových vozů Škoda 1000 MB, tak si všiml, že místním lidem chybí lehký a levný terénní vůz. Využil tedy šasi tehdejší Octavie a ve spolupráci s konstruktérem Georgem Taylorem vymyslel model Trekka, který vznikl dokonce ve třech verzích. Výroba Trekky však probíhala na Novém Zélandu. Celkem bylo vyrobeno zhruba 2 800 aut, u nás jsou však pouze tři.
Škoda 1200 prototyp 1948
Prototyp Škoda 1200 z roku 1948 je učňovská práce kvasinské Škody. Existuje pouze jediný kus, který potřebuje velkou renovaci. Jedná se o velmi vzácné vozidlo.
Škoda 1200 Sedan 1954
Sedan z roku 1954 s nejasnou historii, který prodejce zakoupil ve Slovinsku. Vůz byl z části již zrenovován a v Česku proběhla renovace podvozku, motoru a převodovky.
Škoda Felicia Roadster 1960
Kabriolet z roku 1960 má najeto zhruba 55 tisíc kilometrů a je po prvním majiteli. Zajímavostí je původní stav i s patinou. K vozu je veškerá dokumentace, včetně starého malého techničáku, do kterého se kdysi razítkovala technická kontrola.
Škoda 151 L ELTRA
Společnost Škoda Elcar Ejpovice (pobočka plzeňské Škodovky) vyráběla od roku 1991 vozy Škoda Favorit a Pick-Up přestavěné na elektrický pohon. Byly využívány převážně v zahraničí pro poštovní služby. Vůz měl 14 olověných akumulátorů 6 V/180 Ah o hmotnosti 420 kg a dojezd asi 80 km.
Celkem postavili 1100 vozů, jejich výroba byla ukončena roku 1993. Většina vozů byla exportována do Švýcarska, několik jich koupila česká pošta. O pohon se stará elektromotor o výkonu 15 kW, který pick-up rozpohybuje až na 80 km/hod. V Česku by se mělo nacházet jen 42 kusů.
Karosa DINGO 1961
Obytný přívěs Karosa vyrobený v roce 1961 s výrobním číslem 0005. Přívěs je v původním stavu, takže bude vyžadovat pořádnou renovaci.
Zdroj: auto.bazos.cz