GripTV

Main Menu

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport

logo

  • Start
  • TV
  • Novinky
  • Testy
  • Videa
  • Rozhovory
  • Sport
  • Test Toyota GR Supra 2.0: Light verze

  • Test Toyota Proace Verso Nomad Wanderer: 2v1

Auto-motoAutonovinkyNovinkyZajímavosti
Home›Auto-moto›9 českých historických unikátů je na prodej jako celek, mezi nimi i 4 protypy Škoda

9 českých historických unikátů je na prodej jako celek, mezi nimi i 4 protypy Škoda

By Dominik Vlk
3.11.2016
5330
0
Share:

Český sběratel prodává unikátní sbírku 9 českých veteránů, mezi kterými byste marně hledali vůz, jenž není unikátní. Taková sbírka se často k mání opravdu nevidí. Zajímavé je, že sběratel je ochoten prodat pouze všech 9 aut dohromady a nebo jeden ze svých veteránů vyměnit za MTX Roadster.

U žádného auta navíc prodejce neuvadí cenu. Pokud by vás tedy zajímala, tak vám nezbývá nic jiného než sběratele kontaktovat. Podívejme se postupně na všech 9 aut, která jsou v nabídce. Všechny stojí za to! A měli bychom ještě uvést, že k mání je vlastně 8 aut a jeden přívěs…

Škoda 765 KOMBI SPECIAL 1977

67241667

Tento prototyp vznikl v roce 1977 a je jediný na světě. Zajímavostí je motor uložený vpředu, kterým je čtyřválec s rozvodem OHC. Ten má objem 1498 cm³, výkon 63 kW (85 koní) při 5300 ot/min a točivý moment 125 Nm při 4000 ot/min. Maximální rychlost je zhruba 150 km/hod. Výkon je posílán na zadní kola skrze čtyřstupňovou převodovku. Kombi typu 765 mělo proti základní verzi (kombi typu 764) prodloužený rozvor.

Škoda / BAZ 120 Furgonette 1982 Prototyp

67241911-2

Prototyp nákladního vozu z roku 1982, který je postaven na základech modelu 105/120 a vznikl ve 4 exemplářích. Se sedanem má tento prototyp společnou celou přední část karoserie až po B-sloupek. Přední brzdy jsou čtyřpístkové, shodné s brzdami pro kupé Garde.

Zadní část kabiny je nahrazena skříňovou nástavbou, jejíž linie zdařile navazují na linie základního sedanu. Nástavba má vnitřní objem cca 3 kubické metry, vnitřní délka činí zhruba 2000 mm a výška 1200 mm, takže umožňuje přepravu i značně rozměrného nákladu, samozřejmě s omezením kvůli motorovému prostoru. Motor i převodovka vozu jsou standardní sériové výrobky, zadní náprava je však upravena s pomocí sériových dílů trnavské dodávka TAZ 1203 (zejména brzdy a polonápravy) pro dosažení požadované nosnosti.

Škoda MNA 900 1986 Prototyp

67243912-6

MNA – malý nákladní vůz. Vznikl v jediném exempláři v roce 1986 za použítí dílů ze Škody Favorit, ze které byly použity například přední světla či přední sklo. Design měl na starosti Milan Biroš.

Škoda Trekka 1968

67242112

Když v roce 1965 přijel na Nový Zéland konstruktér karoserií Josef Velebný, aby na místě dohlédl na montáž první zásilky nových vozů Škoda 1000 MB, tak si všiml, že místním lidem chybí lehký a levný terénní vůz. Využil tedy šasi tehdejší Octavie a ve spolupráci s konstruktérem Georgem Taylorem vymyslel model Trekka, který vznikl dokonce ve třech verzích. Výroba Trekky však probíhala na Novém Zélandu. Celkem bylo vyrobeno zhruba 2 800 aut, u nás jsou však pouze tři.

Škoda 1200 prototyp 1948

67242783-8

Prototyp Škoda 1200 z roku 1948 je učňovská práce kvasinské Škody. Existuje pouze jediný kus, který potřebuje velkou renovaci. Jedná se o velmi vzácné vozidlo.

Škoda 1200 Sedan 1954

67243449

Sedan z roku 1954 s nejasnou historii, který prodejce zakoupil ve Slovinsku. Vůz byl z části již zrenovován a v Česku proběhla renovace podvozku, motoru a převodovky.

Škoda Felicia Roadster 1960

67244138-4

Kabriolet z roku 1960 má najeto zhruba 55 tisíc kilometrů a je po prvním majiteli. Zajímavostí je původní stav i s patinou. K vozu je veškerá dokumentace, včetně starého malého techničáku, do kterého se kdysi razítkovala technická kontrola.

Škoda 151 L ELTRA

67242309

Společnost Škoda Elcar Ejpovice (pobočka plzeňské Škodovky) vyráběla od roku 1991 vozy Škoda Favorit a Pick-Up přestavěné na elektrický pohon. Byly využívány převážně v zahraničí pro poštovní služby. Vůz měl 14 olověných akumulátorů 6 V/180 Ah o hmotnosti 420 kg a dojezd asi 80 km.

Celkem postavili 1100 vozů, jejich výroba byla ukončena roku 1993. Většina vozů byla exportována do Švýcarska, několik jich koupila česká pošta. O pohon se stará elektromotor o výkonu 15 kW, který pick-up rozpohybuje až na 80 km/hod. V Česku by se mělo nacházet jen 42 kusů.

Karosa DINGO 1961

67242970

Obytný přívěs Karosa vyrobený v roce 1961 s výrobním číslem 0005. Přívěs je v původním stavu, takže bude vyžadovat pořádnou renovaci.

Zdroj: auto.bazos.cz

Previous Article

Video: Finský jezdec naboural s Fabií R5 ...

Next Article

Video: Bentley Bentayga vs. Range Rover SVAutobiography

0
Shares
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Do redakce GripTV.cz nastoupil v srpnu 2013, předtím měl vlastní stránky. Od roku 2015 je šéfredaktorem.

Related articles More from author

  • FunZ jiného světa

    Silnice nejsou okruh

    5.8.2013
    By Jan Koloušek
  • MotorsportNovinkyRallyTiskové zprávy

    Citroëny budou k vidění opět při Rallye Český Krumlov

    25.5.2016
    By Dominik Vlk
  • NovinkyRally

    Breen a Abbring v továrním Peugeotu 208 T16 R5 v roce 2014

    28.11.2013
    By Jakub Hanzelka
  • Auto-motoAutonovinkyFunGrip TVGrip VideoNovinkyOstatní

    Video: Ferrari F12 Berlinetta pálí po dálnici 302 km/hod

    30.11.2013
    By Dominik Vlk
  • Formule 1Grip VideoNovinky

    Video: První letošní havárii v F1 má za sebou Lewis Hamilton

    28.1.2014
    By Patrick Semlbauer
  • Formule 1Novinky

    Jak vypadají týmy F1 pro rok 2014? No koukejte!

    25.11.2013
    By Dady

Doporučujeme

  • MotorkyNovinkyOkruhyTiskové zprávy

    Jako na houpačce…Jakub Kornfeil

  • NovinkyRallyTiskové zprávy

    Další WRC body pro Prokopa, ale chtěli jsme víc, přiznává…

  • NovinkyRally

    Duval zvítězil na Rally Legend Boucles de Spa 2014

Sleduj nás na Facebooku

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00