GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoAutonovinkyNovinkyZajímavosti
Home›Auto-moto›9 českých historických unikátů je na prodej jako celek, mezi nimi i 4 protypy Škoda

9 českých historických unikátů je na prodej jako celek, mezi nimi i 4 protypy Škoda

By Dominik Vlk
3.11.2016
5818
0
Sdílet:

Český sběratel prodává unikátní sbírku 9 českých veteránů, mezi kterými byste marně hledali vůz, jenž není unikátní. Taková sbírka se často k mání opravdu nevidí. Zajímavé je, že sběratel je ochoten prodat pouze všech 9 aut dohromady a nebo jeden ze svých veteránů vyměnit za MTX Roadster.

U žádného auta navíc prodejce neuvadí cenu. Pokud by vás tedy zajímala, tak vám nezbývá nic jiného než sběratele kontaktovat. Podívejme se postupně na všech 9 aut, která jsou v nabídce. Všechny stojí za to! A měli bychom ještě uvést, že k mání je vlastně 8 aut a jeden přívěs…

Škoda 765 KOMBI SPECIAL 1977

67241667

Tento prototyp vznikl v roce 1977 a je jediný na světě. Zajímavostí je motor uložený vpředu, kterým je čtyřválec s rozvodem OHC. Ten má objem 1498 cm³, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min a točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Maximální rychlost je zhruba 150 km/hod. Výkon je posílán na zadní kola skrze čtyřstupňovou převodovku. Kombi typu 765 mělo proti základní verzi (kombi typu 764) prodloužený rozvor.

Škoda / BAZ 120 Furgonette 1982 Prototyp

67241911-2

Prototyp nákladního vozu z roku 1982, který je postaven na základech modelu 105/120 a vznikl ve 4 exemplářích. Se sedanem má tento prototyp společnou celou přední část karoserie až po B-sloupek. Přední brzdy jsou čtyřpístkové, shodné s brzdami pro kupé Garde.

Zadní část kabiny je nahrazena skříňovou nástavbou, jejíž linie zdařile navazují na linie základního sedanu. Nástavba má vnitřní objem cca 3 kubické metry, vnitřní délka činí zhruba 2000 mm a výška 1200 mm, takže umožňuje přepravu i značně rozměrného nákladu, samozřejmě s omezením kvůli motorovému prostoru. Motor i převodovka vozu jsou standardní sériové výrobky, zadní náprava je však upravena s pomocí sériových dílů trnavské dodávka TAZ 1203 (zejména brzdy a polonápravy) pro dosažení požadované nosnosti.

Škoda MNA 900 1986 Prototyp

67243912-6

MNA – malý nákladní vůz. Vznikl v jediném exempláři v roce 1986 za použítí dílů ze Škody Favorit, ze které byly použity například přední světla či přední sklo. Design měl na starosti Milan Biroš.

Škoda Trekka 1968

67242112

Když v roce 1965 přijel na Nový Zéland konstruktér karoserií Josef Velebný, aby na místě dohlédl na montáž první zásilky nových vozů Škoda 1000 MB, tak si všiml, že místním lidem chybí lehký a levný terénní vůz. Využil tedy šasi tehdejší Octavie a ve spolupráci s konstruktérem Georgem Taylorem vymyslel model Trekka, který vznikl dokonce ve třech verzích. Výroba Trekky však probíhala na Novém Zélandu. Celkem bylo vyrobeno zhruba 2 800 aut, u nás jsou však pouze tři.

Škoda 1200 prototyp 1948

67242783-8

Prototyp Škoda 1200 z roku 1948 je učňovská práce kvasinské Škody. Existuje pouze jediný kus, který potřebuje velkou renovaci. Jedná se o velmi vzácné vozidlo.

Škoda 1200 Sedan 1954

67243449

Sedan z roku 1954 s nejasnou historii, který prodejce zakoupil ve Slovinsku. Vůz byl z části již zrenovován a v Česku proběhla renovace podvozku, motoru a převodovky.

Škoda Felicia Roadster 1960

67244138-4

Kabriolet z roku 1960 má najeto zhruba 55 tisíc kilometrů a je po prvním majiteli. Zajímavostí je původní stav i s patinou. K vozu je veškerá dokumentace, včetně starého malého techničáku, do kterého se kdysi razítkovala technická kontrola.

Škoda 151 L ELTRA

67242309

Společnost Škoda Elcar Ejpovice (pobočka plzeňské Škodovky) vyráběla od roku 1991 vozy Škoda Favorit a Pick-Up přestavěné na elektrický pohon. Byly využívány převážně v zahraničí pro poštovní služby. Vůz měl 14 olověných akumulátorů 6 V/180 Ah o hmotnosti 420 kg a dojezd asi 80 km.

Celkem postavili 1100 vozů, jejich výroba byla ukončena roku 1993. Většina vozů byla exportována do Švýcarska, několik jich koupila česká pošta. O pohon se stará elektromotor o výkonu 15 kW, který pick-up rozpohybuje až na 80 km/hod. V Česku by se mělo nacházet jen 42 kusů.

Karosa DINGO 1961

67242970

Obytný přívěs Karosa vyrobený v roce 1961 s výrobním číslem 0005. Přívěs je v původním stavu, takže bude vyžadovat pořádnou renovaci.

Zdroj: auto.bazos.cz

Previous Article

Video: Finský jezdec naboural s Fabií R5 ...

Next Article

Video: Bentley Bentayga vs. Range Rover SVAutobiography

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také