GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test BMW 330xd Touring M paket (2008): Důkaz, že naftový kombík může být zábavný!

Test BMW 330xd Touring M paket (2008): Důkaz, že naftový kombík může být zábavný!

By Dominik Vlk
12.3.2017
4882
0
Sdílet:

BMW řady 3 Touring (E91) se poprvé ukázalo v září roku 2005. Tato řada 3 je třetí BMW, které měl na svědomí kontroverzní americký designér Chris Bangle. A podle nás se jedná o nejhezčí BMW, které Chris navrhl. I téměř 12 let po představení vypadá tento mnichovský kombík velmi dobře. My ho navíc máme v perfektní specifikaci. Pod kapotou máme třílitrový naftový šestiválec o výkonu 170 kW a točivém momentu 500 Nm. A nechybí krásná modrá barva a M paket.

Šestiválec M57 je spojen s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. I když se tedy nejedná o benzínovou zadokolku, tak si buďte jisti, že tohle je jeden z nejzábavnějších kombíků na trhu s ojetými vozy. Šestiválec má krásný chod i po téměř 300 000 kilometrech a má neskutečnou chuť jít do otáčet. Síly má motor na rozdávání – stovku umí tato trojka za 6,8 vteřin a maximální rychlost je 236 km/hod. V tomto BMW budete milovat každé sešlápnutí plynového pedálu, jelikož zrychlení je přímo návykové. I díky tomu jsme po týdnu ježdění skončili s průměrnou spotřebou 11,1 litru na sto kilometrů.

Motor ale není to jediné, co budete na tomto autě milovat. Perfektní je totiž i řízení, které vám dává dokonalou zpětnou vazbu a navíc je ukázkově přesné. Příjemný pocit z řízení pak umocňuje povedený sportovní volant. A ani podvozek není o nic horší než motor a řízení. Nabízí tolik přilnavosti, že se vám až nechce věřit, že jedete v rodinném kombíku. Na druhou stranu ale nabízí i dostatečný komfort. Trochu pomalejší je automatická převodovka, která jako jediná prozrazuje stáří vozu. Není ale natolik špatná, aby vás řízení přestalo bavit. Tohle BMW totiž opravdu nabízí radost z jízdy.

S chválou musíme pokračovat i uvnitř vozu. Trojka nabízí učebnicovou polohu za volantem, sedačky s pořádným bočním vedením a na 9 let staré auto moderní vzhled. Vynikající je i čitelnost displejů na slunci. Jen iDrive už je zastaralý. Systém je nepřehledný a několikrát se nám během testování zasekl. Řada 3 by si také zasloužila více odkládacích prostor. Naopak na prostor si stěžovat nemůžeme – interiér sice nenabízí tolik prostoru jako třeba Superb, ale rozhodně ho nelze považovat za neprostorný. Čtyři lidi odveze bez problémů. A provedení Touring navíc má zavazadlový prostor o objemu 460 litrů.

Jestliže chcete zábavné auto, ale zároveň potřebujete odvézt rodinu za každého počasí, tak je BMW 330xd Toring auto právě pro vás. Problém s tímto autem ovšem nastává v momentě, kdy chcete v inzerci najít hezký kousek. Zkuste si schválně najít v Česku jiný takto dobře nakonfigurovaný vůz jako jsme měli my z Auto ESA. Jestliže budete trvat na barvě, motoru a M paketu, tak moc jiných nenajdete. Ať už byste chtěli sedan, nebo kombi. V nabídce jsou totiž převážně méně vybavené exempláře s naftovými čtyřválci, kterým se vyhněte velkým obloukem – zejména těm novějším, které BMW začalo montovat do řady 3 po modernizaci v roce 2008. Pokud už naftový čtyřválec, tak berte rozhodně starší motor, který se vyráběl před modernizací a je mnohem spolehlivější než novější motor. Dalším problémem těchto BMW jsou poměrně vysoké nájezdy – pokud uvidíte auto s málo kilometry, tak buďte velmi opatrní. Toto BMW řady 3 je prostě povedené, ale je problém si ho koupit. Hezkých kousků je v inzerci jako šafránu.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy BMW, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde. 

 

Technické údaje 
Motor
Zdvihový objem 2 993 ccm
Max. výkon 170 kW
Max. točivý moment 500 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 11.1
Mimo město 6.5
Kombinace 8.2
Výkony
Max. rychlost 236 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 6.8 s
Převodovka
šestistupňová automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 520 mm
Šířka 1 817 mm
Výška 1 450 mm
Rozvor 2 760 mm
Objem nádrže 61 l
Pohotovostní hmotnost 1 790 kg
Previous Article

Zahřeje se rychleji řadový čtyřválec Honda, nebo ...

Next Article

Tento VW Passat najel za 23 měsíců ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také