Test BMW 330xd Touring M paket (2008): Důkaz, že naftový kombík může být zábavný!

BMW řady 3 Touring (E91) se poprvé ukázalo v září roku 2005. Tato řada 3 je třetí BMW, které měl na svědomí kontroverzní americký designér Chris Bangle. A podle nás se jedná o nejhezčí BMW, které Chris navrhl. I téměř 12 let po představení vypadá tento mnichovský kombík velmi dobře. My ho navíc máme v perfektní specifikaci. Pod kapotou máme třílitrový naftový šestiválec o výkonu 170 kW a točivém momentu 500 Nm. A nechybí krásná modrá barva a M paket.
Šestiválec M57 je spojen s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. I když se tedy nejedná o benzínovou zadokolku, tak si buďte jisti, že tohle je jeden z nejzábavnějších kombíků na trhu s ojetými vozy. Šestiválec má krásný chod i po téměř 300 000 kilometrech a má neskutečnou chuť jít do otáčet. Síly má motor na rozdávání – stovku umí tato trojka za 6,8 vteřin a maximální rychlost je 236 km/hod. V tomto BMW budete milovat každé sešlápnutí plynového pedálu, jelikož zrychlení je přímo návykové. I díky tomu jsme po týdnu ježdění skončili s průměrnou spotřebou 11,1 litru na sto kilometrů.
Motor ale není to jediné, co budete na tomto autě milovat. Perfektní je totiž i řízení, které vám dává dokonalou zpětnou vazbu a navíc je ukázkově přesné. Příjemný pocit z řízení pak umocňuje povedený sportovní volant. A ani podvozek není o nic horší než motor a řízení. Nabízí tolik přilnavosti, že se vám až nechce věřit, že jedete v rodinném kombíku. Na druhou stranu ale nabízí i dostatečný komfort. Trochu pomalejší je automatická převodovka, která jako jediná prozrazuje stáří vozu. Není ale natolik špatná, aby vás řízení přestalo bavit. Tohle BMW totiž opravdu nabízí radost z jízdy.
S chválou musíme pokračovat i uvnitř vozu. Trojka nabízí učebnicovou polohu za volantem, sedačky s pořádným bočním vedením a na 9 let staré auto moderní vzhled. Vynikající je i čitelnost displejů na slunci. Jen iDrive už je zastaralý. Systém je nepřehledný a několikrát se nám během testování zasekl. Řada 3 by si také zasloužila více odkládacích prostor. Naopak na prostor si stěžovat nemůžeme – interiér sice nenabízí tolik prostoru jako třeba Superb, ale rozhodně ho nelze považovat za neprostorný. Čtyři lidi odveze bez problémů. A provedení Touring navíc má zavazadlový prostor o objemu 460 litrů.
Jestliže chcete zábavné auto, ale zároveň potřebujete odvézt rodinu za každého počasí, tak je BMW 330xd Toring auto právě pro vás. Problém s tímto autem ovšem nastává v momentě, kdy chcete v inzerci najít hezký kousek. Zkuste si schválně najít v Česku jiný takto dobře nakonfigurovaný vůz jako jsme měli my z Auto ESA. Jestliže budete trvat na barvě, motoru a M paketu, tak moc jiných nenajdete. Ať už byste chtěli sedan, nebo kombi. V nabídce jsou totiž převážně méně vybavené exempláře s naftovými čtyřválci, kterým se vyhněte velkým obloukem – zejména těm novějším, které BMW začalo montovat do řady 3 po modernizaci v roce 2008. Pokud už naftový čtyřválec, tak berte rozhodně starší motor, který se vyráběl před modernizací a je mnohem spolehlivější než novější motor. Dalším problémem těchto BMW jsou poměrně vysoké nájezdy – pokud uvidíte auto s málo kilometry, tak buďte velmi opatrní. Toto BMW řady 3 je prostě povedené, ale je problém si ho koupit. Hezkých kousků je v inzerci jako šafránu.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy BMW, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 993 ccm |
Max. výkon | 170 kW |
Max. točivý moment | 500 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 11.1 |
Mimo město | 6.5 |
Kombinace | 8.2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 236 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 6.8 s |
Převodovka | |
šestistupňová automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 520 mm |
Šířka | 1 817 mm |
Výška | 1 450 mm |
Rozvor | 2 760 mm |
Objem nádrže | 61 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 790 kg |