GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
Auto-motoNovinkyTestyTOP
Home›Auto-moto›Test Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI (2016): Futuristické a zároveň praktické

Test Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI (2016): Futuristické a zároveň praktické

By Dominik Vlk
31.1.2017
1726
0
Sdílet:

Potřebujete-li odvézt svou velkou rodinu a nechcete SUV, které je drahé a vlastně zbytečné, tak jsou tu „stará“ dobrá MPV, což jsou takové obýváky na kolečkách. Mezi nejprodávanější v tomto segmentu patří modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso od francouzské automobilky Citroën. Současná generace těchto velkoprostorových vozů dorazila v roce 2013 a nyní prošla lehkou modernizací. Větší variantu Grand po modernizaci jsme se rozhodli vyzkoušet.

O pohon námi testovaného auta se stará dvoulitrový naftový čtyřválec, který nabízí 110 kW a 370 Nm. Nejsilnější naftová varianta může být spojena buď s šestistupňovým manuálem a nebo s automatem o stejném počtu rychlostí, který máme v testu my. Zajímavostí je volič automatické převodovky, který má zvláštní tvar a umístění po vzoru amerických aut. K motoru a k převodoce nelze mít téměř výhrady. Dvoulitr je velmi kultivovaný, nabízí dostatečný výkon pro rodinný vůz a i spotřeba je přijatelná. S Grand C4 Picasso jsme za týden najeli zhruba 500 kilometrů, převážně po městě, a spotřeba byla slušných 7,9 litru na sto kilometrů. Převodovka řadí plynuje a na cukání téměř nenarazíte. I naladění podvozku je povedené. Nabízí totiž ideální spojení komfortu a stability v zatáčkách. Pouze s kanály a podobnými překážkami by si mohl podvozek Citroënu poradit lépe. Řízení nenabízí příliš zpětné vazby, což u rodinného auta zas tak nevadí. Důležité je, že je přesné.

A co vlastně vzhled Grand C4 Picasso? Exteriér je velmi moderní a extravagantní. Nám se docela líbí. A troufneme si tvrdit, že skromný facelift, který se zaměřil především na detaily, vzhledu auta jen pomohl. Snad jen příď má až mnoho světel. Moderní vzhled pokračuje i uvnitř, což by pomohl být docela problém, jestliže by vzhled ustoupil praktičnosti. To si totiž může dovolit Alfa Romeo u sportovního vozu, ale rodinné MPV musí být praktické. A je třeba říct, že Citroënu se povedlo celkem úctyhodně skloubit futuristický design a funkčnost.

Uvnitř vozu vás čeká opravdu hodně prostoru. Celé auto působí velmi vzdušně, za což mohou velké skleněné plochy. Pochvalu si francouzská automobilka rozhodně zaslouží i za zpracování. Grand C4 Picasso uveze až 7 lidí, ale pokud chcete jet v opravdovém pohodlí, tak jezděte jen ve čtyřech. Zejména třetí řada sedadel je totiž spíše nouzová a nebo pro malé děti. Je třeba myslet také na to, že pokud pojedete v 7 lidech, tak vám nezůstane příliš mnoho prostoru v kufru (konkrétně 170 l). Manipulace se sedačkami je jednoduchá a poradíte si bez návodu. Grand C4 Picasso je správné rodinné auto – nabízí velké množství odkládacích prostor, dostatek osvětlení pro posádku, stolečky a komfortní sedačky. A pokud budete mít třetí řadu složenou, tak i slušný zavazadlový prostor (až 704 l).

O cestující tedy bude postaráno velmi dobře, ale co řidič? Ten si též nemůže stěžovat. Pozice za volantem je sice vyloženě jako v MPV, ale sedí se pohodlně a všechny ovládací prvky máte hezky po ruce. Zvyknout si musíte na dva středové displeje. Ten menší je dotykový a ten větší se ovládá pomocí tlačítek, která jsou umístěna na páčkách pro stěrače a pro blinkry. To příliš šikovné není a předfaceliftové provedení mělo ovládání šikovnější. Je škoda, že Citroën nezkusil vše shromáždit do jednoho velkého displeje. V současné podobě je to trochu nepřehledné. Na obranu Grand C4 Picasso je třeba říct, že když už si obě obrazovky nastavíte, tak je to docela příjemné. Rychloměr bych měl sice raději přímo před volantem, ale navigace na velkém horním displeji je šikovná. Citroën dal do svého MPV pořádnou nálož výbavy, takže můžete mít i hračky jako bezdotykové otevírání a zavírání pátých dvěří, které se opravdu hodí, když máte plné ruce.

Musím říct, že chápu, proč si rodiny Grand C4 Picasso kupují. Ono je to totiž bezchybné rodinné auto. Nabízí hodně prostoru, perfektní výhled z vozu do všech stran a vše je uzpůsobeno pro rodinný život. Řídit tento Citroën samozřejmě není žádná velká legrace, ale Grand C4 Picasso jezdí příjemně a když ráno spěcháte s dítětem do školy, tak vás i v zatáčce podrží. A ve všech ostatních situacích zase nabízí špičkový komfort. A jako bonus dostanete extravagantní vzhled, který dává Grand C4 Picasso náskok před konkurenty. Kolik za Grand C4 Picasso zaplatíte? Za nejsilnější diesel s automatem ve střední výbavě zaplatíte nyní (díky akční nabídce) 644 900 Kč, což je dobrá cena.

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 1 997 ccm
Max. výkon 110 kW
Max. točivý moment 370 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 5.1
Mimo město 4.0
Kombinace 4.4
Výkony
Max. rychlost 207 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 10.2 s
Převodovka
šestistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 602 mm
Šířka 1 826 mm
Výška 1 644 mm
Rozvor 2 840 mm
Objem zavazadelníku 557 – 704 l
Provozní hmotnost 1 790 kg
Previous Article

Američané tvrdí, že Škoda Rapid patří mezi ...

Next Article

Toužíte po BMW 530i E39 s M ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také