Test VW Amarok 2.0 BiTDI (2011): Nezastavitelný v terénu

Volkswagen Amarok je teprve druhý pick-up německé automobilky. Před Amarokem prodával Volkswagen pouze model Taro a to v letech 1988-1996. Tento pick-up ovšem byl vlastně jen přeznačkovaná Toyota Hilux. A je třeba říct, že se nejednalo o příliš úspěšný vůz. A až v roce 2009 Volkswagen představil další pick-up – Amarok. Tentokrát to udělal ale pořádně a úspěch byl na světě. Mimochodem, málokdo ví, že Amarok existuje i ve verzi Single Cab.
Amarok vznikl ve více variantách. My se budeme věnovat pouze specifikaci, kterou jsme měli k dispozici na testování od Auto ESA. Jedná se o černý Double Cab z roku 2011, který má pod kapotou motor 2.0 BiTDI. Ten v našem případě nabízí 120 kW a rovných 400 Nm. Tento výkon stačí 1,8 tuny težkému pick-upu na zrychlení z nuly na sto za 11,1 vteřin a maximální rychlost 181 km/hod. Naftový dvoulitr tedy nabízí dostatek dynamiky a potěší také poměrně kultivovaným chodem i přijatelnou spotřebou. Na silnici budete jezdit za zhruba 8 litrů nafty na 100 kilometrů. V terénu pak počítejte zhruba se 13 litry. Zvyknout si je třeba na tuhý chod řadící páky. Alespoň, že je převodovka přesná.
Jaký je podvozek Amaroku? Ve městě není příliš komfortní – pick-up hodně klepe a mlátí. Ale hlavním teritoriem Amaroku mají být okresky a samozřejmě terén. A v těchto podmínkách funguje dobře. Na okresce je komfort již lepší, ale úplně nejlépe se Amarok cítí v terénu. Ještě než do něho vjedeme nesmíme zapomenout zapnout pohon všech kol, jelikož po silnici se jezdí standardně s náhonem pouze na zadek. Po zapnutí 4×4 se ale můžete rozjet prakticky kamkoliv.
Amarok je v terénu přímo vynikající. Všechno přojíždí s neuvěřitelnou lehkostí a samozřejmostí. Ničím se nenchá zastavit a vydrží opravdu drsné zacházení. A jestli se pustíte do opravdu těžkého terénu, tak máte k dispozici i režim 4×4 low. V tom je Amarok doslova nezastavitelný. Abychom byli ale konkrétní: nájezdový úhel vpředu je 28°, vzadu 23,6° a přechodový úhel je 23°. A podle technických údajů je Amarok schopen s plným zatížením zvládnout svah s úhlem sklonu až 45°. Německý pick-up jsme vyzkoušeli i na sněhu a zledovatělé vozovce a musíme říct, že chování je hezky předvídatelné. Nesmíme také zapomenout zmínit, že ložná plocha má rozměry 1 620 x 1 555 x 508 mm a šířka mezi podběhy je 1 222 mm, což znamená, že Amarok uveze dvě europalety.
Interiér Amaroku se podobá ostatním modelům značky. Jeden rozdíl tu ale je. Tento interiér je zaměřen především na bytelnost. Měkčené plasty tak zde nehledejte. A nějakou zajímavou designovou linii též ne. Na druhou stranu všechny ovládací prvky mají přesný a příjemný chod a vše je maximálně funkční, což je u Amaroku to důležité. Přední sedadla nabízí i dostatek komfortu a delší cestování není problém. Naopak zadní lavice příliš pohodlní nenabízí, jak už je u pick-upů zvykem.
Volkswagen Amarok lze jednoznačně doporučit. Dvoulitrový čtyřválec nabízí dostatek výkonu, úměrnou spotřebu a kultivovaný chod. Univtř nalezneme dostatek prostoru a vše je bytelně postaveno. Výhodou je i korba, na kterou naložíte dvě europalety. Mezi nevýhody se řadí horší komfort na silnici, ve kterém je třeba Nissan Navara o dost lepší, a tuhý chod řadící páky.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Volkswagen, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 120 kW |
Max. točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 9.6 |
Mimo město | 6.9 |
Kombinace | 7.8 |
Výkony | |
Max. rychlost | 181 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11.1 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 5 254 mm |
Šířka | 1 954 mm |
Výška | 1 834 mm |
Rozvor | 3 095 mm |
Objem nádrže | 80 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 883 kg |