Test VW Touran 2.0 TDI DSG (2013): Dokonalost na druhý pohled
Volkswagen Touran patří mezi vozy, na které jsem se nijak zvlášť netěšil. Baví mě test jakéhokoliv auta, ale jsou prostě vozy, na které se vyloženě těším. A mezi ty Touran nepatří. Jak jsem během testování zjistil, tak tohle německé MPV je velmi příjemné auto. I proto nadpis „dokonalost na druhý pohled“.
Zní to téměř neuvěřitelně, ale Touran se začal prodávat již v roce 2003 a jednalo se o první auto postavené na platformě PQ35. Na začátku před 15 lety měl příď ve stylu Passatu B5 a pod kapotou byly motory FSI a TDI PD. Tři roky po uvedení přišla modernizace, která přinesla vzhled podobný Passatu B6. Pro modelový rok 2011 přichystal německý Volkswagen další facelift, který pro změnu přiblížil vzhled k Passatu B7. A v této podobě se vyráběl Touran až do roku 2015. Mezi zajímavosti Touranu patří například to, že se jedná o první Volkswagen, který byl vybaven parkovacím asistentem, jenž umí zaparkovat samostatně mezi 2 jiné vozy.
My jsme si do testu zapůjčili z Auto ESA pětimístné provedení (existovalo i 7místné) Touranu z roku 2013. Pod kapotou testovaného exempláře pracuje dvoulitrový čtyřválec 2.0 TDI naladěný na 103 kW a 320 Nm. Naftový motor v našem případě spolupracuje s šestistupňovým DSG. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 9,9 vteřin a maximální rychlost je 201 km/hod. A je třeba říct, že na motor a na převodovku DSG si nelze stěžovat. Motor má kultivovaný chod, dostatek výkonu a potěší i příznivou spotřebou, která se v kombinovaném reálném provozu pohybuje kolem 6 litrů, což považujeme za velmi slušnou hodnotu. DSG řadí rychle a jistě. Snad jen při rozjezdech umí trochu zacukat. Jinak si ale není na co stěžovat. Motor je s převodovkou perfektně sladěný. A kritizovat rozhodně nelze ani podvozek, který má ideální naladění. Je pohodlný, ale na druhou stranu působí jistě, a i rychlejší průjezd zatáčkou zvládne.
Všeobecně je velmi složité na Touranu najít nějakou chybu. Za nedostatek lze totiž považovat pouze jeho nudnost a nezajímavost. To je také důvod, proč je Touran dokonalý až na druhý pohled. Na první pohled vás tohle auto určitě nedostane. Je to prostě krabice, která není ničím zajímavá. Výhodou tohoto vzhledu ovšem je, že i po tolika letech nevypadá zastarale.
Interiér Touranu již trochu prozrazuje stáří. Pokud by se jednalo o novější model, tak by rozhodně automobilka nedala obrazovku tak dolu. A ani uvnitř není Touran žádná kráska. Je sice ergonomicky sladěný a vše funguje přesně podle představ, ale nenabízí žádné emoce. Vzhledem k tomu, že se jedná o rodinné auto, tak to zas tak nevadí. Problém ovšem může nastat v momentě, kdy se auto nebude líbit vaší manželce, což se může stát. Touran se ženám příliš nelíbí. Naopak muži ho po svezení mají rádi. Uvnitř vozu je dostatek prostoru, také kufr je vyhovující pro rodinu. Jen světlý interiér bychom si my do interiéru nezvolili. Velmi nás překvapil i stav vnitřku. Testované auto mělo na tachometru 170 tisíc kilometrů a uvnitř absolutně nic nevrzalo a vše fungovalo na jedničku.
Pokud budeme Volkswagen Touran hodnotit pouze fakty, tak mu nelze prakticky nic vytknout. Naftový dvoulitr je skvělý, automatická převodovka zajišťuje bezstarostnou jízdu a interiér vám bude vyhovovat ve všem – ať už po stránce ovládání a nebo po stránce prostoru. Bonus jsou velmi dobré jizdní vlastnosti. Touran jezdí příjemně a nenuceně, díky čemuž je jízda s ním velká pohoda. A i pokud pojedete rychleji, tak vás Touran nezklame. Sice jet s ním rychle není zábava, ale auto rychlou jízdu zvládne. Tyto všechny výhody mají jedno ale. Pokud totiž zapojíme emoce, tak musíme říct, že Touran je prostě nudný a nezajímavý. Útěchou může být to, že se na druhou stranu nejedná o ošklivé auto a jeho vzhled příliš nestárne.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Volkswagen, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 103 kW |
Max. točivý moment | 320 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 6.1 |
Mimo město | 4.6 |
Kombinace | 5.2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 201 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9.9 s |
Převodovka | |
šestistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 397 mm |
Šířka | 1 794 mm |
Výška | 1 674 mm |
Rozvor | 2 678 mm |
Objem zavazadelníku | 695 l |
Provozní hmotnost | 1 603 kg |