Test Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI (2016): Futuristické a zároveň praktické

Potřebujete-li odvézt svou velkou rodinu a nechcete SUV, které je drahé a vlastně zbytečné, tak jsou tu „stará“ dobrá MPV, což jsou takové obýváky na kolečkách. Mezi nejprodávanější v tomto segmentu patří modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso od francouzské automobilky Citroën. Současná generace těchto velkoprostorových vozů dorazila v roce 2013 a nyní prošla lehkou modernizací. Větší variantu Grand po modernizaci jsme se rozhodli vyzkoušet.
O pohon námi testovaného auta se stará dvoulitrový naftový čtyřválec, který nabízí 110 kW a 370 Nm. Nejsilnější naftová varianta může být spojena buď s šestistupňovým manuálem a nebo s automatem o stejném počtu rychlostí, který máme v testu my. Zajímavostí je volič automatické převodovky, který má zvláštní tvar a umístění po vzoru amerických aut. K motoru a k převodoce nelze mít téměř výhrady. Dvoulitr je velmi kultivovaný, nabízí dostatečný výkon pro rodinný vůz a i spotřeba je přijatelná. S Grand C4 Picasso jsme za týden najeli zhruba 500 kilometrů, převážně po městě, a spotřeba byla slušných 7,9 litru na sto kilometrů. Převodovka řadí plynuje a na cukání téměř nenarazíte. I naladění podvozku je povedené. Nabízí totiž ideální spojení komfortu a stability v zatáčkách. Pouze s kanály a podobnými překážkami by si mohl podvozek Citroënu poradit lépe. Řízení nenabízí příliš zpětné vazby, což u rodinného auta zas tak nevadí. Důležité je, že je přesné.
A co vlastně vzhled Grand C4 Picasso? Exteriér je velmi moderní a extravagantní. Nám se docela líbí. A troufneme si tvrdit, že skromný facelift, který se zaměřil především na detaily, vzhledu auta jen pomohl. Snad jen příď má až mnoho světel. Moderní vzhled pokračuje i uvnitř, což by pomohl být docela problém, jestliže by vzhled ustoupil praktičnosti. To si totiž může dovolit Alfa Romeo u sportovního vozu, ale rodinné MPV musí být praktické. A je třeba říct, že Citroënu se povedlo celkem úctyhodně skloubit futuristický design a funkčnost.
Uvnitř vozu vás čeká opravdu hodně prostoru. Celé auto působí velmi vzdušně, za což mohou velké skleněné plochy. Pochvalu si francouzská automobilka rozhodně zaslouží i za zpracování. Grand C4 Picasso uveze až 7 lidí, ale pokud chcete jet v opravdovém pohodlí, tak jezděte jen ve čtyřech. Zejména třetí řada sedadel je totiž spíše nouzová a nebo pro malé děti. Je třeba myslet také na to, že pokud pojedete v 7 lidech, tak vám nezůstane příliš mnoho prostoru v kufru (konkrétně 170 l). Manipulace se sedačkami je jednoduchá a poradíte si bez návodu. Grand C4 Picasso je správné rodinné auto – nabízí velké množství odkládacích prostor, dostatek osvětlení pro posádku, stolečky a komfortní sedačky. A pokud budete mít třetí řadu složenou, tak i slušný zavazadlový prostor (až 704 l).
O cestující tedy bude postaráno velmi dobře, ale co řidič? Ten si též nemůže stěžovat. Pozice za volantem je sice vyloženě jako v MPV, ale sedí se pohodlně a všechny ovládací prvky máte hezky po ruce. Zvyknout si musíte na dva středové displeje. Ten menší je dotykový a ten větší se ovládá pomocí tlačítek, která jsou umístěna na páčkách pro stěrače a pro blinkry. To příliš šikovné není a předfaceliftové provedení mělo ovládání šikovnější. Je škoda, že Citroën nezkusil vše shromáždit do jednoho velkého displeje. V současné podobě je to trochu nepřehledné. Na obranu Grand C4 Picasso je třeba říct, že když už si obě obrazovky nastavíte, tak je to docela příjemné. Rychloměr bych měl sice raději přímo před volantem, ale navigace na velkém horním displeji je šikovná. Citroën dal do svého MPV pořádnou nálož výbavy, takže můžete mít i hračky jako bezdotykové otevírání a zavírání pátých dvěří, které se opravdu hodí, když máte plné ruce.
Musím říct, že chápu, proč si rodiny Grand C4 Picasso kupují. Ono je to totiž bezchybné rodinné auto. Nabízí hodně prostoru, perfektní výhled z vozu do všech stran a vše je uzpůsobeno pro rodinný život. Řídit tento Citroën samozřejmě není žádná velká legrace, ale Grand C4 Picasso jezdí příjemně a když ráno spěcháte s dítětem do školy, tak vás i v zatáčce podrží. A ve všech ostatních situacích zase nabízí špičkový komfort. A jako bonus dostanete extravagantní vzhled, který dává Grand C4 Picasso náskok před konkurenty. Kolik za Grand C4 Picasso zaplatíte? Za nejsilnější diesel s automatem ve střední výbavě zaplatíte nyní (díky akční nabídce) 644 900 Kč, což je dobrá cena.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 997 ccm |
Max. výkon | 110 kW |
Max. točivý moment | 370 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.1 |
Mimo město | 4.0 |
Kombinace | 4.4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 207 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10.2 s |
Převodovka | |
šestistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 602 mm |
Šířka | 1 826 mm |
Výška | 1 644 mm |
Rozvor | 2 840 mm |
Objem zavazadelníku | 557 – 704 l |
Provozní hmotnost | 1 790 kg |