Škoda představila Kodiaq ve verzi Scout

Škoda pokračuje ve své ofenzívě v segmentu SUV. Na Mezinárodním autosalonu v Ženevě, který se koná 7. – 19. března 2017, představí česká automobilka Kodiaq Scout, modelovou variantu s designovými a technickými úpravami pro jízdu mimo zpevněné cesty. Drsný a robustní vzhled podtrhují stříbrné designové prvky včetně výrazných lišt vpředu a vzadu. K výjimečnému vzhledu přispívají také speciálně pro model Kodiaq Scout navržená devatenáctipalcová kola z lehkých slitin.
Vedle specifických ochranných prvků na obou náraznících je Kodiaq Scout vybaven skly s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu. Stříbrné prvky zvýrazňují mohutný vzhled a robustní charakter nového velkého SUV české automobilky. Sebevědomý design vozu podtrhují také standardně dodávané Full LED přední světlomety a mlhovky.
Maska chladiče je zasazena do stříbrného rámečku. Ve stejném odstínu jsou provedeny i střešní nosiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, rámečky kolem bočních oken a přední i zadní ochranné prvky pod nárazníky, opticky rozdělené na tři části. Na předních blatnících a na víku odkládací schránky před sedadlem spolujezdce je plaketa s označením modelu.
Kodiaq Scout má v sériové výbavě funkci Offroad, která stisknutím tlačítka mění režim fungování pohonu 4×4, dále paket pro špatné cesty s ochranou motoru a dalších důležitých součástí pod podlahou vozu a parkovací senzory vpředu i vzadu. Velkorysá sériová výbava zahrnuje standardně také volbu jízdního profilu (Normal, Sport, Eco, Comfort, Individual, Snow), ovlivňující reakce motoru, automatické převodovky, posilovače řízení, klimatizace a případně adaptivního podvozku DCC.
Srdcem pohonu 4×4 je elektronicky řízená lamelová spojka, která je v zájmu optimálního rozložení hmotnosti umístěna bezprostředně před zadním diferenciálem, tedy na konci kardanové hřídele. Systém pohonu všech kol pracuje rychle a inteligentně, jeho řídicí jednotka permanentně propočítává optimální hnací moment pro zadní nápravu. Za normálního provozu, zejména při nízkém zatížení nebo při brzdění motorem, posílá řídicí jednotka maximum hnacího momentu na kola přední nápravy, čímž snižuje spotřebu paliva.
Kodiaq Scout se i mimo zpevněné cesty cítí jako doma. Se světlou výškou 194 mm dobře překonává i větší nerovnosti. Jeho přechodový úhel činí 19,7 stupně, díky krátkým převisům vykazují hodnoty předního a zadního nájezdového úhlu 22,0, resp. 23,1 stupně. Sériové dodávaný paket pro špatné cesty chrání před poškozením motor, podlahu a různá pod ní uložená vedení a kabely.
Jako pohonné jednotky jsou v nabídce dva benzinové a dva naftové motory:
1,4 TSI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotřeba 6,8 l /100 km
2,0 TSI /132 kW (180 k) 4×4, maximální rychlost 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotřeba 7,3 l/100 km
2,0 TDI /110 kW (150 k) 4×4, maximální rychlost 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotřeba 5,3 l /100 km
2,0 TDI /140 kW (190 k) 4×4, maximální rychlost 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotřeba 5,7 l /100 km